Pagina 5 van 674

Geplaatst: 01 jan 2011 23:21
door jaapieo
De 1e is een neo exile met enve (edge) voorvork....

Geplaatst: 01 jan 2011 23:26
door ilfalco2004
Ik heb goede ervaring met cyclingyong.com heel behulpzaam, ook bij jingcycling frame besteld dit is nog onderweg. levertijden zijn wel lang. Beste is DHL ipv EMS te kiezen maar dat betaal je dan wel 200 dollar voor ipv 90 via EMS. Diverse andere spullen zoals zadelpen en stuurpen tot nu toe nog geen probleem gehad met materiaal.

Geplaatst: 01 jan 2011 23:28
door jaapieo
Zendtijd via EMS vind ik relatief snel!
Als het misloopt een paar weken onderweg, maar ik heb op z'n snelst 1,5 week moeten wachten, ik heb op iets uit duitsland ook wel eens 2 weken gewacht

Geplaatst: 01 jan 2011 23:39
door r.hilferink
jaapieo schreef:De 1e is een neo exile met enve (edge) voorvork....


OK. Volgens mij heb ik daarover wel wat gelezen op roadbikereview.

Dit moet wel de FM015 zijn...
[img=http://www.e-hongfu-bikes.com/images/2cnujnp.jpg]

Blijft een mooie fiets met wel wat dunne pootjes voor mijn gewicht van 90-95 kg.

Geplaatst: 01 jan 2011 23:46
door thomwittendorp
ik denk dat de dunne, staande achtervork niet zo heel veel invloed zal hebben, aangezien cube dat ook heeft, waarschijnlijk wordt het opgevangen door de (dikke) liggende achtervork

Geplaatst: 02 jan 2011 00:12
door HenH
Die dunne staande achtervork is toch meer ala Cervélo.
Ik heb gelezen dat bij Cervélo de staande achtervork er alleen nog maar zit om de remhoeven te kunnen plaatsen grofweg gezegd. Ofwel de liggende achtervork moet sterk genoeg zijn om het aan te kunnen.

Geplaatst: 02 jan 2011 00:21
door jaapieo
Maar het moet die remkracht wel kunnen opvangen EN de Uci regels hé... ;)

Geplaatst: 02 jan 2011 00:29
door HenH
Toch ook wel mooi een racefiets met een staande achter vork:p
Cervélo zegt het alleen maar om aan te willen tonen hoe goed het ontwerp van het frame wel niet is.

De fiets op de eerste foto vind ik een zeer fraaie fiets. Deze zou ik zo als 1ste fiets willen hebben. Komt mede ook wel omdat er op de afmontage niet bezuinigd is maar al met al een zeer mooi geheel.

Geplaatst: 02 jan 2011 00:34
door jaapieo
Alleen id het niet echt een super stijf frame, als je de onderdelen stuk voor stuk gaat opzoeken kom je er trouwens ook achter dat het echt een duur fietsje is :)

Geplaatst: 02 jan 2011 00:42
door amclassic-fan
Dat heb je al eerder gezegd, maar heb je daar ook enige onderbouwing bij?

Geplaatst: 02 jan 2011 01:38
door jsparie
H&H schreef:
Amclassic-fan schreef: Dat zijn gewoon aluminium velgen, met een carbon laagje voor de sier. Prima constructie alleen de velgen zijn erg aan 't gewicht.


Hoe kun jij dat zien, of weet je dat 'toevallig'?


Volgens mij is dat echt bij alle carbon velgen met aluminum remrand het geval. Behalve bij Citec die een aluminium strip over het carbon plakt en vastniet, maar dat is echt de uitzondering.

Geplaatst: 02 jan 2011 01:44
door jaapieo
Jsparie, ik weet dat de ffwd velgen ook carbon zijn met alluminium remgedeelte, als je knijpt in het aero gedeelte kun je dat namelijk net als bij een carbon velg iets indrukken.

@am-classicfan,

Sprak een jongen die ermee wedstrijden reed, die is weer teruggestapt naar een cervélo.
Ook frankie-B op weight weenies wist mij dit te vertellen, maar als jij een test oid hebt waarin de stijfheid wordt "bepaald" zou ik die wel graag zien, het is wel een mooi en licht frame ;)