SRM - Schoberer Rad Messtechnik
Quoten: Origineel geplaatst door .marcel. op 17 Januari 2006
...HEe je lijkt wel op Nevland
Kan een mod bovenstaande quote aanpassen?! Gelieve aub je posts (en quotes) wat te verzorgen, of topics worden helemaal onoverzichtelijk.
...HEe je lijkt wel op Nevland
Kan een mod bovenstaande quote aanpassen?! Gelieve aub je posts (en quotes) wat te verzorgen, of topics worden helemaal onoverzichtelijk.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door .marcel. op 17 Januari 2006
...HEe je lijkt wel op Nevland
Kan een mod bovenstaande quote aanpassen?! Gelieve aub je posts (en quotes) wat te verzorgen, of topics worden helemaal onoverzichtelijk.
wies nevland
Quoten: Origineel geplaatst door .marcel. op 17 Januari 2006
...HEe je lijkt wel op Nevland
Kan een mod bovenstaande quote aanpassen?! Gelieve aub je posts (en quotes) wat te verzorgen, of topics worden helemaal onoverzichtelijk.
wies nevland
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 Januari 2006
wies nevland
Wist het ook niet, maar als je ZELF moeite doet kom je dat te weten hé. Een voetballer dus: http://images.google.be/images?q=nevlan ... gen+zoeken En hij heet"Erik" en niet "Wies".
Tot zover off topic.
wies nevland
Wist het ook niet, maar als je ZELF moeite doet kom je dat te weten hé. Een voetballer dus: http://images.google.be/images?q=nevlan ... gen+zoeken En hij heet"Erik" en niet "Wies".
Tot zover off topic.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 Januari 2006
wies nevland
Wist het ook niet, maar als je ZELF moeite doet kom je dat te weten hé. Een voetballer dus: http://images.google.be/images?q=nevlan ... gen+zoeken En hij heet"Erik" en niet "Wies".
Tot zover off topic.
jij typet toch net zo goed belgische woorden dus ga niet zitten zeuren om 1 verkeerd woordje van mij
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 Januari 2006
wies nevland
Wist het ook niet, maar als je ZELF moeite doet kom je dat te weten hé. Een voetballer dus: http://images.google.be/images?q=nevlan ... gen+zoeken En hij heet"Erik" en niet "Wies".
Tot zover off topic.
jij typet toch net zo goed belgische woorden dus ga niet zitten zeuren om 1 verkeerd woordje van mij
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 Januari 2006
jij typet toch net zo goed belgische woorden dus ga niet zitten zeuren om 1 verkeerd woordje van mij
Was een grapje hoor.
jij typet toch net zo goed belgische woorden dus ga niet zitten zeuren om 1 verkeerd woordje van mij
Was een grapje hoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Januari 2006
Interessant verschil is ook dat hartslag pas na enige tijd reageert op een gewijzigd inspanningsniveau, daar waar je dit met het vermogen op de display dadelijk ziet.
Ik zal af en toe wat grafiekjes van de SRM hier plaatsen. Een keline illustratie, geknipt uit mijn SRM file van vandaag, die aantoont dat hartslag steeds met enige vertraging werkt; onderzoek naar heart rate variability toonde wel aan dat bij de beter getrainde atleet hartslag sneller op een gewijzigde inspanning zal reageren dan bij andere.
Leuk om zien, hier rijd ik een steile brug op terwijl ik mijn trapfrequentie en snelheid aanhoudt. Ter vergelijking heb ik rechts datzelfde trainingsfragment op mijn Polargrafiek gezet (bovenaan hartslag, onderaan hoogtemeting).
De onderste grafiek (groen) is vermogen en die stijgt van 150 naar 300 (maximum 330 watt) om direct in het afdalen weer naar 60 à 70 watt te zakken.Snelheid (roze) blijft op 30km/u, zakt bovenop de brug wat naar 27km/u, om erna te stijgen naar 36km/u.Trapfrequentie (blauw) blijft 103 à 104rpm, zakt even in de afdaling.De hartslag (rode kruisjes bovenaan) gaat van 135bpm naar 165bpm, maar bereikt die hoge slagen pas als de inspanning erop zit, en valt dan terug naar het normale inspanningsniveau.
Ik kan vrij gedetailleerde grafiekjes krijgen met SRM. Ik laat de Powercontrol elke seconde gegevens opslaan. Waar Polar keuze laat tussen 5, 15 en 60sec. voor gegevensopslag heb je bij SRM keuze tussen volgende opslagintervals: 0,5", 0,6", 0,7", 0,8", 0,9", 1", 2", 3"... tem. 15".
(de kleuren in het SRM-programma zijn wat feller; blijkbaar wat vervaagd door het nemen van een screenshot, met programma MWSnap 3.0)
Interessant verschil is ook dat hartslag pas na enige tijd reageert op een gewijzigd inspanningsniveau, daar waar je dit met het vermogen op de display dadelijk ziet.
Ik zal af en toe wat grafiekjes van de SRM hier plaatsen. Een keline illustratie, geknipt uit mijn SRM file van vandaag, die aantoont dat hartslag steeds met enige vertraging werkt; onderzoek naar heart rate variability toonde wel aan dat bij de beter getrainde atleet hartslag sneller op een gewijzigde inspanning zal reageren dan bij andere.
Leuk om zien, hier rijd ik een steile brug op terwijl ik mijn trapfrequentie en snelheid aanhoudt. Ter vergelijking heb ik rechts datzelfde trainingsfragment op mijn Polargrafiek gezet (bovenaan hartslag, onderaan hoogtemeting).
De onderste grafiek (groen) is vermogen en die stijgt van 150 naar 300 (maximum 330 watt) om direct in het afdalen weer naar 60 à 70 watt te zakken.Snelheid (roze) blijft op 30km/u, zakt bovenop de brug wat naar 27km/u, om erna te stijgen naar 36km/u.Trapfrequentie (blauw) blijft 103 à 104rpm, zakt even in de afdaling.De hartslag (rode kruisjes bovenaan) gaat van 135bpm naar 165bpm, maar bereikt die hoge slagen pas als de inspanning erop zit, en valt dan terug naar het normale inspanningsniveau.
Ik kan vrij gedetailleerde grafiekjes krijgen met SRM. Ik laat de Powercontrol elke seconde gegevens opslaan. Waar Polar keuze laat tussen 5, 15 en 60sec. voor gegevensopslag heb je bij SRM keuze tussen volgende opslagintervals: 0,5", 0,6", 0,7", 0,8", 0,9", 1", 2", 3"... tem. 15".
(de kleuren in het SRM-programma zijn wat feller; blijkbaar wat vervaagd door het nemen van een screenshot, met programma MWSnap 3.0)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Leuk om te zien inderdaad Casran. Dat vervagen van de kleuren komt denk ik door de compressie van bitmap naar jpeg.
Heel interessante topic Casran!
Goede uitleg over het waarom van vermogentraining in combinatie met opvolging van hartslag.
Ik ben vooral benieuwd naar de specifieke training en schema's die je van je trainer zal krijgen. Daarin schuilt volgens mij de moeilijkheid. Iedere dicipline vereist een andere trainingsaanpak. Veldrijden, tijdrijden, vlakke wedstrijden, bergetappes.......ze hebben allemaal met fietsen te maken maar zijn op zich toch specifiek. Benieuwd hoe je trainer er mee start en hoe vermogentraining/opvolging hier zijn plaats in zal vinden.
Hou ons op de hoogte!!
Goede uitleg over het waarom van vermogentraining in combinatie met opvolging van hartslag.
Ik ben vooral benieuwd naar de specifieke training en schema's die je van je trainer zal krijgen. Daarin schuilt volgens mij de moeilijkheid. Iedere dicipline vereist een andere trainingsaanpak. Veldrijden, tijdrijden, vlakke wedstrijden, bergetappes.......ze hebben allemaal met fietsen te maken maar zijn op zich toch specifiek. Benieuwd hoe je trainer er mee start en hoe vermogentraining/opvolging hier zijn plaats in zal vinden.
Hou ons op de hoogte!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01
Casran, aan de linkerkant heb je een campa record carbon traparm maar aan de rechterkant heb je de srm traparm. Kan je niet aan allebei de kanten een record gebruiken? Als dit wel kan, waarom doe je dat dan niet?
Quoten: Origineel geplaatst door pinarellofan op 17 Januari 2006
Casran, aan de linkerkant heb je een campa record carbon traparm maar aan de rechterkant heb je de srm traparm. Kan je niet aan allebei de kanten een record gebruiken? Als dit wel kan, waarom doe je dat dan niet?
Heb ik al eens uitgelegd.
De vraag is eerder omgekeerd: "waarom niet aan beide kanten een SRM crankarm?" Met 2x een Campa Record carbon heb ik natuurlijk geen SRM-meting hé! Reden waarom ik links een Record traparm monteerde, was voor het gewicht (is lichter), maar op de laatste foto zie je dat ik nu aan beider zijden de SRM-cranks heb. (de Record heb ik op een andere fiets nodig)
Casran, aan de linkerkant heb je een campa record carbon traparm maar aan de rechterkant heb je de srm traparm. Kan je niet aan allebei de kanten een record gebruiken? Als dit wel kan, waarom doe je dat dan niet?
Heb ik al eens uitgelegd.
De vraag is eerder omgekeerd: "waarom niet aan beide kanten een SRM crankarm?" Met 2x een Campa Record carbon heb ik natuurlijk geen SRM-meting hé! Reden waarom ik links een Record traparm monteerde, was voor het gewicht (is lichter), maar op de laatste foto zie je dat ik nu aan beider zijden de SRM-cranks heb. (de Record heb ik op een andere fiets nodig)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -