Gemiddelde Snelheid over 30, 60 en 90 km
Geen idee wat mijn gemiddeldes zijn qua snelheid.
Die interesseren me erg weinig. Ik weet wel mijn gemiddelde hartslagen en trapfrequenties! Mag dat ook?
De gemiddeldes hangen (in ieder geval bij mij) ook af van de soort training. Ik varieer nogal in trainingen; hersteltraining, snelheidstraining, krachttraining, klimtraining, alleen trainen, in groep trainen, koersen etc.
Die interesseren me erg weinig. Ik weet wel mijn gemiddelde hartslagen en trapfrequenties! Mag dat ook?
De gemiddeldes hangen (in ieder geval bij mij) ook af van de soort training. Ik varieer nogal in trainingen; hersteltraining, snelheidstraining, krachttraining, klimtraining, alleen trainen, in groep trainen, koersen etc.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik weet alleen mijn lange afstand qua snelheid, heb wel eens tijdens duurtraining 150 km met iets van 30,8 gereden. Dat was midden in het wedstrijd seizoen waardoor ik veel snelheid in de benen had en een beetje mazzel met de wind. Maar als ik 3 uur ga rijden gaat het net zo hard, want dan rij ik nog steeds in dezelfde hartslagzone.
30 km moet me wel met 40 gemiddeld lukken op de gewone koersfiets met trainingswielen als ik een tijdrit zou rijden in het seizoen.
30 km moet me wel met 40 gemiddeld lukken op de gewone koersfiets met trainingswielen als ik een tijdrit zou rijden in het seizoen.
30 km 36
60 km 34 schuttevaarrace 2005 13 uur na de 100 km, geen slaap niet uitrijden maar zeilen!
100km 33 schuttevaarrace 2005 na 3 km hardlopen en 7 uur zeilen
toen was ik 50 en zeer tevreden,en na 37 uur zonder slaap en douche bekaf
unieke ervaring, als je de kans krijgt zeker doen
60 km 34 schuttevaarrace 2005 13 uur na de 100 km, geen slaap niet uitrijden maar zeilen!
100km 33 schuttevaarrace 2005 na 3 km hardlopen en 7 uur zeilen
toen was ik 50 en zeer tevreden,en na 37 uur zonder slaap en douche bekaf
unieke ervaring, als je de kans krijgt zeker doen
Funny the way it is
tijdrit: 20km afsluitdijk; 10km heen, 10km terug, omdraaien op fietspad (bijna stilstand): gemiddeld 42,55 km/h
tijdrit: ronde van 41km, NK tijdrijden, Texel, met harde wind, geen last van verkeer: gemiddeld 40,7 km/h
tijdrit: MTR, flevopolder, 123km, met harde wind, geen last van verkeer: gemiddeld 36,4 km/h
tijdrit: ronde van 41km, NK tijdrijden, Texel, met harde wind, geen last van verkeer: gemiddeld 40,7 km/h
tijdrit: MTR, flevopolder, 123km, met harde wind, geen last van verkeer: gemiddeld 36,4 km/h
Het hangt ook erg af van je postuur. Ikzelf ben vrij klein en hoewel ik in de polder woon zal ik nooit een polderstoemper worden. Over een kilometer of 100 is een gemiddelde van 28/29 al heel wat voor me.
Maar goed, zodra ik in Limburg of de Ardennnen ga rijden zijn de rollen omgedraaid. Daar kan ik een stuk beter uit de voeten.
Maar goed, zodra ik in Limburg of de Ardennnen ga rijden zijn de rollen omgedraaid. Daar kan ik een stuk beter uit de voeten.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door harrebas op 05 April 2007
[]Maar goed, zodra ik in Limburg of de Ardennnen ga rijden zijn de rollen omgedraaid. Daar kan ik een stuk beter uit de voeten.
En daar rij je dan wel 29/29 gemiddeld?
[]Maar goed, zodra ik in Limburg of de Ardennnen ga rijden zijn de rollen omgedraaid. Daar kan ik een stuk beter uit de voeten.
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 05 April 2007
[]
Kortstondig van de helling af ligt het gemiddelde nog veel hoger zelfs.
[]
Kortstondig van de helling af ligt het gemiddelde nog veel hoger zelfs.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).
-
- Forum-lid
Denk dat ik het wel aardig doe met de volgende gemiddelden:
60 km: 31,6 km/u vlak
85 km: 31,9 km/u vlak
154 km: 26,2 km/u Amstel Gold Race
158 km: 28,2 km/u vlak
205 km: 28,5 km/u Eerste 125 km nagenoeg vlak, laatste 80 km in Zuid-Limburg.
Alles alleen, als ik met meerdere fiets, gaat het altijd langzamer. Zit ook niet bij een club ofzo.
60 km: 31,6 km/u vlak
85 km: 31,9 km/u vlak
154 km: 26,2 km/u Amstel Gold Race
158 km: 28,2 km/u vlak
205 km: 28,5 km/u Eerste 125 km nagenoeg vlak, laatste 80 km in Zuid-Limburg.
Alles alleen, als ik met meerdere fiets, gaat het altijd langzamer. Zit ook niet bij een club ofzo.
Ik heb geen betrouwbare gevens over andere dan 30 km. En dat is 36,0 km/u. Gereden tijdens een tijdrit afgelopen donderdag met wat regen. Maar de winnaar reed ongeveer 42 km/u geloof ik... Er is dus nog wel e.a. te ontwikkelen! (Voor mij dus )
-
- Forum-lid
[quote="Auke"]tijdrit: ronde van 41km, NK tijdrijden, Texel, met harde wind, geen last van verkeer: gemiddeld 40,7 km/h
[/quote]
In 2004 reed ik daar 43.85 gemiddeld.
[/quote]
In 2004 reed ik daar 43.85 gemiddeld.