Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

`Je fietshobby en je vrouw / vriendin

erice3
Forum-lid

erice3 28 mei 2006 20:38

Quoten: Origineel geplaatst door Fast4ward op 27 April 2006

1. Hoe kijkt jouw vriendin / vrouw tegen je fietshobby aan?Ze fietst zelf nog meer dan ik! Niet alleen op de racefiets, maar meer op de tourfiets! heeft heel Europa al op de fiets gedaan. Vorig jaar de 'bedevaartroute' naar Santiago de Compostela gedaan!
2. Zeurt ze dat je te weinig tijd aan haar besteedt of is ze juist blij dat ze ff rust heeft als jij aan het fietsen bent (en als je afgepeigerd terugkomt)?Zie antwoord 1, geen last van!3. Vindt ze 1500 euro voor een fiets al écht de max of geeft ze je een setje Lightweights voor je verjaardag?Ze kocht vorig jaar een duurdere racefiets dan ik! Niet vanwege meer budget, maar omdat in de goedkopere modellen niks naar haar zin qua uiterlijk bij stond!4. Mag de fiets mee op vakantie? En wat doe zij terwijl jij alpenreuzen bedwingt? Blijft ze op de camping? Rijdt ze met de auto achter je aan op je te pamperen met bidonnetjes, een windjack en reservewielen? Of fietst ze zelf ook?Ja natuurlijk, onze vakanties gaan we juist samen fietsen!6. Mag je fiets in de woonkamer staan?Woon niet samen, maar alleen op een 2 kamer appartement in Rotterdam. heb wel een berging, maar daar parkeer ik mijn racefiets niet. Die staat dus prominent in de woonkamer, of in de slaapkamer! Crossroad van gazelle, de fiets voor woon- werkverkeer staat keurig in de berging. Bij mijn vriendin staat de racefiets ook in huis. Haar overige 4 fietsen staan in de tuin onder een afdakje of in haar kleine schuur.
7. Masseert ze je benen na een zware tocht of koers?Was dat maar waar.....; zelfs mijn zus als fysiotherapeute (is iets anders dan masseur...maar toch) doet dat niet eens na 110 km rond van Noord Holland....(is bij haar in de buurt)

You can never be too Specialized

sietse
Forum-lid

sietse 03 jun 2006 18:48

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 23 April 2006

Misschien een gevoelig onderwerp, maar we moeten het er toch ff over hebben hoor Hoe kijkt jouw vriendin / vrouw tegen je fietshobby aan?geen probleem doen we bij elkaar kwamen fietste ik al ze weet niet beterZeurt ze dat je te weinig tijd aan haar besteedt of is ze juist blij dat ze ff rust heeft als jij aan het fietsen bent (en als je afgepeigerd terugkomt)?  heeft ze ook geen probleem meeVindt ze 1500 euro voor een fiets al écht de max of geeft ze je een setje Lightweights voor je verjaardag?nee dat niet maar wel bv een wielerboek van erik dekker of lance armstrongMag de fiets mee op vakantie? En wat doe zij terwijl jij alpenreuzen bedwingt? Blijft ze op de camping? Rijdt ze met de auto achter je aan op je te pamperen met bidonnetjes, een windjack en reservewielen? Of fietst ze zelf ook?ze fietst zelf niet maar dit jaar mag de fiets mee joepie en als ik mee doe aan een estafette triathlon (ik fiets dan) of een cyclo dan staat ze aan de kant om mij aan te moedigenEn als jullie dan samen fietsen, hoe gaat dat dan? Heb jij haar overgehaald om te gaan fietsen? Fiets je samen met haar? Moet jij je dan constant inhouden en geeft dat fricties? Of is zij juist sterker?mijn vriendin heeft een bloed hekel aan zelf fietsen maar als er koers op de tv is zit ze mee te kijken en de meeste profs herkend ze dan ook nogMag je fiets in de woonkamer staan?alleen als het nodig isMasseert ze je benen na een zware tocht of koers?ja ze heeft er een kleine curses voor gedaan (ze zit en de verzorging)helemaal voor mij de schat

ik heb niks te klagenen als ik een nieuwe fiets wil wordt dat eerst goed over legt maar ze gaat wel mee om er 1 uit te zoeken
jan janssen bikes 4 ever

kappa-man
Forum-lid

kappa-man 20 mei 2008 22:42

Zit net samen met mijn vrouw dit topic door te lezen. Leuk topic, heel herkenbaar ook!
De antwoorden die ik nu geef zijn niet gecensureerd en zullen zeker nog besproken worden met haar ;)

1. Hoe kijkt jouw vriendin / vrouw tegen je fietshobby aan?

Prima, zolang het geen geld of tijd kost mag alles. Indien aan deze voorwaarden niet wordt voldaan moet ik een andere hobby zoeken... Met andere woorden: Het is nooit goed. Tot nu toe werkt het argument dat het goed voor mij is nog aardig. Toen ik begon over het Wereld Randonneurs Brevet van 600km kwam ze daar op terug: Dat kan toch nooit goed voor je zijn!

2. Zeurt ze dat je te weinig tijd aan haar besteedt of is ze juist blij dat ze ff rust heeft als jij aan het fietsen bent (en als je afgepeigerd terugkomt)?

Zeker zeurt ze, maar dat doet ze ook als ik achter de computer zit of op een andere manier mijn eigen tijd indeel. Dat is een kwestie van gewenning...

3. Vindt ze 1500 euro voor een fiets al écht de max of geeft ze je een setje Lightweights voor je verjaardag?

1500 euro voor een fiets? dat kan toch niet? Ik moet hem eerst kopen en dan noem ik pas de prijs die ik betaald heb. Fietsspullen voor mij verjaardag? Een shirtje van de Lidl, daar moet ik het mee doen....

4. Mag de fiets mee op vakantie? En wat doe zij terwijl jij alpenreuzen bedwingt? Blijft ze op de camping? Rijdt ze met de auto achter je aan op je te pamperen met bidonnetjes, een windjack en reservewielen? Of fietst ze zelf ook?

daar gaan we deze zomer achter komen. De fiets gaat mee maar ik ben er bang voor dat mijn fietstijd beperkt wordt tot de tijd tussen zonsopkomst en ontbijt... Ik ben dan ook bang dat aanmoediging er niet in zit

5. En als jullie dan samen fietsen, hoe gaat dat dan? Heb jij haar overgehaald om te gaan fietsen? Fiets je samen met haar? Moet jij je dan constant inhouden en geeft dat fricties? Of is zij juist sterker?

Samen fietsen doen wij alleen op onze stadsfietsen. Ik probeer haar al een tijdje op de racefiets te krijgen, tot nu toe zonder resultaat..

6. Mag je fiets in de woonkamer staan?

in de Woonkamer? Mag je vloeken in de kerk? In de VT wonen zie je toch ook geen fietsen in de woonkamer staan. Designtechnisch vind mijn vrouw dat geen goed idee

7. Masseert ze je benen na een zware tocht of koers?

doorgaans krijg ik de wind van voren, waar ik het lef vandaan haal om zo laat thuis te komen

Verder wil ik nog zeggen dat ik de baas ben in huis.;)

Ik ben echt blij met mijn vrouw. Het is een echte schat!
Opgeven is geen optie!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 mei 2008 23:09

Hoe kijkt jouw vriendin / vrouw tegen je fietshobby aan?

Vindt het leuk om te zien dat ik er veel plezier aan beleef, ze heeft er zelf weinig mee maar ziet wel de voordelen van een paar geschoren benen.

Zeurt ze dat je te weinig tijd aan haar besteedt of is ze juist blij dat ze ff rust heeft als jij aan het fietsen bent (en als je afgepeigerd terugkomt)?

Zeuren doet ze nooit, ik ben eerder geneigd een keer thuis te blijven omdat dat voor mijn gevoel de juiste keuze is.

Vindt ze 1500 euro voor een fiets al écht de max of geeft ze je een setje Lightweights voor je verjaardag?

Ik heb het nooit over prijzen ;-)

Mag de fiets mee op vakantie? En wat doe zij terwijl jij alpenreuzen bedwingt? Blijft ze op de camping? Rijdt ze met de auto achter je aan op je te pamperen met bidonnetjes, een windjack en reservewielen? Of fietst ze zelf ook?

Fiets mag mee en zij blijft op de camping met ons zoontje (de zelf liever meegaat maar met zijn 7 jaar nog iets te klein is voor een racefiets). Zij fietst zelf elke dag op haar stadsfiets.

En als jullie dan samen fietsen, hoe gaat dat dan? Heb jij haar overgehaald om te gaan fietsen? Fiets je samen met haar? Moet jij je dan constant inhouden en geeft dat fricties? Of is zij juist sterker?

zie boven.

Mag je fiets in de woonkamer staan?

Woonkamer? Slaapkamer!

Masseert ze je benen na een zware tocht of koers?

nee, niet de benen.....
"Try not. Do or do not......there is no try"

amateurke
Forum-lid

amateurke 20 mei 2008 23:34

Ze vindt het leuk dat ik wat aan sport doe (een strak lijf daar houdt ze wel van) maar wat minder leuk dat ik er zo veel tijd aan besteed.

Zeurt ze dat je te weinig tijd aan haar besteedt of is ze juist blij dat ze ff rust heeft als jij aan het fietsen bent (en als je afgepeigerd terugkomt)?

Nee. wel zeurt ze als er thuis een hoop werk ligt en zij dus alleen aan de slag kan (en soms kan ik me daar wel wat bij voorstellen en probeer er uiteraard wel rekening mee te houden). Ik geef vaker de suggestie van een poetshulp en een glazenwasser en ze komen er nu ook want dat is toch wel verloren tijd!

Vindt ze 1500 euro voor een fiets al écht de max of geeft ze je een setje Lightweights voor je verjaardag?

Verleden week een fiets gekocht; een carbon frame. In eerste instantie wilde ik een alu ivm prijs. Ze gaf zelf echter de suggestie om dan ook maar meteen wat meer uit te geven; "dan hoef je tenminste niet over 3 jaar weer een nieuwe". Voor mijn verjaardag krijg ik wel fietsspulletjes maar die bestel ik zelf :)

Mag de fiets mee op vakantie? En wat doe zij terwijl jij alpenreuzen bedwingt? Blijft ze op de camping? Rijdt ze met de auto achter je aan op je te pamperen met bidonnetjes, een windjack en reservewielen? Of fietst ze zelf ook?

De fiets gaat zeker mee op vakantie (is voor mij een van de mooiste fietsperiodes in het jaar). Daar maakt het haar niet uit als ik om de paar dagen een morgen of middag ben fietsen. Op vakantie hoeft ze niets te doen en ligt ze lekker aan het zwembad met de kids.

En als jullie dan samen fietsen, hoe gaat dat dan? Heb jij haar overgehaald om te gaan fietsen? Fiets je samen met haar? Moet jij je dan constant inhouden en geeft dat fricties? Of is zij juist sterker?

Samen racefietsen is er niet bij. Heb wel geprobeerd haar over te halen. We fietsen wel vaak met zijn 4-tjes in het heuvelland. Mijn zoon fietst graag maar is nog wat jong om mee te gaan op een racefiets (bijna 7)

Absoluut niet, maar dat zou ik zelf ook niet willen. Daar is een garage voor.

Van zijn lang zal ze leven niet.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 20 mei 2008 23:56

Ah, nu worden er een paar jaloers..

Mijn vrouw fiets zelf, heeft een Bianchi, Fausto Coppi en een klassieke Pinarello. Allen voorzien van Campa. Regelmatig zegt ze tegen mij "zullen we even een rondje gaan fietsen?"

Zie de vraag hier boven.

Ik heb dit jaar een Pegoretti, een Pinarello en een Bianchi Pista voor mezelf gekocht. O ja, en een Batavus voor het fixie project. Haar reactie; "Doe het nu maar, je hebt er zoveel plezier in"

De fietsen MOETEN mee.

Mijn vrouw fiets prima, het is onderweg vooral gezellig.

Foto van 3 minuten geleden (mede mogelijk gemaakt door de schilders die de bovenverdieping onderhanden nemen):
Afbeelding

o.a...

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 21 mei 2008 08:24

Die Pegoretti is toch het mooist!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 mei 2008 15:35

Leuk topic, zie het nu pas :D Mijn vriendin is trouwens zelf arts en dat is óók niet makkelijk om samen mee te wonen..........

1. Hoe kijkt jouw vriendin / vrouw tegen je fietshobby aan?

Ze vindt het wel eens moeilijk, omdat het veel tijd kost en omdat ze er helemaal niks mee heeft maar ze heeft het leren accepteren. Ze weet er wel steeds meer van en vindt het ook steeds leuker zich er een beetje in te verdiepen. Wielrennen op tv vindt ze ook leuk, met name T. Boonen (lekkere gast, zegt ze dan...).

2. Zeurt ze dat je te weinig tijd aan haar besteedt of is ze juist blij dat ze ff rust heeft als jij aan het fietsen bent (en als je afgepeigerd terugkomt)?

Nee, want ze weet dat ik ook mijn best doe veel tijd voor haar vrij te maken. Ze begrijpt inmiddels dat een training geen 1 of 2 uur duurt, altijd 2,5 uur of langer.

3. Vindt ze 1500 euro voor een fiets al écht de max of geeft ze je een setje Lightweights voor je verjaardag?

Ze vindt een fiets van 1500 euro nog steeds veel te veel geld al weet ze nu dat goed materiaal geld kost. Een Assos broek van 150 euro deed ze me ooit cadeau.

4. Mag de fiets mee op vakantie? En wat doe zij terwijl jij alpenreuzen bedwingt? Blijft ze op de camping? Rijdt ze met de auto achter je aan op je te pamperen met bidonnetjes, een windjack en reservewielen? Of fietst ze zelf ook?

Op Gran Canaria gaat zeker gefietst worden en elke dag ook. Incidenteel zal zij ook eens meegaan. Hopelijk gaat ze het leuk vinden. Anders blijft ze gewoon aan 't zwembad liggen. Meerijden met de auto zie ik haar niet doen en dat hoeft ook helemaal niet.

5. En als jullie dan samen fietsen, hoe gaat dat dan? Heb jij haar overgehaald om te gaan fietsen? Fiets je samen met haar? Moet jij je dan constant inhouden en geeft dat fricties? Of is zij juist sterker?

N.V.T.

Staat in een apart kamertje maar staat ook wel eens in de woonkamer en zelfs in bad :D

Ze heeft met wel eens gewassen in bad (na TBT vorig jaar, vreselijk weer). Ze zegt wel meermaals dat ze me wegdoet zodra ik mijn benen scheer, nu zal ik dat nooit doen dus dat komt mooi uit.

corniel
Forum-lid HC

corniel 21 mei 2008 16:37

1. Hoe kijkt jouw vriendin/vrouw tegen je fietshobby aan?
Vol enthoussiasme. Inmiddels heeft ze het fietsvirus ook volledig te pakken. Niets meer aan te doen. Ze kijkt ook graag naar koersen. Van Fabian Cancellara weet ze verdacht veel. Zo baalt ze verschrikkelijk dat ze tijdens de tour uitgerekend op een Duits congres zit, en zo wellicht een groot deel van de tour niet kan volgen.

Zeuren is - zoals GasteerG al zei - iets wat je niet doet binnen een goede relatie. Hoewel ze soms terrecht kritiek levert als ik m'n hele agenda vol plan met wedstrijden. En wat betreft het afgepeigerd zijn: als zij terug komt is vaak nog afgepeigerder. We hebben daar wederzijds geen problemen mee. (Al blijven hierdoor soms wel huishoudelijke taakjes liggen)

Ze is kritisch over wat dingen mogen kosten. Zo wil ik een tijdrit fiets. Ze vind dat ik eerst 40 km/u moet fietsen voordat ik die mag aanschaffen. "Je moet wel echt hard gaan met zo'n ding, anders rijdt je voor l#l", zegt ze dan. Naar zichzelf toe is ze ook best kritisch (soms iets te). Ik vind dat ze een hippere/duurdere fiets verdient, zij vind dat ze daar niet hard genoeg voor fietst/niet fanatiek genoeg voor is. Ergo, het is geen centen kwestie in ons huishouden. En over cadeautjes: we hebben onszelf een tacx cadeau gedaan voor kerst, zo'n hippe met VR.

Zeker weten. Afgelopen meivakantie samen door de Ardennen gefietst, en voor de zomervakantie staat ook een fietsvakantie op de planning. (Land is nog niet belsoten)

Ze heeft - wellicht door mij geinspireerd - een oude racefiets (buiscommandeurs e.d., je kent het wel) van een vriendin geleend. Samen gefietst. Vrij snel een mooi tweedehands alu gazelle op de kop getikt. Samen fietsen doen we best vaak. Berg op is niet altijd een succes, omdat het verschil best groot is. Op het vlakke rijdt ze tegenwind graag in mijn wiel, maar ook toch ook vooral naast me. Het moet wel leuk en gezellig blijven. Daarom fietsen we ook regelmatig los van elkaar.

Is niet echt handig, maar het mag. Zelf heeft ze de hare onlangs in de seirre gestalt. De tacx staat op mijn werkkamer, net als de fietsgereedschapkoffer. Ook de fietsen staan daar regelmatig - voor klein onderhoud. Of gewoon in de berging. De badkamer is taboe. Voor een goede schoonmaakbeurt even naar buiten, naar de wasstraat (50 meter verderop).

Dat komt wel voor. En ik masseer de hare ook wel. Of de rug/schouderpartij. Daarnaast maakt ze pasta voor een wedstrijd/lange tocht. (En ik voor haar natuurlijk). En na een zondagmiddag rit vallen we regelmatig samen op de bank in slaap. (Soms tijdens het kijken na een koers, schande!)

Kortom, ik ben zeer tevreden met m'n liefje en ben zeer blij dat we deze hobby delen.

fsc_87
Forum-lid

fsc_87 21 mei 2008 17:07

1. Hoe kijkt jouw vriendin/vrouw tegen je fietshobby aan?
Eerst vond ze het maar vervelend als ik ging fietsen om mijn vrije dagen. Maar heb de laatste tijd goede afspraken gemaakt, over wanneer ik ga fietsen endergelijke. Ze kan er nu wel mee leven, alhoewel ze niet altijd even blij ermee is.

Soms zeurt ze daar wel eens over, maar dan maak ik even een opsomming van wat we de afgelopen tijd allemaal samen hebben gedaan en dan is meestal wel weer een tijdje stil.

Zij vind het allemaal maar duur spul (is soms ook wel), maar het is mijn eigen geld dus beslis ik zelf hoeveel ik er aan uit wil geven. Setje Lightweights zal ik niet voor me verjaardag krijgen, maar een klein fietsgerelateerd cadeau zou wel mogelijk zijn.

Onze vakanties samen zijn tot nu toe altijd naar badplaatsen geweest en daar hoeft de fiets niet mee. Wil wel eens een keer naar de alpen of dolomieten en dan moet hij natuurlijk mee. Wat zij dan doet weet ik niet. Nog niet overgehad, maar dergelijke vakantie is voorlopig ook nog niet gepland.

Zij heeft me een aantal keer gevraagd of ze eens mee mag gaan fietsen. Nu heb ik nog een oude fiets staan en ben van plan om die eens beetje op te knappen, zodat ze in de zomer eens een paar keer mee kan. Zien dan wel hoe dit gaat. We gaan trouwens wel altijd samen spinnen. Iets wat makkelijk te combineren is, aangezien je dan niet afhankelijk van de sterkte van je partner.

Aangezien we nog niet samenwonen is dit niet van toepassing, maar denk dat ze er niet erg blij mee zou zijn als ik mijn fiets in de woonkamer parkeer.

Nee mijn benen worden niet gemasseerd na een zware tocht. Zou opzich wel eens leker zijn.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 21 mei 2008 18:09

[quote="Frankvanboven"]Die Pegoretti is toch het mooist![/quote]

Klopt! En rijdt ook veruit het lekkerst.

Plaats reactie