Campagnolo Record 2007
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat trucje gaat dus mooi niet door met Campa of ze moeten als nog extra bladen uitbrengen voor de Compact crankstellen. Campa gebruikt een net iets andere bevestiging van de compact bladen waardoor je de bladen van andere merken niet kunt gebruiken en zelf leveren ze niet groter dan 36...
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 03 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 03 Oktober 2006
Is het aandraaimoment nou maar 2Nm, of 4,2 Nm ? Lijkt me zo laag, of zie ik het niet duidelijk ? Dat kan ook best
Ik lees toch duidelijk 42Nm !!
de 2 staat er duidelijker dan de 4 . Vond het zo hoog... Ik heb nu een mooie momentsleutel zoals je weet..En boven de 20Nm moet je echt wel kracht zetten. Maar volgens mij als er spanning op iets komt loopt het ook steeds sneller op.
42 it is !! dat zit dus goed vast dan ..
`k heb straks een beurs/ introductie van de campa groepen, eens kijken of ik in de gelegenheid ben om een foto te maken van iets..
`k heb die cranks in mijn handen gehad en als het handvast aangedraaid is, dan zit het al bijna muur vast zeg. Dus met 42 Nm hoef je niet bang te zijndat er iets los gaat..
Mooie vinding ... vind de cranks in het echt ook een stuk mooier dan op foto's
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 03 Oktober 2006
Is het aandraaimoment nou maar 2Nm, of 4,2 Nm ? Lijkt me zo laag, of zie ik het niet duidelijk ? Dat kan ook best
Ik lees toch duidelijk 42Nm !!
de 2 staat er duidelijker dan de 4 . Vond het zo hoog... Ik heb nu een mooie momentsleutel zoals je weet..En boven de 20Nm moet je echt wel kracht zetten. Maar volgens mij als er spanning op iets komt loopt het ook steeds sneller op.
42 it is !! dat zit dus goed vast dan ..
`k heb straks een beurs/ introductie van de campa groepen, eens kijken of ik in de gelegenheid ben om een foto te maken van iets..
`k heb die cranks in mijn handen gehad en als het handvast aangedraaid is, dan zit het al bijna muur vast zeg. Dus met 42 Nm hoef je niet bang te zijndat er iets los gaat..
Mooie vinding ... vind de cranks in het echt ook een stuk mooier dan op foto's
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40627
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Cranks zijn in real inderdaad schitterend. En dan in combi met de 2006 remmen heb je een prachtige groep!!
Less is bore
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Oktober 2006
Even wachten dus... mogelijks geef ik vrijdag foto's vrij aan een website die ons erom verzocht.
A.U.B even een linkje plaatsen! Staat de fiets trouwens ook op BikeMotion?
Ik vind de groep er zo, op foto's, er goed uitzien. Alleen de remmen zijn nog even wennen, maar voordat ik echt een oordeel kan vormen moet ik ze eerst in het echt zien.
Even wachten dus... mogelijks geef ik vrijdag foto's vrij aan een website die ons erom verzocht.
A.U.B even een linkje plaatsen! Staat de fiets trouwens ook op BikeMotion?
Ik vind de groep er zo, op foto's, er goed uitzien. Alleen de remmen zijn nog even wennen, maar voordat ik echt een oordeel kan vormen moet ik ze eerst in het echt zien.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Oktober 2006
Dat trucje gaat dus mooi niet door met Campa of ze moeten als nog extra bladen uitbrengen voor de Compact crankstellen. Campa gebruikt een net iets andere bevestiging van de compact bladen waardoor je de bladen van andere merken niet kunt gebruiken en zelf leveren ze niet groter dan 36...
klopt, één van de 5 gaten zit op een andere afstand van het center (degene die omgekeerd bevestigd zit op de crank). Volgens mijn FM zou het mogelijk zijn een TA blad te gebruiken mits het bijslijpen van een van de gaten. Lijkt me tricky.
Dat trucje gaat dus mooi niet door met Campa of ze moeten als nog extra bladen uitbrengen voor de Compact crankstellen. Campa gebruikt een net iets andere bevestiging van de compact bladen waardoor je de bladen van andere merken niet kunt gebruiken en zelf leveren ze niet groter dan 36...
klopt, één van de 5 gaten zit op een andere afstand van het center (degene die omgekeerd bevestigd zit op de crank). Volgens mijn FM zou het mogelijk zijn een TA blad te gebruiken mits het bijslijpen van een van de gaten. Lijkt me tricky.
Motta
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Met een aluminium crankstel zou ik het wel durven, maar met een carbon crankstel zou ik heel voorzichtig zijn. Bij o.a. mijn Pulsion crankstel is gebleken dat de 5 carbon stukje tussen de bladen samen niet sterk genoeg waren... Nu is zoiets nog nooit met een Campa crankstel gebeurd, maar toch zou het wel erg zonde zijn van zo'n mooi crankstel. TA zal toch neem ik aan onder hand ook wel met aangepaste bladen komen neem ik aan.
Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 04 Oktober 2006
Ik heb een vraag met betrekking tot de 2007 crankset. Stel dat je je lagers kapot rijdt, zijn deze dan nog te vervangen of ben je dan aan een hele nieuwe crank toe?
Hoi,
Duh.....Gewoon vervangen.
Ciao,
Ik heb een vraag met betrekking tot de 2007 crankset. Stel dat je je lagers kapot rijdt, zijn deze dan nog te vervangen of ben je dan aan een hele nieuwe crank toe?
Hoi,
Duh.....Gewoon vervangen.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
ze zijn er af te "trekken" met een zgn pully trekker.
De nieuwe "tik" je er dan weer op..Dat is gelijk het mooie, de cups kan je indien ze niet ingesleten zijn en bij normaal/ goed onderhoud gewoon laten zitten.
i.t.t. shimano waar je elke keer de lager eruit en erin moet draaien..
De nieuwe "tik" je er dan weer op..Dat is gelijk het mooie, de cups kan je indien ze niet ingesleten zijn en bij normaal/ goed onderhoud gewoon laten zitten.
i.t.t. shimano waar je elke keer de lager eruit en erin moet draaien..
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 05 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 04 Oktober 2006
Ik heb een vraag met betrekking tot de 2007 crankset. Stel dat je je lagers kapot rijdt, zijn deze dan nog te vervangen of ben je dan aan een hele nieuwe crank toe?
Hoi,
Duh.....Gewoon vervangen.
Ciao,
Als je niet van dergelijke vragen gediend bent moet je je niet op een forum begeven.
Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 04 Oktober 2006
Ik heb een vraag met betrekking tot de 2007 crankset. Stel dat je je lagers kapot rijdt, zijn deze dan nog te vervangen of ben je dan aan een hele nieuwe crank toe?
Hoi,
Duh.....Gewoon vervangen.
Ciao,
Als je niet van dergelijke vragen gediend bent moet je je niet op een forum begeven.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Oktober 2006
Wat had je anders van Campa verwacht? Ieder klein lullig veertje in een ergopower is te vervangen en een lager in een trapas niet?
niet iedereen weet dat ( nog) vandaar dat iemand de vraag stelt.en zo misschien een heleboel mensen met de zelfde vraag, bedient..
Wat had je anders van Campa verwacht? Ieder klein lullig veertje in een ergopower is te vervangen en een lager in een trapas niet?
niet iedereen weet dat ( nog) vandaar dat iemand de vraag stelt.en zo misschien een heleboel mensen met de zelfde vraag, bedient..