Pagina 5 van 5
Look 595 of Colnago C50
Geplaatst: 16 nov 2006 01:12
door lucero
Voor het geval dat je de staatsloterij wint, doe mij dan maar zo'n look 595
Eerlijk gezegd vind ik die ook echt te mooi voor woorden. Witte fietsen hebben gewoon iets (heb hier ook nog een witte Gazelle 853 road staan). En met het poetsen val het ook wel mee. Elke keer na het trainen effe met een natte doek erover. En af en toe eens grondig poetsen. Niet meer poetsen dan een fiets in een andere kleur dus.
Je moet gewoon kiezen wat je graag wil hebben, maar je moet wel in je achterhoofd houden dat hoe duurder je materiaal, hoe duurder het is als je dingen stuk rijdt of moet gaan vervangen. En als je wedstrijden gaat rijden kom je zeker wel eens in een valpartij terecht.
En daarbij als je op materiaal rijdt waarop een prof rijdt wil nog niet zeggen dat je dan ook rijdt als een prof. Een dure/lichte/aerodynamische fiets staat niet garant voor een winnende fietser. Je moet nog altijd zelf trappen
Look 595 of Colnago C50
Geplaatst: 16 nov 2006 09:20
door sharkman
Gek dat profs nadat ze gestopt zijn geen C50 kopen (bij de C40 deden ze dat nog wel). Elke prof heeft zijn voorkeur maar rijdt meestal wat hij/zij gesponsord krijgt.
Colnago is groot geworden op basis van sponsoring en image (de Marketing afdeling van Colnago is super). Puur als fiets is het hoogstens mainstream en zijn er betere (lees veel betere prijs/kwaliteitverhouding) op de markt. Een C50 is in mijn ogen goed maar wel 2x te duur....
Look 595 of Colnago C50
Geplaatst: 16 nov 2006 15:04
door wielrennerd
Maarja wat is dan een goede wedstrijdfiets?
Ik heb jullie nog steeds niet over de Extreme gehoord!
Look 595 of Colnago C50
Geplaatst: 16 nov 2006 15:10
door amclassic-fan
Nee want het is technisch gezien absoluut niet het beste frame, ik denk dat de Scott CR1 nog altijd het beste wedstrijdframe is, erg licht, maar toch stijf en comfortabel. Maar er zit nog al wat verschil in wedstrijden, het maakt namelijk nog al wat uit of je een klassieker van 200 km moet rijden of dat je na 60 km criterium klaar bent. In de laatste geval maakt comfort namelijk een stuk minder uit.
Look 595 of Colnago C50
Geplaatst: 16 nov 2006 23:17
door bazz
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 15 November 2006
Komt nog bij dat geen van de drie fietsen de ultieme wedstrijdfiets oplevert. Voor minder geld bouw ik zonder problemen een sneller apparaat (in ieder geval beter op zijn doel afgestemd). De genoemde fietsen zijn top maar meer op show dan op prestatie gericht (geldt meer voor de C50 als voor de Look).
Rabobank heeft deze dus voor het bling bling effect ? Straffe kost.
Look 595 of Colnago C50
Geplaatst: 16 nov 2006 23:50
door wielrennerd
Ik denk niet dat ze voor veel geld op "minder goeie" fietsen gaan rijden echt niet. C50 is gewoon goed maar het kan natuurlijk altijd beter
Look 595 of Colnago C50
Geplaatst: 17 nov 2006 00:26
door amclassic-fan
En hoe wil jij het dan verklaren dat CSC vorig jaar als enige ploeg op carbon Zipps reed tijdens P-R. Iedereen en alles reed met lage alu velgen behalve zij, moesten ze wel bekopen met een heel aantal gescheurde velgen en dus wiel wissels.
Look 595 of Colnago C50
Geplaatst: 17 nov 2006 08:39
door wielrennerd
Dat is inderdaad niet erg slim, ook niet van zipp ze betalen csc dus om vervolgens er slechte reclame voor te krijgen.. Haha zeker de heftigheid van P-R onderschat. HaHa Leuk verhaal
Look 595 of Colnago C50
Geplaatst: 17 nov 2006 11:01
door ilko
En denk je dat de gemiddelde TV-kijken te zien krijgt dat iemand achterin het peloton een wielwissel krijgt? En als dat al zo is, dan weet ie nog steeds niet of het om een lekke band is of niet.
ndertussen hoor ik hier ook regelmatig mensen hetzelfde argument gebruiken om de vermeende zwakheden van Zipp velgen te ontkennen. Het werkt dus wel...
Look 595 of Colnago C50
Geplaatst: 18 apr 2007 16:29
door brokkenpiloot
Ik heb sinds vorige week een 595, afgemonteerd met SRAM Force, Easton EC70 voorbouw en Orion II wielset, onder de kont en vindt m tot nu toe super rijden. Al heb ik nog niet echt gekoerst, alleen een snel toerritje.
Na 300 km kan ik zeggen dat de fiets zeer confortabel is, strak aanvoelt in de bochten, direct stuurt en tijdens aanzetten zeer stijf aanvoelt. Alleen wanneer ik sta (op de grepen) en aanzet is het net of ik een zachte voorband heb. Ik denk dat dit komt door het carbon. De fiets vangt voor mijn gevoel namelijk veel schokken in verticale richting op.
De SRAM groep schakelt prima, al mis ik op het buitenblad een tussenstandje. Het bereik achter wordt hierdoor verkleind. De ergonomie is, wanneer ik onder in de beugel rijdt, veel beter dan bij mijn oude Ultera groep. Ik zit direct goed in de greep.
Later misschien meerinfo of pic's.
Look 595 of Colnago C50
Geplaatst: 19 apr 2007 22:27
door waltelaurijssen
hallo wielrenner D
inderdaad de 595 is een prachtige fiets maar ik heb in de testen gelezen dat hij niet zo stijf is als de 585 ultra wat overigens ook een prachtige fiets is. Ik heb hem namelijk zelf en moet zeggen dat hij geweldig rijd. Dit frame is super stijf en je merkt bij het klimmen en aanzetten na een bocht dat ieder trap ook raak is. Ik heb zelf de fulcrum racing 1 onder deze fiets liggen en ik vind dit heel mooi. Als je een voorbeeld wilt zien kun je op dit forum zoeken naar look 585 ultra