Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne VOS !

casran
Forum-lid HC

casran 24 sep 2006 22:15

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 24 September 2006

Na aanleiding van haar wereldtitel veldrijden heeft de telegraaf inderdaad een artikeltje over haar geschreven. Dat het zo bijzonder was dat ze naast wielrennen op topniveau ook vwo doet. Erg magertjes, moet ik zeggen. En vooraf heb ik geen uitgebreid artikel kunnen lezen. Alleen maar over de heren een bijdrage.
Je hebt gelijk dat de heren meer aandacht krijgen. Langere tradities. Ja zeg nou zelf, een vrouw op een fiets aan het begin van de 20e eeuw was niet gebruikelijk.
Nogmaals: de vrouwen hebben laten zien hoe het moet!
De heren hebben er weer niets van gebakken. Vandaar dat ik schreef: "de kerels" zouden het wel even doen. Misschien dat we in de toekomst nog wat kunnen verwachten....
Ik vind trouwens de kritiek op persoon ongepast. Je zou dankbaar moeten wezen voor zo 'n grootse prestatie!!! En dat was het ook.

Ik gooi hier misschien iets te veel een knuppel in het hoenderhok, maar ik vind het -jammergenoeg- wel zo dat de top in het vrouwenwielrennen veel minder breed is dan bij de heren!Dat er bij de vrouwen niet met 60 naar de meet gegaan werd, wekte bij mij dan ook geen verbazing... dus vond ik het wedstrijdverloop ook allerminst een indicatie van hoe het er bij de heren aan toe zou gaan.
Ik heb zelf sporadisch met enkele vrouwen elite wielrensters kunnen trainen, en merkte het verschil zo. Ik trainde ooit de Italiaanse vrouwenselectie voor de Olympische Spelen -wereldtop dus- en ben zeker dat ik de duimen had moeten leggen als ze er me hadden willen afrijden; anderzijds trainde ik ook al met verschillende Belgische vrouwen elite wielrensters (niet de Belgische hoor, maar er net onder), en ik vond het een fluitje van een cent om die uit de wielen te rijden. Welnu, beiden staan wel dikwijls aan de start van dezelfde koers en ik vond dat een niveauverschil van dag en nacht. Bij de heren merk je dit niet: verschillen zitten daar meer in details en het algemeen niveau is hoger.Dit laatste is geen verwijt voor de absolute top natuurlijk, en een Vos (en al wie gisteren met haar naar de meet gingen) is een wereldtopper... alleen is die top minder breed.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

theriddler
Forum-lid

theriddler 24 sep 2006 22:22

Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 24 September 2006

zeg zeg, nu wordt het marianne vos topic te niet gedaan!!!!
ontopic:

Ik geef toe, ze is niet de knapste

zoals Wuyt zei: ze is nog jong hoor, ze heeft nog vuur in het gezicht!
Maar wat een prestatie
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

timowr
Forum-lid

timowr 24 sep 2006 22:33

Pieter, ik heb er 2100 kilometer mee op de weg gereden deze zomer (met Schwalbe Stelvios). Ik meen dus wel iets te mogen zeggen.

casran
Forum-lid HC

casran 24 sep 2006 22:42

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 24 September 2006

Pieter, ik heb er 2100 kilometer mee op de weg gereden deze zomer (met Schwalbe Stelvios). Ik meen dus wel iets te mogen zeggen.

Timo, het was niet mijn bedoeling je ervaringen in twijfel te trekken hoor; 'k wou gewoon even info vragen. Geen probleem als je 'r een andere mening als mij op na houdt, zolang die onderbouwd is.  Mijn aanbod voor ruil blijft gelden... op voorwaarde dat ik dat setje van die prof deze week niet kan overnemen.
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

raphael
Forum-lid

raphael 24 sep 2006 23:24

Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 24 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 24 September 2006 Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 23 September 2006 Jammer is alleen dat de media zo weinig aandacht aan haar vooraf besteed heeft.

In het NRC van zaterdag (dus vóór de wedstrijd) stond een artikel over Marianne Vos. weliswaar ook maar 1/2 pagina, maar toch....

cas_
Forum-lid

cas_ 25 sep 2006 01:43

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 24 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 24 September 2006

Timo, het was niet mijn bedoeling je ervaringen in twijfel te trekken hoor; 'k wou gewoon even info vragen. Geen probleem als je 'r een andere mening als mij (dan ik (srry))op na houdt, zolang die onderbouwd is.  Mijn aanbod voor ruil blijft gelden... op voorwaarde dat ik dat setje van die prof deze week niet kan overnemen.

Kunnen jullie niet in het Wielen onderdeel gaan ouwehoeren over LW?!Mooie prestatie!
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

casran
Forum-lid HC

casran 25 sep 2006 01:50

Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 24 September 2006

Kunnen jullie niet in het Wielen onderdeel gaan ouwehoeren over LW?!

Nee. Millar reed wellicht trouwens eerder op ADA:

evers
Forum-lid

evers 25 sep 2006 12:27

Nee. Millar reed wellicht trouwens eerder op ADA:

Is toch een kleine moeite?  Houdt de topics wat overzichtelijker namelijk
Train ze!

bigm
Forum-lid

bigm 25 sep 2006 13:14

voor degene die haar willen feliciteren http://www.webguestbook.com/cgi-bin/gue ... user=vosje

casran
Forum-lid HC

casran 25 sep 2006 13:22

Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 25 September 2006

Nee. Millar reed wellicht trouwens eerder op ADA: ...

Is toch een kleine moeite?  Houdt de topics wat overzichtelijker namelijk

Uiteraard, maar ik ben nu ook weer niet bereid om naar om het even welk taalgebruik te luisteren!
Wielenkeuze bij de beloftes trouwens:

Bovendien... gezien dat Chavanel met de Mavic LW-lookalikes reed?

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 25 sep 2006 13:50

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 23 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 23 September 2006

Zó hoor je te rijden! Niet verzaken, meegaan, je niet verschuilen achter de ruggen van ploeggenoten die je naar de meet slepen. Nee ! Dat is een toprijdster! Een geslepen vos met durf en kracht. Petje af!

Tja, als je veruit de sterkste bent, kun je ook zo rijden. Je hebt wel lef nodig om het ook daadwerkelijk te doen, dat wel.

Maar vóórdat je de sterkste bent is natuurlijk even belangrijk. Zij heeft ongetwijfeld een berg talent en doorzettingsvermogen. Maar is het daarom minder groots wat zij als 19 jarige gepresteerd heeft? Je schrijft alsof zij dit met speels gemak deed!  Veel andere dames die zij versloeg zijn ook niet de eersten de besten en zijn ook nog eens ouder en fysiek sterker.
Luister eens naar wat men zegt en schrijft over jonge wielertalenten. Die zijn goed maar moeten nog de nodige "hardheid" krijgen.  Ik zeg: Wat goed is komt snel. Kijk naar Lance Armstrong en andere heel grote renners die op jonge leeftijd  wereldkampioen werden of grote ronden wonnen zoals b.v. Coppi en Merckx, Anquetil.
Ik vond het geweldig om te zien dat Marianne Vos vooraan meestreed en zich niet verschool achter ploegmaatjes om dan alleen de eindspurt af te maken.Zij is een pareltje in het wereld dameswielerpeloton en wij mogen als Nederlanders blij zijn dat er tenminste een vrouw is die wereldkampioen is geworden en de Nederlandse vlag daar in top deed wapperen. Van onze mannen is niet veel te verwachten, helaas. Waar waren die? Tijdrijden? Nop, Op de  weg? ...........idem dito.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie