Op welke banden rijden onze forum leden
Voor wedstrijden Pariba Criterium, gaan +/- 1000km mee, maar ongelofelijk veel grip in de bochten. Voor training Pariba Revolution, gaan +/- 4000km mee. Lekke band? Ik kan het me niet heugen....
Ik zou voor wedstrijden wel een setje tubewielen willen, maar ja, dat is meteen weer een behoorlijke investering en de Criteriums lopen ook heerlijk.....
Ik zou voor wedstrijden wel een setje tubewielen willen, maar ja, dat is meteen weer een behoorlijke investering en de Criteriums lopen ook heerlijk.....
Ik rijd in de zomer met GP4000s. In de winter monteer ik de gewone GP. Met beiden zelden lek, mijn huidige setje ligt er meer dan 5000 km op zonder één lek.
Worden er in het topsegment nog wel slechte banden gemaakt zou je bijna zeggen.
Door competetive intelligence zullen de onderlinge verschillen miniem zijn zou je denken.
Rijd zelf al ruim anderhalf jaar met Miche Pro2Race zonder lek te gaan, terwijl er fabrieksaf Miche Dynamics onder zaten die al leegliepen bij het aanschouwen van Frans asfalt.
Door competetive intelligence zullen de onderlinge verschillen miniem zijn zou je denken.
Rijd zelf al ruim anderhalf jaar met Miche Pro2Race zonder lek te gaan, terwijl er fabrieksaf Miche Dynamics onder zaten die al leegliepen bij het aanschouwen van Frans asfalt.
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Ik ben overgestapt van Schwalbe Stelvio naar Conti GP 4000. Bij deze laatste blijft het loopvlak mooier. De Schwalbe zitten direct vol met kappen en sneetjes en er zitten ook meer steentjes in. Maar de reden van veranderen was omdat de Conti's in blauw metallic verkrijgbaar zijn.
Rubino Pro; dit jaar 2 lekke banden door flinke stukken glas waar elke band lek op was gegaan
Wel veel last van sneetjes waardoor ik de banden preventief vrij snel vervang (2000 tot 3000km), ze kosten gelukkig ook niet zo veel, waardoor het nog wel uit kan.
Rollen best lekker. Tijdens LM2008 in de regen geen problemen gehad (behalve bovengenoemd glas). Verder rijd ik in de regen bijna nooit buiten. Dan zit er een tacx trainerbandje op![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Wel veel last van sneetjes waardoor ik de banden preventief vrij snel vervang (2000 tot 3000km), ze kosten gelukkig ook niet zo veel, waardoor het nog wel uit kan.
Rollen best lekker. Tijdens LM2008 in de regen geen problemen gehad (behalve bovengenoemd glas). Verder rijd ik in de regen bijna nooit buiten. Dan zit er een tacx trainerbandje op
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Michelin Pro3 Race
Net voor de Marmotte gemonteerd, ondertussen ruim 1000km gereden. 0 lek. Banden geven echt super grip en daardoor een hoop vertrouwen. Slijtage? Banden zien er nog als nieuw uit.
Hiervoor 5000km op Pro2 Race. 2 keer lek. Kan nog steds goed gebruikt worden. Ook een lekkere band, maar geeft me toch minder vertrouwen in de bochten als de Pro3
Net voor de Marmotte gemonteerd, ondertussen ruim 1000km gereden. 0 lek. Banden geven echt super grip en daardoor een hoop vertrouwen. Slijtage? Banden zien er nog als nieuw uit.
Hiervoor 5000km op Pro2 Race. 2 keer lek. Kan nog steds goed gebruikt worden. Ook een lekkere band, maar geeft me toch minder vertrouwen in de bochten als de Pro3
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
De gewone Vittorio Rubino's kosten 8,95 per stuk bij Hopmans vandaag na 6500 km de achterband vervangen werd wel erg vierkant! ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
1x lek gereden bij LM, vorig jaar geen enkele keer!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
1x lek gereden bij LM, vorig jaar geen enkele keer!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40968
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Goed bevallen: Conti GP4000s, Michelin ProRace2. Goed lekbestendig, prima grip en slijtage valt zeker binnen de norm.
Slecht bevallen: Schwalbe Ultremo (versie 1 & 2). Kwalitatief zeer ongelijk. Eerste Ultremo's scheurden nog wel eens aan de zijkant open, zeer hoge slijtage.
Een voorband uit een dubbelverpakking van de 2e generatie (EVO) na 1500km weggegooid omdat het canvas er doorheen kwam, de achterband ruim 3.000km mee gereden. Verder te snel scheurtjes erin en het rubber laat te snel los van het canvas.
Ze rijden overigens perfect, maar met teveel haken en ogen.
Slecht bevallen: Schwalbe Ultremo (versie 1 & 2). Kwalitatief zeer ongelijk. Eerste Ultremo's scheurden nog wel eens aan de zijkant open, zeer hoge slijtage.
Een voorband uit een dubbelverpakking van de 2e generatie (EVO) na 1500km weggegooid omdat het canvas er doorheen kwam, de achterband ruim 3.000km mee gereden. Verder te snel scheurtjes erin en het rubber laat te snel los van het canvas.
Ze rijden overigens perfect, maar met teveel haken en ogen.
Less is bore