Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

fietsgigant vriezenveen

nummer14
Forum-lid

nummer14 21 jan 2010 10:23

Nou, ik hoop maar idd dat het Prova een verbetering blijkt zoals FG stelt.

Ik heb er toen ik mijn oude frame kwam inleveren al een ronde opgereden, en de fiets voelde heel stevig aan, stuurde strak, maar reageerde traag en voelde zwaar aan. Meting wees ook uit dat die zwaarder was. Ik ben erg benieuwd en zal nog wel een review schrijven wanneer de fiets weer helemaal is opgebouwd.

nummer14
Forum-lid

nummer14 01 feb 2010 22:05

Vandaag is mijn frame binnen gekomen. Een mooi wit Prova frame :)

FG heeft dus zijn best gedaan, want ik hoef alleen verzendkosten zelf te betalen en kreeg nog wat onderdelen specifiek voor het nieuwe frame.

Alleen ... ze hebben een 60cm frame gestuurd i.p.v. 62cm. :(
Wat zal/moet ik nu doen?

Afgelopen seizoen best veel last van de onderrug gehad met fietsen, dus veel in de weer geweest met de afstelling. Mijn afmetingen zijn als volgt: lengte 196cm, binnenbeenlengte 91cm, romp 68cm en armlengte 75cm.

Volgens: http://www.stoempersklub.com/techniek/cyclefit.html
zou je op een framelengte van 62.2cm uit komen. De Prova (sloping) heeft een bovenbuis van 55.65cm. (Die 6.5cm komt nooit uit het sloping verhaal).

Wat moet ik doen???

richyk
Forum-lid

richyk 01 feb 2010 22:17

Ligt er aan wat je bestelt hebt ?? In je vorige post uitte je ook al twijfels welke maat je moest nemen. Als je 62 bestelt hebt en 60 krijgt is het antwoord wel in te vullen toch ;)
Stevens SCF2 BlackWhiteGold- Ultegra Triple-Ritchey WCS-Mavic Ksyrium Elite SL

nummer14
Forum-lid

nummer14 01 feb 2010 23:02

Ja, je hebt helemaal gelijk.

Maar ik ben het hele verhaal wel zo zat. Ik dacht, misschien kan iemand me uitleggen/overtuigen dat het toch kan. Maar het kan gewoon niet, en het frame zal terug moeten. :(

1 troost: er ligt voorlopig toch nog teveel sneeuw.

nummer14
Forum-lid

nummer14 16 feb 2010 14:22

Nou zeg :(

Ik heb het 60cm teruggestuurd, beweren ze dat het wel een 62cm frame is. Terwijl ik het frame aan alle kanten heb opgemeten, en het voldeed helemaal aan het 60cm frame uit deze tabel:

http://www.sensabikes.de/index.php?view=cms_345

Ik hoop zo dat ze er nu een beetje vaart achter willen zetten. Ik wil mijn fiets weer op gaan bouwen en als de sneeuw weg is weer lekker gaan trainen. Ik heb daar potdorie nog een proefrondje op een 62cm gereden. Ik krijg de indruk dat ze niet willen.

Echt zonde, want met een beetje meer service gerichte instelling zijn de mensen echt wel bereid van ver te komen en veel waar voor je geld te komen kopen.

Ik weet het niet meer :(

nummer14
Forum-lid

nummer14 16 mar 2010 09:26

Dit weekend was het zover. Het 62cm was binnen en ik heb het zaterdag opgebouwd. Zondag stond immers de Schwarzwald toertocht in Haaksbergen op het programma.

Over de afhandeling van de schade door FietsGigant valt veel te zeggen, maar ik zit goed op mijn nieuwe Prova frame. Het is wel een paar honderd gram zwaarder vergeleken met mijn oude fiets, maar de fiets stuurt prima, en je kan er door de degelijke constructie veel kracht op kwijt. Geheel in lijn met deze review dus:
http://www.fiets.nl/webtesten.asp?id=75

M.b.t. de service van FietsGigant zou ik zeggen, oordeel zelf. Het heeft al met al ruim 5 maanden en ong. 50 mailtjes geduurd. Ik ben overtuigd dat men best wil in Vriezenveen, maar het kwam/komt er naar mijn oordeel niet uit. Ze hebben me geholpen met een nieuw frame, en bijpassende onderdelen als een zadelpen en derailleurpad. Maar het heeft me zelf ook tijd (op- en afbouwen) en geld (transportkosten, onderdelen) gekost. Terwijl de Wet over garantie vrij duidelijk is:
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

Voor die mensen die weten wat ze willen en/of gewoon prijstechnisch een goede deal willen, en/of niet te ver van Vriezenveen wonen, kan ik FietsGigant aanraden. Zelf heb ik een paar lessen geleerd.

josvtec
Forum-lid

josvtec 22 mei 2010 12:00

Ik heb 2 racefietsen gekocht in het verleden bij deze zaak in vriezenveen.
De laatste was vorig jaar, het was druk in de zaak en de fiets kon niet direct klaar gemaakt worden dus de volgende week terug komen dan zou de fiets klaar staan.
Dus niet, we moesten toen nog ruim 2 uur wachten voordat de fiets klaar was, geen idee wat ze gedaan hebben,ander stuurpennetje, computertje en pedalen, moet dit 2 uur duren??????
Gisteren ook weer dik 100 km voor noppes gereden, je kunt ze alleen maar via email bereiken.
Nee, ik ga daar niet meer heen, meeste mensen waren trouwens binnen 15 minuten weer weg viel mij op.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 22 mei 2010 22:17

Edit Freerider: Privegegevens verwijderd
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

fiets381
Forum-lid

fiets381 08 dec 2010 13:44

Bestaat de fietsgigant nog? hun website doet het al een tijdje niet meer.
iemand meer info?

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 08 dec 2010 14:01

fiets381 schreef:Bestaat de fietsgigant nog? hun website doet het al een tijdje niet meer.
iemand meer info?

Bij mij werkt het nog gewoon: "klik".
60 x Ventoux

Plaats reactie