Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 12 April 2006
Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 12 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 12 April 2006
Oud-renner David Millar reed indertijd met RX100 remmen op zijn met dura-ace afgemonteerde fiets. Gevraagd naar het waarom antwoordde hij: It works !
Ben het geheel met je eens, als het werkt dan is het goed. Waarom hele dure remmen monteren als je toch alleen in het vlakke nederland rijdt, nergens goed voor. Dezelfde voor een triple 10 speed groep, wat moet je met 30 versnellingen in Nederland???
Nu heb ik ook van die shimano rx100 remmen gehad op mijn vorige fiets, maar ik moet toch wel zeggen dat mijn huidige campa veloce remmen duidelijk veel beter aanspreken en ook krachtiger remmen
Meten is weten. In testen van het duitse blad tour kwamen de rx100 remmen buitengewoon goed uit de test. Zeker beter dan veloce qua remkracht. Maar wellicht voelt de manier van aangrijpen voor jou gewoon beter, dat kan natuurlijk. De nieuwere shimano 9spd remmen zijn inderdaad iets minder stijf en krachtig getest dan de oudere 8 spd zoals de rx100. Met de nieuwe 10spd is dat weer helemaal opgelost. De Dura ace 10 spd zijn momenteel de meest krachtige remmen van allemaal. Volgens tour had dat ook met het rubber van de blokken te maken dat veel beter zou zijn als het vorige.
Sommige mensen maken zich wel erg druk over iemand die tevreden is met zijn prima rx100 remmen waar je echt helemaal niets mee tekort komt. Ook niet bij een noodstop. De remkracht is vergelijkbaar met die van de uitstekende dura ace 8spd. Daarom had Millar er ook geen problemen mee denk ik. Alleen de afwerking/uiterlijk was minder. Vanaf een behoorlijke kwaliteit remmen wordt de man op de fiets belangrijker dan de mogelijke extra remkracht.
remsysteem
Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 15 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 April 2006
"... zelfs op dat jaagpad kan een konijn oversteken."Beetje verkeerde topic maar daarom lijkt het mij zo verstandig om ook als je alleen rijdt een helm op te zetten!
Hoi,
Konijnen dragen toch ook geen helm?..............
Ik zie het zo voor me.....Casran tegen 50km per uur op het jaagpad. Die beestjes hebben gewoon geen schijne van kans.
Foei, foei. Trainen noemen ze dat tegenwoordig....Jagen. Dat is het.
Neen. Het ergste wat je kan overkomen op zo'n jaagpad langs de vaart is een egeltje dat op ze dooie gemak rondkuiert. Da's pas gevaarlijk. Kan je kiezen, of lek rijden of met fiets en al de vaart in..................... Tenzij je van die RX100 remmen hebt natuurlijk...............
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 April 2006
"... zelfs op dat jaagpad kan een konijn oversteken."Beetje verkeerde topic maar daarom lijkt het mij zo verstandig om ook als je alleen rijdt een helm op te zetten!
Hoi,
Konijnen dragen toch ook geen helm?..............
Ik zie het zo voor me.....Casran tegen 50km per uur op het jaagpad. Die beestjes hebben gewoon geen schijne van kans.
Foei, foei. Trainen noemen ze dat tegenwoordig....Jagen. Dat is het.
Neen. Het ergste wat je kan overkomen op zo'n jaagpad langs de vaart is een egeltje dat op ze dooie gemak rondkuiert. Da's pas gevaarlijk. Kan je kiezen, of lek rijden of met fiets en al de vaart in..................... Tenzij je van die RX100 remmen hebt natuurlijk...............
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...