Pagina 5 van 10
Geplaatst: 11 jan 2008 09:40
door ilfalco2004
uhmm nu of op het moment van afdalen hahaha maar goed ik weeg 73 kg
Geplaatst: 11 jan 2008 10:43
door composite
Oh , dat is een geruststelling....ik heb ook een setje ZG's besteld, en ik weeg 68 kg. Ik was al bang dat dat wellicht te zwaar zou zijn..
Ik ben benieuwd hoe ze remmen.
Geplaatst: 11 jan 2008 11:39
door sharkman113
Ik heb een klant van over de 100 kg en ook hij heeft met deze remmen de alpen overleeft (maar kan wel remmen)
Geplaatst: 18 jan 2008 12:14
door composite
Besteld en inmiddels ontvangen : Zero Gravity's 2008.
Zitten op mijn fiets en na 1 rit kan ik zeggen: genoeg power en veel gevoel.
Nog niet echt op de limiet hoeven afdalen of zo, maar als je maar doorknijpt heb je meer dan voldoende kracht en blokkeren (als je dat al zou willen...) behoort tot de mogelijkheden.
De montage en set-up was mede door het filmpje en wat tips op verschillende fora niet zo moeilijk.
Snel een keer de bergen in dus!!
Geplaatst: 18 jan 2008 12:16
door lancev7
@composites, met welke remmen reed je voorheen? hoe zou je ze daarmee vergelijken, het remgedrag?
Geplaatst: 18 jan 2008 13:31
door composite
Hiervoor Campa record, en daar weer voor Dura Ace. Waar ik Campa wat bijteriger/minder gedoseerd vond remmen dan de Dura ace remmen, hebben de ZG's -vind ik althans- een wat "zachter" karakter ( met uiteindelijk volgens mij niet heel veel minder absolute stopping power).
Waar Da en Record soms wat bruusk aanvoelden vanaf het begin zijn de ZG's wat progressiever in hun remvermogen's opbouw. Van heel zacht remmen naar lekker in de ankers. kortom ik vind dat je met de ZG's wat meer doserings-ruimte hebt.
Kan uiteraard ook deels liggen in de remblokkken (op de ZG's de Swis stop yellow kings...erg prettig).
Geplaatst: 18 jan 2008 13:37
door lancev7
Ik rijd momenteel met Dura-ace.. en als ik jouw uitleg goed interpreteer zeg je dat de remwerking van de ZG's enigzinds overeenkomt met de werking van de DUra-Ace maar de Dura-ace iets meer aboslute power hebben, al is het wellicht niet noemenswaardig (indruk)
Geplaatst: 18 jan 2008 14:43
door composite
Ik denk dat het topvermogen van ZG's en Dura Ace niet veel scheelt. Althans dat was het gevoel wat ik kreeg na het maken van een paar "noodstops".
Ik ben niet al te zwaar (maar ook geen vlieggewicht met mijn 68 kg) wellicht dat dat ook wat invloed heeft..
Het grootste verschil dus tussen Dura Ace en ZG vind ik de doseerbaarheid.
Waar je bij DA in het begin niet veel power hebt en dan in 1 keer heel veel (naar mijn mening) heb ik bij de ZG's vanaf het begin al "feedback" en neemt het remvermogen heel progressief toe. Erg prettige rem-karakteristiek vind ik.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Geplaatst: 18 jan 2008 14:53
door lancev7
Dank je wel composites, wat betreft de gewichts kwestie, daar heb je zeker gelijk in. De invloed van het gewicht is dusdanig dat het, het succes van remmen ver persoon kan maken of breken. Ik ben nog een fractie lichter met 60-62kg dus zou geen problemen moeten opleveren.
bedankt voor je feedback
Geplaatst: 18 jan 2008 18:35
door composite
Op weightweenies heeft Pez-tech het volgende gezegd:
"Zero G (making a generalization, using same pads and same wheels versus D ace, Negative G, M5....) don't have strong initial bite, they have a larger range of modulation and ramp up in strength and some folks like that... Some don't. "
Treffend als je het mij vraagt!
Mocht je nog interesse hebben in een paar ZG's : op het WW-forum staan 2 paar te koop (waaronder 1 nieuw setje).
Geplaatst: 12 mar 2008 13:49
door scepticus
Op eBay.com gaan 0G Ti's tegenwoordig weg voor pakweg $ 300....
(tevens een subtiele kick voor Casrans ervaringen met de NG's)
Geplaatst: 12 mar 2008 15:45
door casran
Scepticus schreef:Op eBay.com gaan 0G Ti's tegenwoordig weg voor pakweg $ 300....
(tevens een subtiele kick voor Casrans ervaringen met de NG's)
Aha... aangekomen. Ik post een reviewke binnenkort
Foto's voorlopig te zien hier:
http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=foto > kies album "7-9/03/2008 - ploegstage LTTL in Orchimont (2)" en onder meer foto 5.