Pagina 5 van 5

Geplaatst: 24 jan 2011 21:41
door wilcoelskamp
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is in DT Swiss Hügi 240s naven of de gewone 240s naven?

Of is Hügi een oudere versie met andere afdichtingen?

Geplaatst: 28 jan 2011 23:36
door wilcoelskamp
Op de bovenstaande vraag heb ik antwoord;

Hi there,

all hubs that are called Hügi 240 are older than 2003 models, still great hubs but the 240s generation features updated shape, bearings, seals etc. So my advice would be: If you can get a really good price on a Hügi hub, go ahead, if not, get the up to date 240s hub.

Thanks for contacting us, best regards
Marco Giarrana
DT Swiss




*Maar bij Zoran kreeg ik het advies om geen 240s naven te nemen maar Goldtec naven. Is iemand hier bekend mee? Ik vind heel weinig info.

*En bij de Kinlin XR-300 moest ik Salmon Koolstop remblokjes gebruiken. Met deze blokjes kon ik ongeveer dezelfde KM's halen uit de velg als de DT Swiss velgen.
Maar de Salmon Koolstop blokjes zijn toch voor nat weer? Kan ik deze dan ook gebruiken voor mijn rijstijl? --->>> Mooi weer rijder :D

*Zit wel te twijfelen met de velg nu, vooral omdat hier wat collegarijders zeggen dat deze velgen erg snel slijten.
Voordeel is wel dat de Kinlin velg ~120 gram lichter is, als de DT Swiss.

Geplaatst: 29 jan 2011 02:03
door lvgh
Goldtec staan goed bekend, is wel meer over te vinden op weight weenies. Bij dunne velgen is het advies zachte blokjes, als je tenminste zo lang mogelijk met je velg wil dan. Dan slijten de blokjes ipv de velg. Weet niet precies of Koolstop Salmon de zachtste zijn maar volgens mij doen die het ook best bij droog weer. Bij droog weer zal het met die velgslijtage ook wel meevallen, dat gaat veel harder als het nat/vies/pekelig is.

Geplaatst: 29 jan 2011 03:02
door fdegrove
Hoi,
wilcoelskamp schreef:Op de bovenstaande vraag heb ik antwoord;

Hi there,

all hubs that are called Hügi 240 are older than 2003 models, still great hubs but the 240s generation features updated shape, bearings, seals etc. So my advice would be: If you can get a really good price on a Hügi hub, go ahead, if not, get the up to date 240s hub.

Thanks for contacting us, best regards
Marco Giarrana
DT Swiss




*Maar bij Zoran kreeg ik het advies om geen 240s naven te nemen maar Goldtec naven. Is iemand hier bekend mee? Ik vind heel weinig info.

*En bij de Kinlin XR-300 moest ik Salmon Koolstop remblokjes gebruiken. Met deze blokjes kon ik ongeveer dezelfde KM's halen uit de velg als de DT Swiss velgen.
Maar de Salmon Koolstop blokjes zijn toch voor nat weer? Kan ik deze dan ook gebruiken voor mijn rijstijl? --->>> Mooi weer rijder :D

*Zit wel te twijfelen met de velg nu, vooral omdat hier wat collegarijders zeggen dat deze velgen erg snel slijten.
Voordeel is wel dat de Kinlin velg ~120 gram lichter is, als de DT Swiss.


M.a.w. wegwerpspul.

Wel zo jammer maar je kan de fysische wegmatigheden net zolang geweld aandoen tot je jezelf weer tegenkomt of, anders gezeg: elk voordeel heb zijn nadeel.

Ciao, ;

Geplaatst: 29 jan 2011 10:05
door wilcoelskamp
Dus de Kinlin (niobium) velgen zijn niet aan te raden? Terwijl Zoran er wel garantie op geeft.

Geplaatst: 01 feb 2011 21:34
door wilcoelskamp
Ik denk dat ik toch ga kiezen voor handgespaakt 28/32. Met Kinlin 30mm velgen en DT 240s naven.
Ik ga er vanuit dat met gemiddeld ~4000KM p. jaar de velgen ongeveer 4 jaar meegaan.
Dat lijkt me redelijk. En dan zie ik na 4 jaar wel verder.

Ik hoop dat het setje ongeveer op 1650 gram uit komt. Niet de lichtste wielset maar voor een handgespaakte set ook niet mega zwaar.
De Fulcrum Zero's zijn lichter maar of ze ook nog zo duurzaam zijn na 4 jaar...

Geplaatst: 18 feb 2011 23:00
door wilcoelskamp
Ik wil nu toch een extra set wielen erbij hebben, naast mijn net aangeschafte "mooi" weer wielen.

Keuze;

* Campa Zonda's

* SRAM S27AL

Bij de Zonda's vind ik het spaakpatroon mooier, maar de S27Al wielen passen uitstekend bij mijn SRAM Red groep.

Daarnaast staan de Zonda's als bombproof voor iemand van mijn gewicht (~93KG). Jammergenoeg is er nog steeds weinig te vinden over de S27AL.

Zijn de stickers makkelijk te verwijderen van de Zonda's ???

Geplaatst: 18 feb 2011 23:04
door jasperr
Als je voor zekerheid gaat, zou ik de Zonda's nemen. Niets op aan te merken.
Stickers zijn overigens vrij makkelijk te verwijderen volgens mij.

Geplaatst: 19 feb 2011 01:01
door gekke_henkie
Ik heb zelf ook Zonda's onder mijn fiets liggen, Heerlijke wielen!!, nooit iets negatiefs mee gehad. En ze zien er gewoon vet uit!!!.
En ze zijn gewoon stijf!!! wat je misschien minder zou verwachten met het spaakpatroon.

Ik heb ze samen met een vriend van me helemaal nagelopen; spaakspanning uitleining en dergelijke, afwijking was minder dan 0,1 mm en de spaakspanning van de rechter spaken onderling en de linker spaken onderling week amper 5% af. super gespaakt dus!

Geplaatst: 19 feb 2011 10:23
door wilcoelskamp
Dus als ik begrijp moeten de stickers wel te verwijderen zijn?
Tuurlijk kan ik kiezen voor de Fulcrum R3, maar de Zonda's hebben gewoon een mooi spaak patroon, maar de tekst"Campagnolo" strookt niet met mijn SRAM groep.

Toch blijft me de S27AL ook interesseren, maar goed.

Enig idee waar de Zonda's het best/ goedkoopst verkrijgbaar zijn?