Mavic Ksyrium Elite
-
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Flab op 28 Mei 2006
Ìk ken het gevoel tandje bij. Zowaar ik het vertrouwen in mavic ook nog moet terug krijgen. Ben zelf ook meerdere malen terug geweest naar mijn Fm om de wielen te richten. Deze vertellen me overigens dat een slagje heel normaal is met deze wielen.
Nou, dan zal ik deze FM maar eens flink de oren wassen!!!!
Wat een rot smoes, dat is wel een hele makkelijk manier om er vanaf te zijn!!Natuurlijk is het niet normaal een klein slagje in je wielen.Ik zou eerder mijn vertrouwen in de FM opzeggen met zulke uitspraken.Rij al jaren op Ksyriums (1x velgbreuk, 2x spaakbreuk), maar ik blijf het fijne wielen vinden. Zijn voor de rest altijd kaarsrecht en ik vind ze strak genoeg!
Ìk ken het gevoel tandje bij. Zowaar ik het vertrouwen in mavic ook nog moet terug krijgen. Ben zelf ook meerdere malen terug geweest naar mijn Fm om de wielen te richten. Deze vertellen me overigens dat een slagje heel normaal is met deze wielen.
Nou, dan zal ik deze FM maar eens flink de oren wassen!!!!
Wat een rot smoes, dat is wel een hele makkelijk manier om er vanaf te zijn!!Natuurlijk is het niet normaal een klein slagje in je wielen.Ik zou eerder mijn vertrouwen in de FM opzeggen met zulke uitspraken.Rij al jaren op Ksyriums (1x velgbreuk, 2x spaakbreuk), maar ik blijf het fijne wielen vinden. Zijn voor de rest altijd kaarsrecht en ik vind ze strak genoeg!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Zo daar is tie weer met nieuws van het Mavic front
Wiel terug is dus 1½ week weggeweest ,valt me nog mee.
Alleen kan hem nu niet testen vanavond want slecht en twijfelachtig weer.
Ik heb de FM gezegd dat als er nu binnen 2 weken weer een slag in zit dat ik hem dan zelf wel opstuur naar Mavic in een enveloppie formaat A5
Ik hou jullie op de hoogte.
Wiel terug is dus 1½ week weggeweest ,valt me nog mee.
Alleen kan hem nu niet testen vanavond want slecht en twijfelachtig weer.
Ik heb de FM gezegd dat als er nu binnen 2 weken weer een slag in zit dat ik hem dan zelf wel opstuur naar Mavic in een enveloppie formaat A5
Ik hou jullie op de hoogte.
Al wat goed is komt boven!!
Ik heb 3,5 week moeten wachten op mijn Elite achterwiel, die na minder dan 500 km, dezelfde problemen vertoonde als beschreven in deze discussie.
Wat Mavic precies heeft gedaan was uit de papieren niet te achterhalen.
Nu een week & 150 km verder met aardig wat km's op klinkers (test) geen problemen met los lopende spaken c.q slag in het achterwiel. Probleem opgelost !!!
Voorlopig tevreden, maar mijn vertrouwen in Mavic heb ik pas, als ik zorgenloos mijn km's kan maken.
Ik hou jullie op de hoogte, wat mijn achterwiel in de praktijk doet.
Wat Mavic precies heeft gedaan was uit de papieren niet te achterhalen.
Nu een week & 150 km verder met aardig wat km's op klinkers (test) geen problemen met los lopende spaken c.q slag in het achterwiel. Probleem opgelost !!!
Voorlopig tevreden, maar mijn vertrouwen in Mavic heb ik pas, als ik zorgenloos mijn km's kan maken.
Ik hou jullie op de hoogte, wat mijn achterwiel in de praktijk doet.
Quote: Origineel geplaatst door Tandje Bij op 30 Mei 2006
Ik heb de FM gezegd dat als er nu binnen 2 weken weer een slag in zit dat ik hem dan zelf wel opstuur naar Mavic in een enveloppie formaat
*Zoemer*
Fout. Als er over 2 weken alweer een slag in zit moet je tegen je LBS zeggen dat hij je een ondeugdelijk product heeft verkocht en dat hij iets voor je moet regelen. Desnoods geeft ie je maar Zonda's ofzo.
Ik heb de FM gezegd dat als er nu binnen 2 weken weer een slag in zit dat ik hem dan zelf wel opstuur naar Mavic in een enveloppie formaat
*Zoemer*
Fout. Als er over 2 weken alweer een slag in zit moet je tegen je LBS zeggen dat hij je een ondeugdelijk product heeft verkocht en dat hij iets voor je moet regelen. Desnoods geeft ie je maar Zonda's ofzo.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Tandje Bij op 04 Juni 2006
Nou luitjes
ik heb er nu een goeie 100 km mee gereden en ze houden zich tot nu toe recht.
Wat hebben ze er precies aan gedaan? Na 2 weken had ik mijn achterwiel terug en ze hadden niets beter gevonden dan alle nippels te verlijmen. Oplapwerk noem ik dat, had ik niet verwacht van een grote fabrikant als Mavic. Heb mijn wielen daarom ook weggedaan en vervangen door Zonda's.
Nou luitjes
ik heb er nu een goeie 100 km mee gereden en ze houden zich tot nu toe recht.
Wat hebben ze er precies aan gedaan? Na 2 weken had ik mijn achterwiel terug en ze hadden niets beter gevonden dan alle nippels te verlijmen. Oplapwerk noem ik dat, had ik niet verwacht van een grote fabrikant als Mavic. Heb mijn wielen daarom ook weggedaan en vervangen door Zonda's.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Daar geloof ik echt niets van. Mavic lijmde vorig nog geen enkele nippel. Klinkt voor mij als een smoesje om maar niet toe te geven dat er iets goed mis zit in het huidige model, of iig in grote series. Een wiel moet gewoon recht blijven, en dat lijmen is een lapmiddel. De resultaten van het lijmen komen later dit seizoen en volgend jaar wel aan het ligt, een simpel slagje kun je niet meer zo maar eruit halen. Want je moet dan 1e de lijm eruit draaien, is het maar de vraag wat er harder is, de lijm of het schroefdraad.