Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tacx Flow

elisel
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2007 13:58

elisel 21 okt 2007 14:01

Ik overweeg ook een Tacx Flow aan te schaffen. Ik woon in een appartement en ben benieuwd naar het lawaai dat deze trainer maakt. Het gaat dan met name voor de overlast voor mijn benedenburen. Ik heb een parketvloer, waar ik dan een mat op wil leggen en daarop de trainer wil plaatsen.

Heeft iemand hier wat meer ervaring mee?

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 442
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 21 okt 2007 14:40

De mat is een must, ook om de parketvloer te beschermen tegen zweetdruppels. En dan nog heb je kans dat de (onder)buren wel wat horen wanneer je aan het fietsen bent.
Ik heb de trainer op de zolder staan in een nieuwbouwwoning, en mijn vrouw hoort een verdieping lager wel dat ik op de trainer zit, maar ze heeft er geen last van. En wanneer ik 's avonds rond acht uur op de trainer zit terwijl mijn dochter in bed ligt, dan wordt ze daar niet wakker van. Ook mijn buren met een zoontje van vier hebben nog nooit een opmerking gemaakt. En het contact met de buren is goed.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 okt 2007 16:44

Bij de Kruidvat kun je voor 5 euro zo'n yoga mat halen. Veel goedkoper dan die van Tacx.

rank
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jun 2007 08:20

rank 21 okt 2007 21:45

Dingo schreef:Hallo,
Ik heb ook een Flow en ik vind het een ideaal ding. Als ik intervallen moet rijden zijn ze echt constant door de vermogensmetingfunctie. Of het allemaal klopt wat het weergeeft vind ik niet zo boeiend, ik zorg dat mij  band ieg steeds dezelfde druk heeft en hoef dan verder niet aan die calibratiefunctie te komen. Deze taktiek lijkt te werken, ik krijg ieg steeds dezelfde ( ok door mijn training langzaam oplopende  ) vermogen te zien.
 
De reproduceerbaarheid lijkt mij het meest ter zake doende bij gebrek aan beter ( SRM/POWERTAP oid.)
 
 
 


Ja, zo doe ik het ook precies. Ik heb gewoon de bandendruk altijd hetzelfde, en zo nu en dan voer ik de calibratieprocedure uit. Deze wijkt tot nu toe nooit af, hooguit +1 ofzo maar een meting daarna bijvoorbeeld staat ie weer gewoon op 0. Ik heb de drukrol met de tijd trouwens zo afgeregeld dat de calibratiewaarde (na een half uur trappen) op 0 uitkomt.

Over de nauwkeurigheid, als ik onderstaande review lees is die zo slecht nog niet. Ze gebruiken daarvoor wel 'slope mode', maar die gebruik ik zelf ook meestal. Grafiekje staat ergens in het midden:

http://ashwinearl.blogspot.com/2005/03/ ... eview.html

Verder ben ik nog steeds heel tevreden met de Flow, en ik weet zeker dat die vermogensaanduiding en andere getalletjes (nauwkeurig of niet, reproduceerbaarheid vind ik idd ook het belangrijkst) ervoor zorgen dat ik nog steeds gemotiveerd erop stap. Of gedemotiveerd eraf natuurlijk ;-). Je kunt wel degelijk je eigen vooruitgang heel goed bijhouden iig.

elisel
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2007 13:58

elisel 23 okt 2007 19:42

jandoedel schreef:De mat is een must, ook om de parketvloer te beschermen tegen zweetdruppels. En dan nog heb je kans dat de (onder)buren wel wat horen wanneer je aan het fietsen bent.
Ik heb de trainer op de zolder staan in een nieuwbouwwoning, en mijn vrouw hoort een verdieping lager wel dat ik op de trainer zit, maar ze heeft er geen last van. En wanneer ik 's avonds rond acht uur op de trainer zit terwijl mijn dochter in bed ligt, dan wordt ze daar niet wakker van. Ook mijn buren met een zoontje van vier hebben nog nooit een opmerking gemaakt. En het contact met de buren is goed.


dank voor de reactie

matthijs987
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 aug 2007 02:32

matthijs987 23 okt 2007 21:49

matthijs987 schreef:Ik heb zojuist de flow binnen gekregen. Nu kan ik alleen zelf qua weerstand weinig voelen tussen hellingshoek -4 of hellingshoek +9. Zit er bij jullie wel merkbaar een groot verschil tussen. En als ik hellingshoek op -4 zet, of het wattage heel laag. + een klein verzet, dan heb ik nog niet het idee dat ik echt soepel aan het lostrappen ben. Zit er iets fout in de Flow. Of doe ik wat verkeerd. Heb alles aangesloten volgens handleiding, en het unit doet het verder wel.


Gr.


Voor de gene die het nog volgde en me geholpen heeft. Bleek toch aan de Tacx te liggen, heb nieuw vliegwiel, computer en kabels gekregen. En nu merk ik inderdaad een wereld van verschil tussen -4 en +9.

Plaats reactie