nog gevallen vandaag in 2011
[quote="W0uter"]Huh, je kan wel fietsen maar niet werken? Ben je fotomodel?
Dat is geen geheven vingertje van: 'als je kan fietsen, kan je ook werken', maar ben oprecht nieuwsgierig hoe je wel kan koersen en niet kan werken... Toen ik nog roeide heb ik een lichte hersenschudding gehad en moest het toen een maand heel rustig aandoen ivm hevige hoofdpijn bij inspanning.[/quote]
Jouw reactie heb ik wel vaker gehoord. Ik heb veel last van concentratieproblemen en veel (vooral op het beeldscherm) lezen kan ik ook niet. En laat dat laatste nou net bijna 85% van de werkzaamheden zijn die ik verricht.
Volgens de arboarts is het werk wat ik verricht een van de minst ideale icm een hersenschudding.
Dat is geen geheven vingertje van: 'als je kan fietsen, kan je ook werken', maar ben oprecht nieuwsgierig hoe je wel kan koersen en niet kan werken... Toen ik nog roeide heb ik een lichte hersenschudding gehad en moest het toen een maand heel rustig aandoen ivm hevige hoofdpijn bij inspanning.[/quote]
Jouw reactie heb ik wel vaker gehoord. Ik heb veel last van concentratieproblemen en veel (vooral op het beeldscherm) lezen kan ik ook niet. En laat dat laatste nou net bijna 85% van de werkzaamheden zijn die ik verricht.
Volgens de arboarts is het werk wat ik verricht een van de minst ideale icm een hersenschudding.
Vandaag sinds lange tijd gevallen en nog wel tijdens de Rabo cycle tour tocht Amsterdam. Waren net een klein uur op weg. Was op N201 bij de Demmerikse Sluis (als je van de A2 komt net na de bocht)
Zat in een grote groep en we haalden een aantal mensen in. We reden op de brug af en daar wordt de rijweg gescheiden van het fietspad door een strook betonblokken. In googlemaps met streetview heel goed te zien (maar zo'n deeplink lukt me niet).
Ik knalde bovenop het begin van de blokken en er kwamen enkele fietsers over me heen. gelukkig geen auto's! Al met al kwam ik er nog redelijk vanaf. Paar gekneusde ribben en een duivenei op linker knie, paar gekneusde vingers. Denk dat ik mijn helm moet bedanken! Voorwiel is wel stuk, deuk in velg, kon nog wel naar huis rijden, toch sterk die mavic ksyrium ssl . Rest vd fiets (alu Santos) geen schrammetje.
2 anderen waren en minder aan toe: ik zag één Cannondale in driëen en 2 man konden niet verder, vanwege stukke hand en hoofd.
Wel balen, maar kan gebeuren. Hoop dat de anderen goed zijn thuisgekomen en dat de schade meevalt.
Bewegen gaat nu nog wel maar vermoed dat ik morgen goed stijf ben....
Zat in een grote groep en we haalden een aantal mensen in. We reden op de brug af en daar wordt de rijweg gescheiden van het fietspad door een strook betonblokken. In googlemaps met streetview heel goed te zien (maar zo'n deeplink lukt me niet).
Ik knalde bovenop het begin van de blokken en er kwamen enkele fietsers over me heen. gelukkig geen auto's! Al met al kwam ik er nog redelijk vanaf. Paar gekneusde ribben en een duivenei op linker knie, paar gekneusde vingers. Denk dat ik mijn helm moet bedanken! Voorwiel is wel stuk, deuk in velg, kon nog wel naar huis rijden, toch sterk die mavic ksyrium ssl . Rest vd fiets (alu Santos) geen schrammetje.
2 anderen waren en minder aan toe: ik zag één Cannondale in driëen en 2 man konden niet verder, vanwege stukke hand en hoofd.
Wel balen, maar kan gebeuren. Hoop dat de anderen goed zijn thuisgekomen en dat de schade meevalt.
Bewegen gaat nu nog wel maar vermoed dat ik morgen goed stijf ben....
He ik reed in die groep die je inhaalde.
De val partij zag er inderdaad niet best uit, ik zat geloof ik 1e rang.
Ik zag er 1 een perfecte dubbele salto maken, niet best.
Jullie hadden mazzel dat er geen auto aan kwam want dat had veel slechter kunnen aflopen.
Maar goed liever de fiets in drieen dan dat er veel lichamelijke schade is.
Succes met het herstel.
De val partij zag er inderdaad niet best uit, ik zat geloof ik 1e rang.
Ik zag er 1 een perfecte dubbele salto maken, niet best.
Jullie hadden mazzel dat er geen auto aan kwam want dat had veel slechter kunnen aflopen.
Maar goed liever de fiets in drieen dan dat er veel lichamelijke schade is.
Succes met het herstel.
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..
.......\\<,
....( )/ ( )..
Zo knalde ik afgelopen zaterdagmorgen rond 8.45 tegen een fietser aan die plotseling links af ging zonder om te kijken of dit aan te geven. Kon nog net mijn stuur op zij zetten ivm de nodige schade.
Wonder boven wonder geen schade, alleen een beetje lak af van de snelspanner en de shifter was opzij geschoven.
Wel een pijnlijk stuitje aan overgehouden
De fietser had niets, alleen reageerde deze agressief omdat hij vond dat het mijn eigen schuld was.
Wonder boven wonder geen schade, alleen een beetje lak af van de snelspanner en de shifter was opzij geschoven.
Wel een pijnlijk stuitje aan overgehouden
De fietser had niets, alleen reageerde deze agressief omdat hij vond dat het mijn eigen schuld was.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- sjoerdvr
- Forum-lid
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26 mar 2011 10:59
- Locatie: Leerdam, de glasstad!
- Contact
Ja. met 34 km/u tegen een stilstaande fietser met klein kind achterop. voorvork krom, arm/knie kapot en dik.
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105
Stevens Stelvio 105
Hmm, val eigenlijk nooit, maar dat verklaart ook mijn ultieme lage snelhied (ben echt een recreatieve racefietser.)
Als ik langzamere mensen tegenkom, rem ik af tot hun snelheid, gewoon rusitg, en wacht tot ze me doorhebben. Ik laat dan weten dat ik er ben door te tikken met mijn remmen. Daarna vol doorrijden en doortrekken.
Als ik langzamere mensen tegenkom, rem ik af tot hun snelheid, gewoon rusitg, en wacht tot ze me doorhebben. Ik laat dan weten dat ik er ben door te tikken met mijn remmen. Daarna vol doorrijden en doortrekken.
Sensa Trentino SL '19 | Bianchi Pro Race Team '03
[quote="SjoerdvR"]Ja. met 34 km/u tegen een stilstaande fietser met klein kind achterop. voorvork krom, arm/knie kapot en dik. [/quote]
En hoe is het met het kind?
En hoe is het met het kind?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- sjoerdvr
- Forum-lid
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26 mar 2011 10:59
- Locatie: Leerdam, de glasstad!
- Contact
naar haar ging de eerste aandacht, heb de fiets geschampt en gelukkig aleen de fietstas geraakt. zij was alleen even in tranen, maar toen de moeder na een uur vroeg hoe de kermis was was het leuk en gezellig, en oh ja, een meneer met een grote waterfles kwam hard en toen gingen we botsen!
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105
Stevens Stelvio 105
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 03 mei 2011 12:58
afgelopen dinsdag wederom op de baan in Landgraaf gevallen.
1 of andere grapjas vond het nodig om in het peleton te remmen met als gevolg dat ik met mijn wiel in zijn snelspaner terecht kwam en zo alle spaken uit mijn wiel reed.
Gevolg beschadigde shifter,kapot voorwiel,2krassen op mijn voorvork en een beurs gevoel in mijn rechter schouder
Voor mij dus geen baan Landgraaf meer maar 2x per week circuit Zolder ben echt klaar met de baan in Landgraaf
1 of andere grapjas vond het nodig om in het peleton te remmen met als gevolg dat ik met mijn wiel in zijn snelspaner terecht kwam en zo alle spaken uit mijn wiel reed.
Gevolg beschadigde shifter,kapot voorwiel,2krassen op mijn voorvork en een beurs gevoel in mijn rechter schouder
Voor mij dus geen baan Landgraaf meer maar 2x per week circuit Zolder ben echt klaar met de baan in Landgraaf
Vandaag voor het eerst gevallen na 5 dagen met m'n nieuwe en eerste racefiets. Ook nog op een superlullige manier. Ik stopte op een stukje tussen twee rijbanen omdat er veel verkeer aan kwam, m'n linkervoet losgeklikt om te gaan staan, maar op een of andere manier ging het niet helemaal lekker, want begon naar rechts om te vallen. Toen lag ik dus op de grond. Gelukkig nauwelijks schade aan de nieuwe fiets. Enkel licht beschadigd stuurlint en trapper. De rest van de fiets is gespaard gebleven omdat m'n been ertussen lag, haha..
Leermomentje..
Leermomentje..
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11