Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Is bikepartsrus.nl een spooksite?

masterkona
Forum-lid

masterkona 13 aug 2006 21:02

Of ze er bij fiets iets aan kunnen doen betwijfel ik. Het is alleen te hopen dat ze dit in hun artikel wat ze willen maken of internetwinkels meenemen. Niet iedereen die het blad fiets leest zit ook op dit forum. Wellicht wordt de een of andere gewaarschuwd tegen dit figuur.

razorx
Forum-lid

razorx 13 aug 2006 22:13

Hey mensen hier nog een victim van Bike crap r us

Mijn verhaal:

Op 21 juni heb een 66-SL besteld met een aanbetaling van 500 euro. Er werd mij meteen verteld dat hij er de dag erop al zou zijn. Zelf ging ik daar uiteraard niet van uit, en kreeg ik de mededeling hij niet was aangekomen waarschijnlijk vrijdag werd mij toen verteld. Donderdag avond was de oma van Julian overleden en zou hij vrijdag in de avond thuis zijn omdat zijn oma was overleden. Ik had hem in dat weekend nog wat emails verstuurd maar deze werden niet beantwoord.
Maandag 26 juni kreeg ik de mededeling dat mijn vork er was. Aangekomen bij een pand in het oude noorden van Rotterdam, kwam ik Julian tegen hij zei dat hij nog bezig was met een winkel en dat vandaar de spullen nog zijn kelder staan. Ik vroeg of er volledige garantie opzat en dat werd bevestigd. Ik betaalde de rest van het bedrag en kreeg een pompje voor het vork gratis mee.

Toen ik thuis aankwam (avond) viel mij op dat het vork zeer moeilijk op 150mm gezet kon worden(alles volgens marzocchi gedaan) en er spoot ook olie uit (niet super veel) de negatieve kamer. Uiteindelijk het vork toch op 150mm gekregen, bleek dat de steekas bij 150mm niet meer soepel kon rond draaien waarschijnlijk doordat 1 van de 2 poten offset was. Ik had al wat eerder over dit probleem gelezen, op mtbr en het was duidelijk te zien dat de hub in de poot begon te wrijven.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t ... light=66sl
http://url46.imageshack.us/url46/7537/offset29dili4.jpg
http://url46.imageshack.us/url46/6268/o ... 5lnog3.jpg
Dit is dus het gevolg van offset poten

Het vork is/was overigens nog nooit in een fiets gemonteerd geweest.

Die avond had ik het probleem aan Julian voorgelegd en hij zei dat ik gewoon langs kon komen en dan kijken ze er even naar…

Sindsdien verplaats die Julian steeds afspraken en is hij enorm slecht(niet) bereikbaar.
Ik was een paar keer langs z’n huis geweest maar trof daar niemand aan. Ik begon serieus te twijfelen of hij er wel daadwerkelijk woonde.
Op 7 juli had ik tegen een vriend gevraagd of hij een email naar Julian wou versturen over een Fox DH-40 binnen 10 min kreeg hij antwoord. Terwijl die Julian mij iets van 2 weken genegeerd had.

Ik mailde hem toen van hoe het zat toen deed hij voorkomen alsof een afspraak maken geen probleem was zelf in de avond zou het kunnen(aan gezien hij vanuit zijn zogenaamde huis werkt en beweerd dat hij aan een shop werkt waarvan hij adres niet wil vertellen) We hadden een afspraak gemaakt voor vrijdag 14 juli tussen 3 en 4 uur ‘s middags(bijna een maand nadat ik het vork had aangeschaft)
Dus ik kom vrijdag aan om 15:10 niemand toen even naar Feedback ff getrash’d \m/ daarna nogmaals om 1545 weer niemand en daarna nog een keer om 21:00.
Ok dan.. Toen kreeg ik die avond een email en beweerd Julian dat hij in België zat met een kapotte dynamo. Hij kon pas maandag weer terug reizen naar Rotterdam.

Er stond op zijn site dat de telefoon storing (blijkbaar behoord z'n gsm daar ook toe) verholpen was. Er wordt nu nog steeds niet opgenomen.

Dus kreeg ik deze maandag een sms van hem van ja in vertrek nu uit België ik bel je als ik Nederland aankom.

Tot op de dag van vandaag niets gehoord..

De reden dat hij de afspraken verzet is denk ik omdat hij dan kan zeggen dat er een bepaalde periode overheen gegaan is en dat hij het vork niet meer kan inruilen.

Best vervelend aangezien Marzocchi zeer binnenkort met hun 2007 lijn komt.

Voortaan haal ik al mijn spullen wel bij een echte winkel zoals bikeparts-online.de actionsports.de en bike2build. Ik ben straks dus gewoon verplicht om met een 66-SL, op een banshee scream rond te rijden :evil:

Ik heb een email met dit verhaal naar Cosmic Sports DE verstuurd, nog even een antwoord afwachten. En ik ben serieus aan het twijfelen, of ik aangifte zal doen.

razorx
Forum-lid

razorx 13 aug 2006 22:17

Op vrijdag 4 aug[martijn periode] had ik mijn vork bij hun ingeleverd, en kreeg ik een afgifte bewijs. Mijn nieuwe vork zou afgelopen dinsdag verstuurd zijn, dat is dezelfde dag waarop mijn laatste email werd beantwoordt.

Tot nu toe zit ik nog met lege handen.

erice3
Forum-lid

erice3 13 aug 2006 22:34

<8ORM>Hier het uittreksel uit de kamer van koophandel voor de geinteresseerden.Heb ook nog even het kadaster geraadpleegd, het pand aan de Noorderhavenkade staat wel op naam van Julian Korteschiel en wel vanaf 2002.Dossiernummer: 24382384 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Rotterdam
Adres :Noorderhavenkade 56 B 2, 3038XK Rotterdam
Telefoonnummer :06-47208727
Domeinnaam :www.bikepartsrus.nl
E-mailadres :xxxDatum vestiging :01-09-2005
Bedrijfsomschrijving :Kleinhandel (verkoop via internet) in fiets-
onderdelen.
Werkzame personen :1
----------------------------------------------------------------------------
De onderneming wordt gedreven voor rekening van:

Naam :xxxxx, xxxxx
Geboortedatum en -plaats :10-12-1981, Dordrecht
Adres :Noorderhavenkade 56 B 2, 3038XK Rotterdam

Woerden, 13-08-2006
Uittreksel is vervaardigd om 20.25 uur

Voor uittreksel

Bron: Uittreksel-informatie Internet. Geldt niet als uittreksel in de zin van artikel 15 lid 1 van de Handelsregisterwet 1996.

Edit Fiets: Op verzoek van betrokkene zijn persoonlijke gegevens verwijderd.
You can never be too Specialized

razorx
Forum-lid

razorx 14 aug 2006 00:09

Wat ik denk is dat julian zich voortdoet als martijn, in dat geval komt hij ongeveer rond de 23ste terug van vakantie.

Morgen ga ik naar cosmic sports Duitsland bellen om te vragen of ze daadwerkelijk iets hebben ontvangen/verstuurd.

Ik weet bijna zeker, dat in de week van 21 aug de website van bikepartsrus weer online gaat.

Hoeveel mensen op dit forum hebben niets ontvangen?

razorx
Forum-lid

razorx 14 aug 2006 11:58

Net ff van phone met martijn contact gegevens:
Martijn Hoenderop
Tel: 06-41529312
Email: m.hoenderop@vanwerving.nl

Hij beweert, onlangs z'n voorheen gestuurde emails, dat julian gewoon een eenmans zaak runt en hij zelf los van bikepartsrus staat.
Martijn zit nu overgens in Frankrijk, dus het is nog niet nodig om z'n bedrijf van zijn fraudeleuze praktijken in te lichten.

Ziet er naar uit dat het nog vuiger wordt.

colnagog
Forum-lid

colnagog 14 aug 2006 12:40

Quoten: Origineel geplaatst door RaZoR X op 14 Augustus 2006

Net ff van phone met martijn contact gegevens:Martijn HoenderopTel: 06-41529312Email: m.hoenderop@vanwerving.nl Hij beweert, onlangs z'n voorheen gestuurde emails, dat julian gewoon een eenmans zaak runt en hij zelf los van bikepartsrus staat.Martijn zit nu overgens in Frankrijk, dus het is nog niet nodig om z'n bedrijf van zijn fraudeleuze praktijken in te lichten.Ziet er naar uit dat het nog vuiger wordt.

Dat het een eenmanszaak is blijkt ook uit de KvK inschrijving.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

razorx
Forum-lid

razorx 14 aug 2006 12:44

Klopt maar, julian beweerde dat martijn de echte eigenaar was. Die dat begin aug ook bekende.

razorx
Forum-lid

razorx 14 aug 2006 13:15

Net even gebeld met cosmic NL en DE beiden hebben niets ontvangen. Dus waar mijn vork uithangt is een raadsel.

http://www.internetoplichting.nl/cgi-bi ... 403868/0#3

Even hierheen als je probs met bikepartsrus hebt.

rene1
Forum-lid

rene1 14 aug 2006 14:26

Quoten: Origineel geplaatst door RaZoR X op 14 Augustus 2006

Klopt maar, julian beweerde dat martijn de echte eigenaar was. Die dat begin aug ook bekende.

Ja, ja, laat me raden; Van die Martijn zijn zeker een hoop minder gegevens bekend dan van Julian?

maartenmunneke
Forum-lid

maartenmunneke 14 aug 2006 15:35

De echte eigenaar is degene die bij de KvK als eigenaar staat ingeschreven. Die kan failliet gaan. Een eenmanszaak kan geen andere eigenaar hebben. (Een eenmanszaak kan overigens wel personeel hebben)
Bianchi Alloy Pro 7000, carb&#111;n voorvork, Campagnolo Veloce, Rood/Wit

rene1
Forum-lid

rene1 14 aug 2006 16:08

Ik snap eigenlijk ook niet hoe RazorX op eens bij de naam Martijn Hoenderop komt?? Toch niet bedoeld als dwaalspoor hoop ik

Plaats reactie