Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 28 Januari 2007
@ de zwarten: de faciliteitengemeente die jij bedoelt is Komen-Waasten. Maar komt VDB trouwens niet uit Ploegsteert, dat wel degelijk een (West-)Vlaamse gemeente is?
Als ik goed op de kaart kijk (viamichelin.com), hangt ploegsteert daar nog ergens aan wallonie, tzelfde gebiedje als komen, dus een beetje het einde van de wereld...,
maar swat, vdb is een ander topic...
Ik moet zeggen dat ik de toeschouwer wel ergens 'begrijp', namelijk ze betalen voor het veldrijden en iedereen heeft hen opgedrongen dat de podiumplaatsen al zeker naar een belg gaan (de media). Dan zien ze daar een oranje pakje op kom rijden, en beginnen ze zoals in de voetbal de rivaal met balbezit uit te fluiten.
Begrijpen zei ik, maar echt niet goed te keuren in veldrijden. Een sport die te zeer begint te lijden onder de commercie, zodat organisaties als hooglede (zeer jammer genoeg) aan dubbele dranghekkens denken (nochtans niet gezien???)
Ik vind het ook een beetje erg als belg die nu in nederland woont, nog een geluk dat ik niet in een veldrijden-gekke regio woon!
Vlamingen en Groenendaal
- de zwarten
- Forum-lid HC
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 28 Januari 2007
>Wielrennen blijkt in Europa populair [in streken]...... in Nederland voornamelijk Limburg,en de rest van NL uiteraard
Je puntjes doen onrecht aan wat ik zei... Beweer je nu echt dat in elke regio in Nederland het wielrennen even populair is? Ik hoor toch al jaren andere zaken. ... of neem nu Friesland.
>Wielrennen blijkt in Europa populair [in streken]...... in Nederland voornamelijk Limburg,en de rest van NL uiteraard
Je puntjes doen onrecht aan wat ik zei... Beweer je nu echt dat in elke regio in Nederland het wielrennen even populair is? Ik hoor toch al jaren andere zaken. ... of neem nu Friesland.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Juist de limburgers klagen dat de wielerverenigingen geen nieuwe leden meer werven. Limburg is juist helemaal niet zo wielergek. Ik denk dat de meeste wielergekken in noord brabant wonen.
Dat er in limburg veel gefietst word is een feit, maar dat zijn vaak de mensen die er een weekend voor uittrekken om eens lekker in de heuvels te gaan fietsen.
Dat er in limburg veel gefietst word is een feit, maar dat zijn vaak de mensen die er een weekend voor uittrekken om eens lekker in de heuvels te gaan fietsen.
Ik wens me niet uit te spreken over situaties waar ik minder van ken, maar het aantrekken of organiseren van profkoersen zegt op zich nog niet zoveel.De publieke opkomst die ik zag op de cyclocross in Igorre (World Cup) overtreft niet eens een B-cross in Vlaanderen; en Bahrein zal de komende jaren ook fel investeren in het wielrennen (organisaties, infrastructuur en opleiding van een paar Bahreini op kosten van de federatie in mijn ploeg), maar of wielrennen daar breed populair is, rest zozeer de vraag.
Maar goed, uitgangspunt was dat er in België wel degelijk een verschil is tussen Vlaanderen en Wallonië; dat zijn tenslotte ook 2 afzonderlijke gemeenschappen met eigen culturen.
Maar goed, uitgangspunt was dat er in België wel degelijk een verschil is tussen Vlaanderen en Wallonië; dat zijn tenslotte ook 2 afzonderlijke gemeenschappen met eigen culturen.
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 28 Januari 2007
Hey, olde Vlaamse krumproater; ôfbliuwe fan Fryslan hjer! Oars sil ik dy krije! ........... Eddy Schurer, Gerrit de Vries, Johannes Draaijer, Wiebren Veenstra, Pieter Weening............... en natuurlijk Mensma!
Hey, olde Vlaamse krumproater; ôfbliuwe fan Fryslan hjer! Oars sil ik dy krije! ........... Eddy Schurer, Gerrit de Vries, Johannes Draaijer, Wiebren Veenstra, Pieter Weening............... en natuurlijk Mensma!
Heb me ook erg zitten ergeren aan de houding van de Vlaamse supporters.
Wat mij betreft had Wellens mogen/moeten winnen, hoewel ik Nijs echt eenzame klasse vind. (de Federer van de cyclocross).
Maar aan de andere kant... als er een Waal op kop had gereden zou hij waarschijnlijk ook zijn uitgejouwd!
Is meer een soort 'Calimero-gedrag' van de gemiddelde VB-stemmende Vlaming.
Maar goed; in Nederland ook genoeg zielige personen.
Wat mij betreft had Wellens mogen/moeten winnen, hoewel ik Nijs echt eenzame klasse vind. (de Federer van de cyclocross).
Maar aan de andere kant... als er een Waal op kop had gereden zou hij waarschijnlijk ook zijn uitgejouwd!
Is meer een soort 'Calimero-gedrag' van de gemiddelde VB-stemmende Vlaming.
Maar goed; in Nederland ook genoeg zielige personen.
Quoten: Origineel geplaatst door Cdale op 29 Januari 2007
Heb me ook erg zitten ergeren aan de houding van de Vlaamse supporters.Wat mij betreft had Wellens mogen/moeten winnen, hoewel ik Nijs echt eenzame klasse vind. (de Federer van de cyclocross).Maar aan de andere kant... als er een Waal op kop had gereden zou hij waarschijnlijk ook zijn uitgejouwd!Is meer een soort 'Calimero-gedrag' van de gemiddelde VB-stemmende Vlaming.Maar goed; in Nederland ook genoeg zielige personen.
Precies! Die imbeciel van een Wilders heeft niet voor niets alle zielige dementerende IQ-loze mongoolse meelopers en meninglozen van Nederland weten te mobiliseren......, of overdrijf ik nu een beetje? Het ergste is natuurlijk dat er helaas ook weldenkende mensen op dat soort populistische partijen stemmen.
Heb me ook erg zitten ergeren aan de houding van de Vlaamse supporters.Wat mij betreft had Wellens mogen/moeten winnen, hoewel ik Nijs echt eenzame klasse vind. (de Federer van de cyclocross).Maar aan de andere kant... als er een Waal op kop had gereden zou hij waarschijnlijk ook zijn uitgejouwd!Is meer een soort 'Calimero-gedrag' van de gemiddelde VB-stemmende Vlaming.Maar goed; in Nederland ook genoeg zielige personen.
Precies! Die imbeciel van een Wilders heeft niet voor niets alle zielige dementerende IQ-loze mongoolse meelopers en meninglozen van Nederland weten te mobiliseren......, of overdrijf ik nu een beetje? Het ergste is natuurlijk dat er helaas ook weldenkende mensen op dat soort populistische partijen stemmen.
Quoten: Origineel geplaatst door Cdale op 29 Januari 2007
Jij behoort daar blijkbaar toe!
Jij behoort daar blijkbaar toe!
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 29 Januari 2007
Lol... ik hoop dat je 't niet meent dat deze opsomming van namen als argument iets voorstelt?
Lol... ik hoop dat je 't niet meent dat deze opsomming van namen als argument iets voorstelt?