Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe aero carbon wielen, maar welke?

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 31 mar 2006 00:04

Das jammer, ik koop altijd het liefst bij een fm i.v.m. garantie ed.
Maar, hoe bevallen de wielen eigenlijk en heb je mischien een fototje met de set onder je fiets?
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 31 mar 2006 04:08

Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 30 Maart 2006

Das jammer, ik koop altijd het liefst bij een fm i.v.m. garantie ed.
Maar, hoe bevallen de wielen eigenlijk en heb je mischien een fototje met de set onder je fiets?

Hoi,
Garantie is geen enkel probleem, Corima neemt dat volledig voor zich. Ze zijn uitzonderlijk snel wat service betreft.

Hier is een plaatje van mijn fiets met een setje Corima Mediums, die bevallen trouwens uitstekend:

Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 31 mar 2006 16:50

Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 30 Maart 2006
Totaal incl. BTW zonder transport: 1300,00 EuroVoor mijn set heb ik 52,00 Euro aan port betaald.

Kijk eens wat ik hier gevonden heb:
Corima Aero voor €985 en Corima Winium voor €955

Ze zijn ook los verkrijgbaar, voor de prijs moet je even een mailtje sturen.
Corima blijft echter wel goedkoper, alleen zal je wat minder snelle afhandeling van garantie hebben.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 31 mar 2006 17:03

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 31 Maart 2006

Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 30 Maart 2006

Totaal incl. BTW zonder transport: 1300,00 Euro
Voor mijn set heb ik 52,00 Euro aan port betaald.

Kijk eens wat ik hier gevonden heb:Corima Aero voor €985 en Corima Winium voor €955Ze zijn ook los verkrijgbaar, voor de prijs moet je even een mailtje sturen.Corima blijft echter wel goedkoper, alleen zal je wat minder snelle afhandeling van garantie hebben.

Hoi,
Sta me toe maar dat betwijfel ik ten stelligste. Voor je garantie gaan de wielen uiteindelijk toch terug naar Corima en die zijn logistiek zeer goed georganizeerd.
Hopelijk hebben we die garantie nooit echt nodig en zoals ik de kwaliteit van die wielen ervaar is die kans gelukkig wel vrij klein. Hout vasthouden..........
Ciao,

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 01 apr 2006 00:21

@ fdegrove, dat zier er super uit. En jij hebt die gekleurde stickers er ook afgehaald zie ik, was dat eenvoudig?
Wesley is ook voor me in de weer geweest met photoshop (waarvoor ik hem erg dankbaar ben) enze in mijn fiets geplaatst. Wat vinden jullie?
Let op de copyrights zijn voor Wesley

Jan Janssen Vector

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 apr 2006 00:29

Zonder die hele foute kleur tubes (al is foto van bandjes) ziet er toch niet verkeerd uit lijkt mij. Ik zou er in ieder geval gewoon zwarte tubes omleggen en niet een raar kleurtje, maar dat is mijn smaak
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 01 apr 2006 00:32

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 31 Maart 2006

Zonder die hele foute kleur tubes (al is foto van bandjes) ziet er toch niet verkeerd uit lijkt mij. Ik zou er in ieder geval gewoon zwarte tubes omleggen en niet een raar kleurtje, maar dat is mijn smaak

Uiteraard worden het dan zwarte tubes.
Jan Janssen Vector

casran
Forum-lid HC

casran 01 apr 2006 01:09

Ziet er schitterend uit, Antoni. @ Wesley: de link die jij daar zet is een oudere versie van de Corima's, niet? (zie carbonstructuur en vergelijk met fdegroves wielen)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 01 apr 2006 01:44

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 31 Maart 2006

Ziet er schitterend uit, Antoni. @ Wesley: de link die jij daar zet is een oudere versie van de Corima's, niet? (zie carbonstructuur en vergelijk met fdegroves wielen)

Het zijn inderdaad schitterende wielen. Vooral die met de grote vierkantjes carbonstructuur. Dit is dan de 2006 uitvoering.
Wat is nu aan te raden qua kwaliteit van de naven. Zelf een setje laten spaken met record, dtswiss of tune naven.
En welke spaken zijn dan aan te raden.

Dreamplus

casran
Forum-lid HC

casran 01 apr 2006 01:58

Quoten: Origineel geplaatst door dream-plus op 31 Maart 2006

Wat is nu aan te raden qua kwaliteit van de naven. Zelf een setje laten spaken met record, dtswiss of tune naven.
En welke spaken zijn dan aan te raden.

Een opbouw zoals ik hierboven voorstelde met Sapim CX-Ray spaken (of DT Revolution), kan heel licht zijn en mooi. Ik heb het nooit zo voor de Corima naven gehad, die ik bovendien ook niet zo mooi vind, maar fdegrove kan alvast deskundiger en uit ervaring daarover iets zeggen.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 01 apr 2006 03:23

Ziet er goed uit Antoni maar voor "elke dag" vind ik hoog achter en laag voor er toch wat raar uit zien. 2 hoog + laag voor zou natuurlijk ideaal zijn. Daarnaast is het voorwiel ook belangijker voor de aerodynamica dan het achterwiel.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 01 apr 2006 04:14

Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 31 Maart 2006

@ fdegrove, dat zier er super uit. En jij hebt die gekleurde stickers er ook afgehaald zie ik, was dat eenvoudig?
Wesley is ook voor me in de weer geweest met photoshop (waarvoor ik hem erg dankbaar ben) enze in mijn fiets geplaatst. Wat vinden jullie?
Let op de copyrights zijn voor Wesley

Hoi,
Dat gaat heel eenvoudig met een haardroger. Je verhit gewoon het deel dat je weg wil, door de hitte komt het gewoon los.
Let wel op dat er geen delen los komen die je niet wil verwijderen, door met een munstuk een stukje weg te krassen kan je de decals onderbreken. Zodoende komt niet los wat je houden wil.
Ciao,  

Plaats reactie