nieuw forum
Ondanks dat ik misschien geen recht van spreken heb (te weinig gepost hier ) wil ik toch even aansluiten op de discussie.Wat mij opvalt:1 - de kritiek op de techniek van het forum is logisch;2 - in plaats van actie te ondernemen, wordt er kritiek gegeven zonder oplossingen;3 - de toon is in bepaalde gevallen agressief en niet opbouwend;4 - de waarde van FIETS wordt onderschat.Oplossingen van mijn kant:ad 1 - de techniek is achterhaald. Het gebruiksgemak is matig en er zijn op dit moment veel uitgebreidere fora beschikbaar. ad 2 - met de kritiek die er is gegevens in het forum kan FIETS denk ik niet zoveel. Aangezien hun hoofdactiviteit een fietsblad maken is en geen forum bouwen en onderhouden. Wat er via emailcontact is gecommuniceerd weet ik uiteraard niet...ad 3 - met modder gooien komt niemand verder. Ik denk dat juist de waarde van een forum is dat er normaal met elkaar wordt omgegaan. Het is toch prachtig dat mensen kennis en ervaringen met elkaar delen binnen een forum! Ikzelf lees met veel plezier dagelijks hier en probeer soms een aanvulling te geven uit mijn eigen ervaringen. ad 4 - FIETS is denk ik toch het meest gelezen fietsblad van NL. Mede door dit feit vormt dit forum ook het middelpunt van (Nederlandse) fietsers op het internet. Hoe meer forummers hoe beter (meer kennis, ervaringen en gezelligheid), dus een forum onder de vlag van FIETS vormt naar mijn mening meerwaarde.Mijn voorstel is om binnen dit forum een soort commissie op te richten die zorgt voor een plan van aanpak hoe het nieuwe forum er uit moet komen te zien en hoe dit gerealiseerd kan worden. Dingen als techniek en organisatie zijn toch niet zo moeilijk om door forumleden op een rijtje te zetten? Een beetje organisatie is hierbij wel handig, dus vandaar de commissie. Wij stellen een advies op met concrete aanwijzingen voor FIETS. In de reactie van FIETS eerder in dit topic kreeg ik het idee dat zij niet onwelwillend zijn, maar gewoonweg niet de tijd willen steken in het uitzoekwerk.
Quote:
ad 4 - FIETS is denk ik toch het meest gelezen fietsblad van NL. Mede door dit feit vormt dit forum ook het middelpunt van (Nederlandse) fietsers op het internet. Hoe meer forummers hoe beter (meer kennis, ervaringen en gezelligheid), dus een forum onder de vlag van FIETS vormt naar mijn mening meerwaarde.
Natuurlijk is fiets de ideale kapstok voor een forum. Via fiets komen er veel mensen op het forum. Perfect.
Maar andersom werkt het ook. Stel via google een willekeurige vraag over fietsen, al is het over kinderfietsen, er zit bijna altijd binnen de 5 hits wel een verwijzing naar het forum. Let op . Het forum en niet het blad. Dus het forum is dan ook ideaal als ingang om het blad te leren kennen.
Het zou volgens mij eens aardig zijn om onder abonnees, of liever nog tijdelijke of nieuwe abonnees, eens te vragen hoe ze aan het blad zijn gekomen. Via het forum of via andere kanalen. Lijkt me een leuk marketing instrument.Het zou trouwens stom zijn als ze die cijfers niet allang hebben.
Mijn voorstel is om binnen dit forum een soort commissie op te richten die zorgt voor een plan van aanpak hoe het nieuwe forum er uit moet komen te zien en hoe dit gerealiseerd kan worden. Dingen als techniek en organisatie zijn toch niet zo moeilijk om door forumleden op een rijtje te zetten? Een beetje organisatie is hierbij wel handig, dus vandaar de commissie. Wij stellen een advies op met concrete aanwijzingen voor FIETS. In de reactie van FIETS eerder in dit topic kreeg ik het idee dat zij niet onwelwillend zijn, maar gewoonweg niet de tijd willen steken in het uitzoekwerk.
Ik ben bang, gezien de reacties van degene die het weten kunnen , dat het een kansloze missie is. Alle signalen wijzen er toch op dat het ze totaal niet boeit.
ad 4 - FIETS is denk ik toch het meest gelezen fietsblad van NL. Mede door dit feit vormt dit forum ook het middelpunt van (Nederlandse) fietsers op het internet. Hoe meer forummers hoe beter (meer kennis, ervaringen en gezelligheid), dus een forum onder de vlag van FIETS vormt naar mijn mening meerwaarde.
Natuurlijk is fiets de ideale kapstok voor een forum. Via fiets komen er veel mensen op het forum. Perfect.
Maar andersom werkt het ook. Stel via google een willekeurige vraag over fietsen, al is het over kinderfietsen, er zit bijna altijd binnen de 5 hits wel een verwijzing naar het forum. Let op . Het forum en niet het blad. Dus het forum is dan ook ideaal als ingang om het blad te leren kennen.
Het zou volgens mij eens aardig zijn om onder abonnees, of liever nog tijdelijke of nieuwe abonnees, eens te vragen hoe ze aan het blad zijn gekomen. Via het forum of via andere kanalen. Lijkt me een leuk marketing instrument.Het zou trouwens stom zijn als ze die cijfers niet allang hebben.
Mijn voorstel is om binnen dit forum een soort commissie op te richten die zorgt voor een plan van aanpak hoe het nieuwe forum er uit moet komen te zien en hoe dit gerealiseerd kan worden. Dingen als techniek en organisatie zijn toch niet zo moeilijk om door forumleden op een rijtje te zetten? Een beetje organisatie is hierbij wel handig, dus vandaar de commissie. Wij stellen een advies op met concrete aanwijzingen voor FIETS. In de reactie van FIETS eerder in dit topic kreeg ik het idee dat zij niet onwelwillend zijn, maar gewoonweg niet de tijd willen steken in het uitzoekwerk.
Ik ben bang, gezien de reacties van degene die het weten kunnen , dat het een kansloze missie is. Alle signalen wijzen er toch op dat het ze totaal niet boeit.
CC, agr 100; limo 100
-
- Forum-lid HC
Trouwens even rondgeneuzeld op wat overige websites van sanoma. En wat schetst mijn verbazing Fiets heeft het erover dat zij samen met vele andere bladen van sanoma op een bepaalt platform zitten en zodoende geen ander forum layout kunnen plaatsen. Nu ben ik op de website geweest van f1 magazine en op de website van kijk, welke allebei ook een aktief forum hebben. Wat mij dus opvalt is dat de fora van die bladen wel op de in de eerste post gelinkte manier is opgebouwd Nu weet ik het ook niet meer.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Inderdaad erg opvallend dat formule 1 wel PHPBB2 draaien, maar ook een andere hosting bedrijf achter zit...
Truckstar heeft wel zelfde hosting bedrijf, maar ook gewoon PHPbb.
4Net, de hostigprovider van dus onder andere Fiets.nl, doet nu ook aan php, dat was een maand geleden nog niet. Dat zou toch volgens mij de zaak erg makkelijk maken, even php forum er opzetten, kleurtjes goed instellen en de gebruikers en berichten migreren als dat lukt.
Truckstar heeft wel zelfde hosting bedrijf, maar ook gewoon PHPbb.
4Net, de hostigprovider van dus onder andere Fiets.nl, doet nu ook aan php, dat was een maand geleden nog niet. Dat zou toch volgens mij de zaak erg makkelijk maken, even php forum er opzetten, kleurtjes goed instellen en de gebruikers en berichten migreren als dat lukt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nog eens dat het belabberd werkt:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=1
En dit is niet het enigste waar er gewoon fouten in de source zitten, als er in een link canyon staat na de landcode in de url wordt de link ook gesloopt.
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=1
En dit is niet het enigste waar er gewoon fouten in de source zitten, als er in een link canyon staat na de landcode in de url wordt de link ook gesloopt.