Stijfheid wielen
dan doen we dat maar niet, want uiteindelijk kom je dus op wielen als light-weight en ADA uit.
Maar de basis zal ook voor die wielen hetzelfde zijn als met de traditionele wielen lijkt. Het principe en de voorwaarden voor een wiel blijven lijkt me. ngeacht de materialen. Waarschijnlijk kun je met die composietenoneindige variaties maken ..
Maar de basis zal ook voor die wielen hetzelfde zijn als met de traditionele wielen lijkt. Het principe en de voorwaarden voor een wiel blijven lijkt me. ngeacht de materialen. Waarschijnlijk kun je met die composietenoneindige variaties maken ..
Maar de basis zal ook voor die wielen hetzelfde zijn als met de traditionele wielen lijkt. Het principe en de voorwaarden voor een wiel blijven lijkt me. ngeacht de materialen. Waarschijnlijk kun je met die composietenoneindige variaties maken ..
nou als je vanuit gaat dat de idealen wiel rond zijn ja dan is het zelfde
verder veschillen ze juist aan de basis
nou als je vanuit gaat dat de idealen wiel rond zijn ja dan is het zelfde
verder veschillen ze juist aan de basis
Quoten: Origineel geplaatst door cees1910 op 12 Oktober 2006
Maar de basis zal ook voor die wielen hetzelfde zijn als met de traditionele wielen lijkt. Het principe en de voorwaarden voor een wiel blijven lijkt me. ngeacht de materialen. Waarschijnlijk kun je met die composietenoneindige variaties maken ..
nou als je vanuit gaat dat de idealen wiel rond zijn ja dan is het zelfde
verder veschillen ze juist aan de basis
vertel dan eens..!! of is het beroepsgeheim ?
Maar de basis zal ook voor die wielen hetzelfde zijn als met de traditionele wielen lijkt. Het principe en de voorwaarden voor een wiel blijven lijkt me. ngeacht de materialen. Waarschijnlijk kun je met die composietenoneindige variaties maken ..
nou als je vanuit gaat dat de idealen wiel rond zijn ja dan is het zelfde
verder veschillen ze juist aan de basis
vertel dan eens..!! of is het beroepsgeheim ?
Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 12 Oktober 2006
vertel dan eens..!! of is het beroepsgeheim ?
Alle wielen bestaan uit een naaf en een velg met spaken daartussen.
Maar bij ADA's zitten de spaken in de velg gelamineerd en loopt 1 spaak 'om' de naaf heen zeg maar en dan weer terug naar de velg. (althans, da's wat ik bij LW's gezien heb)
vertel dan eens..!! of is het beroepsgeheim ?
Alle wielen bestaan uit een naaf en een velg met spaken daartussen.
Maar bij ADA's zitten de spaken in de velg gelamineerd en loopt 1 spaak 'om' de naaf heen zeg maar en dan weer terug naar de velg. (althans, da's wat ik bij LW's gezien heb)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 12 Oktober 2006
Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 12 Oktober 2006
vertel dan eens..!! of is het beroepsgeheim ?
eigenlijk 1 lange spaak dus, of loopt elke spaak er zo omheen en heb je bijv 20 spaken ?
En ik maar hopen nog wat tips en tricks hier op te doen om het spaken wat meer te "snappen ".Geloof dat dat er niet in gaat zitten, dan maar op mijn gevoel vertrouwen..Alle wielen bestaan uit een naaf en een velg met spaken daartussen. Maar bij ADA's zitten de spaken in de velg gelamineerd en loopt 1 spaak 'om' de naaf heen zeg maar en dan weer terug naar de velg. (althans, da's wat ik bij LW's gezien heb)
Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 12 Oktober 2006
vertel dan eens..!! of is het beroepsgeheim ?
eigenlijk 1 lange spaak dus, of loopt elke spaak er zo omheen en heb je bijv 20 spaken ?
En ik maar hopen nog wat tips en tricks hier op te doen om het spaken wat meer te "snappen ".Geloof dat dat er niet in gaat zitten, dan maar op mijn gevoel vertrouwen..Alle wielen bestaan uit een naaf en een velg met spaken daartussen. Maar bij ADA's zitten de spaken in de velg gelamineerd en loopt 1 spaak 'om' de naaf heen zeg maar en dan weer terug naar de velg. (althans, da's wat ik bij LW's gezien heb)
En wat betreft de spaak in de velg:
Die loopt door in de velg, met groen heb ik de uiteindjes omcirkeld.
(ik denk dat de spaken tijdens de productie van het wiel nog veel langer zijn om de boel te kunnen spannen, en dat de restjes later worden afgeknipt en geslepen)
Die loopt door in de velg, met groen heb ik de uiteindjes omcirkeld.
(ik denk dat de spaken tijdens de productie van het wiel nog veel langer zijn om de boel te kunnen spannen, en dat de restjes later worden afgeknipt en geslepen)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Nou er bestaan natuurlijk zat carbon velgen met gewone spaken en nippels die prima functioneren (Bora, Corima etc)
Maar met een gewone nippel komt de kracht van de spaak op 1 punt van de velg terecht, wordt de spaak meegelamineerd in de velg dan wordt de kracht een stuk beter verdeeld lijkt me.
Maar met een gewone nippel komt de kracht van de spaak op 1 punt van de velg terecht, wordt de spaak meegelamineerd in de velg dan wordt de kracht een stuk beter verdeeld lijkt me.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
ja, sorry, ik bedoelde eigenlijk met de de stalen, of alu spaken, op een dergelijke manier inspaken.
Weet ook niet meer waarom. Je zou wel voor een dergelijke constructie gaan met alu velg en stalen spaken natuurlijk U < die vorm ook.Alleen de bevestiging dan nog.. met name aan de velg..
Al met la ben ik nog geen stap verder ...
Weet ook niet meer waarom. Je zou wel voor een dergelijke constructie gaan met alu velg en stalen spaken natuurlijk U < die vorm ook.Alleen de bevestiging dan nog.. met name aan de velg..
Al met la ben ik nog geen stap verder ...
Kan ik nu stellen dat om een conventioneel wiel te maken, met stalen spaken, alu, of evt carbon velg, het zo is, hoe meer spaken, hoe stijverhet wiel.Afhankelijk van het type spaak, en type velg kan er een heel sterk wiel gemaakt worden?En evt heel licht ?
Met de juiste spaakspanning maken we het wiel stabiel en recht en stevig voor langdurig gebruik ?Waar onderscheid de zgn vakman zich dan in? Ik bedoel, heel moeilijk is het niet om een dergelijk wiel te maken. Zolang je maar secuur bent.Er wordt vaak geroepen die en die kan goed spaken.. Wat zijn de criteria daarvoor ?
Met de juiste spaakspanning maken we het wiel stabiel en recht en stevig voor langdurig gebruik ?Waar onderscheid de zgn vakman zich dan in? Ik bedoel, heel moeilijk is het niet om een dergelijk wiel te maken. Zolang je maar secuur bent.Er wordt vaak geroepen die en die kan goed spaken.. Wat zijn de criteria daarvoor ?