Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Scott Scale

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 09 okt 2006 19:19

Quoten: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 06 Oktober 2006


let wel op dat je bij die ultimates je rem druk tijdens het rijden niet kunt veranderen he, dit is allee te doen met een inbus geloof ik das dus nie zo makkelijk ,het stelwieltje hebben ze laten verdwijnen ten  opzichte van de gewone jucy's zie op foto's
yogo yogo

Juicy's zijn zelfstellend. Je stelt dus in hoe groot de slag van de remhendel is voor de remblokjes de schijf raken. Daarna stelt de rem zichzelf naar deze afstand.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 10 okt 2006 12:41

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 08 Oktober 2006

Ik zag op Shimano-XTR.com dat de nieuwe XTR-groep vanaf oktober leverbaar zal zijn, dus ik neem aan dat hij op dit moment al te bestellen is?!

'k Heb geen zin om backorders te plaatsen. Als ik binnen 2 weken de Scale heb, wil ik ermee gaan rijden (en dan liefst niet met het 2006 XTR trapstel dat ik als nieuw wil verkopen). Momenteel zijn van de nieuwe XTR groep enkel de pedalen uitleverbaar.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 10 okt 2006 23:13

Fiets is gekocht. Nu nog wachten op de levering vanuit het buitenland (dik 2 weekjes).
Ik denk trouwens dat ik me toch een 2007 SID WC voorvorkje ga aanschaffen, Weight Weenie zijnde! Dat wit past er ook té goed bij, zoals je op Wesley's image kan zien. Of ik meteen ook de Fox F80X wegdoe is niet zeker, en zal er wat van afhangen of ik een interessant bod krijg.Hoe snel is zo'n vork gewisseld eigenlijk? Kan ik gemakkelijk 2 vorken meenemen op reis en per dag in 10 minuutjes een andere insteken?
            
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 11 okt 2006 00:00

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 10 Oktober 2006


Kan ik gemakkelijk 2 vorken meenemen op reis en per dag in 10 minuutjes een andere insteken?
            


Lijkt me wel. Het enige wat je moet zorgen is dat je een 2de ring voor je balhoofd (is hier een speciale naam voor) hebt, dan hoef je deze niet over te zetten. Verder praten we over waarschijnlijk 5 boutjes: 2 bij de rem en 3 bij de stuurpen.
Nog vergeten: waarschijnlijk zit je nog met een computertje. Of ga je SRM gebruiken?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 okt 2006 00:11

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 10 Oktober 2006

Lijkt me wel. Het enige wat je moet zorgen is dat je een 2de ring voor je balhoofd (is hier een speciale naam voor) hebt, dan hoef je deze niet over te zetten. Verder praten we over waarschijnlijk 5 boutjes: 2 bij de rem en 3 bij de stuurpen.
Nog vergeten: waarschijnlijk zit je nog met een computertje. Of ga je SRM gebruiken?


Bedoel je een tweede expander met top cap? 't Lijkt me idd ook niet zo'n moeilijke situatie, maar 'k wou even bevestiging.Mbt. de SID WC komt daar nog bij dat ik de lockout bediening aan het stuur mee moet (de)monteren.
Enne... SRM is natuurlijk ook een computertje hé  Mogelijks gebruik ik die tijdelijk wel. Zou dat lukken, m'n FSA SRM op deze mtb??
Wat denken jullie trouwens van deze crank, de Truvativ Stylo carbon? Goed, mooie optie, of niet veel speciaal?
          
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sepp
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 03 okt 2004 22:57

sepp 11 okt 2006 00:35

vandaag ook mooie scot mtb vast gehad
8.7kilo carbon cader zoals ier boven maar dan zonder veerendevoorvork
 
avia cyclingteam

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 11 okt 2006 11:29

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 10 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 10 Oktober 2006

Lijkt me wel. Het enige wat je moet zorgen is dat je een 2de ring voor je balhoofd (is hier een speciale naam voor) hebt, dan hoef je deze niet over te zetten. Verder praten we over waarschijnlijk 5 boutjes: 2 bij de rem en 3 bij de stuurpen.
Nog vergeten: waarschijnlijk zit je nog met een computertje. Of ga je SRM gebruiken?


Bedoel je een tweede expander met top cap? 't Lijkt me idd ook niet zo'n moeilijke situatie, maar 'k wou even bevestiging.Mbt. de SID WC komt daar nog bij dat ik de lockout bediening aan het stuur mee moet (de)monteren.
Wat denken jullie trouwens van deze crank, de Truvativ Stylo carbon? Goed, mooie optie, of niet veel speciaal?
          


De expander was ik even vergeten. Is wel handig om in beide vorken een expander te hebben. Wat ik eigenlijk bedoel is de ring die om de vorkbuis wordt geschoven: helemaal naar beneden. Deze ring komt tegen de onderste lager aan. Vaak zit deze ring redelijk vast. In het engels wordt deze volgens mij base plate genoemd.
Als die Stylo dezelfde type kettingbladen gebuikt als Bontrager met z'n RaceXLite crankstel (gelijk aan Truvativ Rouleur Carbon), dan evennhet volgende:Bij mijn Bontrager crankstel kwam na een km of 1000  op bepaalde plekken de buiterste laag van de kettingbladen af. Lijkt erop dat Bontrager en Truvativ gewoon stalen bladen gebruiken, waarover een glimmende finisch zit. Heb er wel een foto van, zal die op het forum zetten.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 11 okt 2006 21:57

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 10 Oktober 2006
Fiets is gekocht. Nu nog wachten op de levering vanuit het buitenland (dik 2 weekjes).Van harte Casran! Ik kan niet wachten om er wat echte foto's van te zien!

Die Truvativ-crank ziet er ook wel mooi uit trouwens, net zoals de Roleur carbon voor op de racefiets. Als ik eens geld over heb.. Als ik zou moeten kiezen tussen die en de nieuwe XTR zou het nog een moeilijke keuze gaan worden.

Hou ons op de hoogte!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39574
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2006 22:50

Absoluut de Truvativ!!
Nieuwe XTR achterderrailleur in mijn handen gehad vandaag. Viel mij een beetje tegen. De gestanste X brug is wel mooi, maar verder een beetje cheapy uitstraling. Haalt het qua looks niet bij de uitstaling van de XO groep. Hoe het werkt weet ik uiteraard niet.
Less is bore

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 12 okt 2006 00:50

Van Truvativ moet jij deze hebben (80 gram lichter ook...).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 okt 2006 14:30

Andere bladen op dat crankstel hierboven scheelt je waarschijnlijk weer 50 gram, want deze zien er wel erg zwaar uit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 12 okt 2006 16:55

Wel supermooi crankstel zeg... Heeft een beetje een urban uitstraling.

Plaats reactie