Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

beginnersvork

ridley86
Forum-lid

ridley86 15 nov 2006 19:02

Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 16 Oktober 2006

Een vork op lucht heeft ook wel een olie kamer voor de demping hoor. Maar lucht ten opzichte van een stalen veer is wel de instelbaarheid, of het goed kunnen afstellen van de vering op jou eisenen gebruik.

Ik heb nu een RS Sid team, zit hier ook olie in? want ik moet zowel boven als onder lucht in pompen ( en op het onderste ventiel staat rebound.)

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 16 nov 2006 06:43

Quote: Origineel geplaatst door ridley86 op 15 November 2006
Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 16 Oktober 2006

Een vork op lucht heeft ook wel een olie kamer voor de demping hoor. Maar lucht ten opzichte van een stalen veer is wel de instelbaarheid, of het goed kunnen afstellen van de vering op jou eisenen gebruik.

Ik heb nu een RS Sid team, zit hier ook olie in? want ik moet zowel boven als onder lucht in pompen ( en op het onderste ventiel staat rebound.)

Ik hoop het wel voor jou, anders is het snel over met deze vork.
Rechter vorkpoot boven (demping) is helemaal vol met olie, moet ook ontlucht worden. Rechter voorpoot onder 10 cc olie rebound unit.
Linker vorkpoot (luchtveer) boven 5cc olie positieve airspring en onder 10 cc olie negatieve airspring.

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 25 nov 2006 18:49

Quote: Origineel geplaatst door bluebird1 op 25 November 2006
Nou ben ik eindelijk aan t hobbyen... stuit ik op een klein probleem. Heb de Suntour (XC60) op m'n terrago vervangen door een Skareb Elite. Nou wil ik de v-brake overzetten, maar dat gaat niet: de boutjes die in de nokjes op de vork moeten lijken net iets te groot. Langs fm geweest, kende het probleem niet maar na wat meetwerk kreeg ik twee ietwat dunnere exemplaren mee. Echter ook deze zijn te groot. Bestaan er speciale schroefjes hiervoor ofzo?

Heb je deze nokken er niet bij gekregen toen je de vork kocht ?
Ik zou dat toch met de verkoper opnemen, als je een vork geschikt voor V-brakes koopt mag je verwachten dat de remnokken bijgeleverd worden.
Ik heb even in de service manual gekeken maar deze nokken zijn niet los leverbaar.
Wat is de diameter van de remnokken ?
Ik heb nog wel een setje rockshox remnokken met een diameter van 80mm liggen.

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 25 nov 2006 22:35

Herstel, moet natuurlijk 8mm zijn.
Een schuifmaat moet je maar eens aan Sinterklaas vragen, dat is toch wel een handig ding als je wat aan je fiets aan het werken ben en kost de Sint de kop niet.
Voor de nokken kan je eventueel ook contact opnemen met de importeur, misschien willen die je wel een setje opsturen.
Ook kan je bij een Manitou service center bij jou in de buurt even kijken of ze nog wat hebben liggen.

Link Service Center
Link Importeur
Link Manitou

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 03 dec 2006 18:31

Mooi dat het gelukt is, hoe ben je aan de nokken geraakt ?

Foto's zijn wel erg klein, ik kan ze niet groter krijgen of ligt dat aan mij ?

Plaats reactie