Schwalbe Stelvio vs. Michelin Pro²Race
-
- Forum-lid
hieruit blijkt wel dat als je kijkt naar lekbestendigheid en rolweerstand de pro2race als beste uit de bus komt
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
na jaren op rubino pro's gereden te hebben en vorig seizoen op diamante pro's heb ik voor dit seizoen de ultremo's besteld.. op een ander forum, zowel ww als fairwheelbikes komen deze banden als bijzonder goed naar voren.. een lid bijzonder hoog 'aangeschreven' staan en ervaring heeft met bijzonder hoog kwalitatief materiaal (spin, parlee, scott, etc, etc.) adviseerde de ultremo's, corsa evo cx of pro2light.. waarbij hij zelf de voorkeur gaf aan de ultremo's en als je iets sterkere banden wil de pro2light.
Pro2lights zou ik afraden, deze rijd je heel makkelijk plat.
Momenteel rijd ik met pro race bandjes, heel tevreden van, zeker qua rolweerstand en grip fantastisch bandjes. echter toch een paar keer mee platgereden, maar dit wel de laatste maanden met dit rotweer liggen de banan vervuild met steentjes, scherfjes enz.... .
mijn volgende setje wordt een ultremo setje .
Verder denk ik, naar volgende winter toe gewoon uber lekbestendige bandjes op te leggen, rolweerstand zal mij dan een worst wezen, bandjes zoals pro race enz... zijn niet echt gemaakt om door rotomstandigheden te rijden denk ik
Momenteel rijd ik met pro race bandjes, heel tevreden van, zeker qua rolweerstand en grip fantastisch bandjes. echter toch een paar keer mee platgereden, maar dit wel de laatste maanden met dit rotweer liggen de banan vervuild met steentjes, scherfjes enz.... .
mijn volgende setje wordt een ultremo setje .
Verder denk ik, naar volgende winter toe gewoon uber lekbestendige bandjes op te leggen, rolweerstand zal mij dan een worst wezen, bandjes zoals pro race enz... zijn niet echt gemaakt om door rotomstandigheden te rijden denk ik
Zeker één jaar lang op Pro2Race gereden, prima banden. In het begin 2 à 3 keer lekgereden. Toen een doos van 10 binnenbanden gekocht en sinds die tijd niet meer lekgereden. Helaas dit najaar op nat en modderig wegdek een flinke val gemaakt. Toen op zoek gegaan naar "winterbanden". De keuze viel op Vittoria Open Corsa Evo KX banden. En die bevallen prima, iets meer weerstand dan Pro2Race, maar wel meer grip op weg bij nat weer.
Quote: Origineel geplaatst door rombaft op 07 Februari 2007
Zit ook geen anti-leklaag op, vandaar dat ze zo plat zijn.
Zit ook geen anti-leklaag op, vandaar dat ze zo plat zijn.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door neel op 07 Februari 2007
Zeker één jaar lang op Pro2Race gereden, prima banden. In het begin 2 à 3 keer lekgereden. Toen een doos van 10 binnenbanden gekocht en sinds die tijd niet meer lekgereden. Helaas dit najaar op nat en modderig wegdek een flinke val gemaakt. Toen op zoek gegaan naar "winterbanden". De keuze viel op Vittoria Open Corsa Evo KX banden. En die bevallen prima, iets meer weerstand dan Pro2Race, maar wel meer grip op weg bij nat weer.
Hoi,
Een paar jaartjes terug reed ik heel vaak met de KX. Een paar doorstootlekken niet te na gekeken is die band nagenoeg niet lek te rijden.
Wat me wel steeds opviel is dat ie niet vlot liep op bepaalde soorten beton wegdek, raar maar waar...
Ciao,
Hoi,
Een paar jaartjes terug reed ik heel vaak met de KX. Een paar doorstootlekken niet te na gekeken is die band nagenoeg niet lek te rijden.
Wat me wel steeds opviel is dat ie niet vlot liep op bepaalde soorten beton wegdek, raar maar waar...
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...