Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Tolheffing Belgie

noppie
Forum-lid

noppie 15 jan 2007 20:07

Die Belgen hebben wat mij betreft harstikke gelijk. Al die Nederlander die zomers door hun landje crossen en vervolgens bij een pompstation in Luxemburg in een file gaan staan voor een paar eurootjes voordeel . En mooi dat ze schijt aan die regels van de EU hebben, daar kunnen die schijnheilige pennenlikkers uit Den Haag nog wat van leren.

kiekeboe

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 16 jan 2007 12:46

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 15 Januari 2007

Zoals het er nu naar uitziet zouden er 3 formules mogelijk zijn.
1 jaar: 60€; 2 maanden: 25€ en 10 dagen: 10€.

Vind jij dit nu een redelijke verhouding? 60 euro voor 365 dagen = 0,164 euro per dag ! Voor 10 dagen 10 euro= 1 euro per dag of  60 dagen voor 25 euro= bijna 0,42 per dag.
Dit zou gewoon allemaal  a 16 of 17 cent per dag moeten worden berekend. Jij je zin, 20 cent per dag. Dat rekent gemakkelijker. Het lijkt erop dat buitenlanders niet meer gewenst zijn in Belgie. Hopelijk zal dat dan ook blijken.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 16 jan 2007 12:55

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 15 Januari 2007

Die Belgen hebben wat mij betreft harstikke gelijk. Al die Nederlander die zomers door hun landje crossen en vervolgens bij een pompstation in Luxemburg in een file gaan staan voor een paar eurootjes voordeel . En mooi dat ze schijt aan die regels van de EU hebben, daar kunnen die schijnheilige pennenlikkers uit Den Haag nog wat van leren.

IK ben vorig jaar ook door Belgie  en via Luxemburg naar Frankrijk gereden. Nog uren in een file gestaan in Belgie wegens wegwerkzaamheden! Wij zijn echt niet in de rij bij een benzinepomp in Luxemburg gaan staan zoals jij suggereert. Dat doe ik nooit en nergens voor enkele euro's voordeel. Maar om plotseling voor alleen buitenlanders die imbeciel hoge tol te gaan heffen gaat mij te ver. In Frankrijk heb je nog de keuze tussen de RN en tolwegen. Die tolwegen zijn n.l. privé en hebben niets met de staat te maken zoals in België.Dat de Belgische regering "schijt heeft aan EU regels " is voor jouw rekening. Ik hoop wel dat wij speciaal voor de Belgen hier hetzelfde zullen invoeren. Koekje van eigen deeg dus.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 16 jan 2007 12:59

Tsja,
Ik ben ook niet voor de heffing , maar als ik van hier naar Zeeuws Vlaanderen ga kost het me ook geld om door die snert tunnel te rijden.
Zelf gaan we regelmatig naar Antwerpen , en moet zeggen dat als ze het geld gebruiken om eens iets aan die wegen te doen juich ik het alleen maar toe. ....
Laatst reden we over de ringweg Antwerpen , en plots uit het niets een gat van ca 30 cm doorsnede , en 10 cm diep.......tsja das echt lache.... ...
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

paashaas
Forum-lid

paashaas 16 jan 2007 13:21

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 16 Januari 2007

Vind jij dit nu een redelijke verhouding? 60 euro voor 365 dagen = 0,164 euro per dag ! Voor 10 dagen 10 euro= 1 euro per dag of  60 dagen voor 25 euro= bijna 0,42 per dag.
Dit zou gewoon allemaal  a 16 of 17 cent per dag moeten worden berekend. Jij je zin, 20 cent per dag. Dat rekent gemakkelijker. Het lijkt erop dat buitenlanders niet meer gewenst zijn in Belgie. Hopelijk zal dat dan ook blijken.

Ik heb niet gezegd dat ik het een redelijke verhouding vind. Maar 20 cent per dag zou onze regering minder geld opbrengen.
Wat betreft: "buitenlanders niet gewenst in België". (Het is enorm generaliserend en aanvallend, maar daar zal ik maar niet op reageren.) Maar waar denk je dat Van Bon, Dekker, en nog een hoop Nederlanders wonen?

bandit
Forum-lid

bandit 16 jan 2007 14:45

Ik vind het een absurde maatregel, een verkapte toeristenbelasting. Zo'n maatregel is de doodsteek voor een hele sector die van toerisme leeft, denk alleen al aan de hotels aan de belangrijke autosnelwegen...Men is in België goed in toeristje pesten (weet ik uit ervaring na een hopeloos onterechte parkeerboete, maar dat terzijde).
Het is er overigens nog niet door: Europa gaat er nog wel een stokje voor steken. Het vergelijk met Frankrijk en Zwitserland gaat niet op, want in Frankrijk zijn de tolwegen niet in overheidsbezit. De snelwegen die dat wel zijn, zijn gratis. En Zwitersland doet niet mee met Europa.

Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

t.trapper
Forum-lid

t.trapper 16 jan 2007 14:49

Hee jongens, allemaal op fietsvakantie in Belg. Limburg - de provincie betaalt het vignet terug als promotie, en je krijgt er nog een slechtweer tergugbetalingsbon bovenop.

paashaas
Forum-lid

paashaas 16 jan 2007 16:52

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 16 Januari 2007

Als ik naar Frankrijk ga dan ga ik wel door Duitsland, is maar 50 km omrijden voor mij. Dus als het doorgaat kunnen de Belgen lekker aan het gas met die 60 pleuro! die gun ik ze dus ff niet voor die 2 keer per jaar dat ik door dat kippekut landje heen sjees.

Weer een caravan minder op de baan .

delirium
Forum-lid

delirium 16 jan 2007 18:04

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 16 Januari 2007

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 16 Januari 2007

Als ik naar Frankrijk ga dan ga ik wel door Duitsland, is maar 50 km omrijden voor mij. Dus als het doorgaat kunnen de Belgen lekker aan het gas met die 60 pleuro! die gun ik ze dus ff niet voor die 2 keer per jaar dat ik door dat kippekut landje heen sjees.

Weer een caravan minder op de baan .

misschien moeten we op die sleurhutten nog een bijkomende tol heffen?

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 16 jan 2007 23:44

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 16 Januari 2007

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 16 Januari 2007

Ik heb niet gezegd dat ik het een redelijke verhouding vind. Maar 20 cent per dag zou onze regering minder geld opbrengen.
Wat betreft: "buitenlanders niet gewenst in België". (Het is enorm generaliserend en aanvallend, maar daar zal ik maar niet op reageren.) Maar waar denk je dat Van Bon, Dekker, en nog een hoop Nederlanders wonen?

Ja, de belastingen zijn in Belgie kennelijk stukken lager dan hier! Als de regering nu eens zou beginnen die belastingen te verhogen dan had men voldoende geld om  het wegennet te onderhouden en verbeteren. Die miljonairs zitten lekker in een belastingparadijsje en modale Nederlanders die een keertje in Belgie willen rondsnuffelen  in Antwerpen, Brugge of wat dan ook , mogen die tekorten betalen . Doei! Ik hoop dat er geen Nederlander meer in Belgie komt. De horeca in Belgie begint nu al te kreunen!  De Belgen schieten in hun eigen voet met die maatregel. Het komt er in ieder geval op neer dat buitenlanders niet gewenst zijn omdat zij "de wegen kapot rijden" Wat doen Belgen dan tijdens HUN vakantie in het buitenland, zoals hier in Nederland? Of Frankrijk, of Duitsland ? Nou, ze doen hun best maar met die tolheffing. Ik hoop nu echt dat het 60 euro of zelfs méér wordt dan ben je in België overal vanaf. Het toerisme zal ineenzakken, minder dagjesmensen,minder inkomsten, minder auto's op de weg....lekker ruimte om te gaan fietsen! Ik rijd dan wel om via Duitsland. Dan krijgen die mijn business en van vele andere Nederlanders.

Plaats reactie