Pagina 5 van 8

colnago ferrari cf4

Geplaatst: 30 okt 2005 19:55
door trekoclv
word een beetje emotioneel van al die emoties en gevoelens hier...

colnago ferrari cf4

Geplaatst: 30 okt 2005 19:57
door sharkman
gefeliciteerd met je aanschaf! Iedereen moet kopen wat hij zij mooi vindt. Overigens moet de emotie dan in het dunne laagje lak zitten   want 90 van de carbon frames rolt van de band in China en wordt daarna omgetoverd naar een Cr1, le Roi of Protos (nooit iets van de behoorlijke prijsverschillen begrepen).
 

colnago ferrari cf4

Geplaatst: 30 okt 2005 20:29
door cirano
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 Oktober 2005


gefeliciteerd met je aanschaf! Iedereen moet kopen wat hij zij mooi vindt. Overigens moet de emotie dan in het dunne laagje lak zitten   want 90 van de carbon frames rolt van de band in China en wordt daarna omgetoverd naar een Cr1, le Roi of Protos (nooit iets van de behoorlijke prijsverschillen begrepen).
Heb jij met je eigen ogen een De Rosa, Willier of iets anders in China zien maken? Ik heb mijn laatste King anders wel met mijn eigen ogen in Milaan zien bouwen.
Ik was vergeten waarom ik hier maanden weg was gebleven! Het was door die weetjes van sommigen die denken de waarheid in pand te hebben, waarom zomaar iets beweren dat je toch niet weet? Wie is hiermee geholpen? Belachelijk! Tot veel, veel later (misschien)

colnago ferrari cf4

Geplaatst: 30 okt 2005 21:07
door sharkman
Voor staal en alu heb je zonder meer gelijk. Of de king tegenwaardig in Italië wordt gemaakt? geen idee maar de vroegere modellen kwamen gewoon uit Taiwan (de sloping frames welteverstaan) omdat de kennis voor het bouwen van dat soort frames simpelweg niet in Italië aanwezig was.
Wat betreft de Willier en CR1: die komen van topkey en er circuleren foto's waar de kwaliteiten van topkey gepromoot worden (o.a. met deels williers/cr1 en nog een hele reeks merken).
Weet niet of iemand hier iets tegen produkten uit het verre oosten heeft maar in een gemiddeld carbon topframe gaat zo'n 36 uur werk zitten zelf met de meest optimistische calculaties is een dergelijk frame gewoon niet meer rendabel in Europa te maken...... 

colnago ferrari cf4

Geplaatst: 30 okt 2005 22:24
door sharkman
Heb een van de toenmalige berichtjes terug gevonden.
http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... ing+taiwan
Mizuno dus...
Maar eigenlijk zal het me worst wezen waar ze vandaan komen, als ze maar goed rijden (en eerlijk gezegd het ik liever dat een aziaat voor de techniek zorgd en een italiaan voor het design, want omgekeerd.......)

colnago ferrari cf4

Geplaatst: 31 okt 2005 09:39
door cirano
Je bent nog lomper dan ik dacht: BSPAN style=COLOR: #0b1c91; mso-bidi-font-size: 12.0pt">http://www.cyclingnews.com/sponsors/ita ... lt2/SPAN/B vierde quote in je zogenoemde berichtjes (bewijzen?): ik zie in eerste instantie alleen maar een beetje gelul van "oren zeggen" zoals die van jou, en in het vierde bericht zie ik echte foto’s! Maar daar heb je blijkbaar overgezien, niemand heeft nooit beweerd dat de buizen niet van bij Mizuno in Japan (niet Taiwan) kwamen, zoals buizen van Dedacciai, Columbus of BV Reynolds buizen ook niet van bij de frambouwers komen.
Nogmaals ik zie niet in wat je niet gefundeerde of gecontrleerde berichten aan dit forum bijbrengen, waarschijnlijk de bedoeling iemands plezier bederven! Zielig!!!
 

colnago ferrari cf4

Geplaatst: 31 okt 2005 12:05
door tomcat
hier op het forum is waardevolle info te vinden.wel is mij duidelijk geworden dat hier op het forum een groep is die anti Italiaans is en eentje die op super stijve en ultra lichte fietsen wilt rijden.alles wat Italiaans is,is opeens niet goed meer en licht en stijf zijn de trefwoorden.denk dat de waarheid in het midden ligt.uiteraard zijn er fietsers die graag een italiaan willen kopen maar die te duur vinden ,dus kijken ze naar alternatieven die er volop zijn en dan zijn de italianen opeens slecht en duur.dat laatste is misschien wel zo maar of ze zo slecht zijn ?????? ik zie zelf liever een italiaanse fiets en rijd een italiaanse fiets omdat ik het persoonlijker mooier vind,maar daarom zijn de anderen niet minder mooi.als iemand hier een dure italiaan koopt of van plan is te kopen dan krijgt ie meteen een reactie dat hij voor zijn geld beter naar iets anders kan kijken.ik denk dat iemand die een bedrag van +/- 4000 € of meer uitgeeft,goed weet wat hij doet.en of dat nu een minder stijf frame is of niet,voor hem is ook de emotionele waarde een belangrijke factor.
daaag tomcat.

colnago ferrari cf4

Geplaatst: 31 okt 2005 12:39
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 31 Oktober 2005

Dat jullie er nog op ingaan over het gelul of ie wel of  niet uit Italy komt , een fiets koop je met je gevoel, je hart en een beetje verstand. Tenslotte staat de fabriek van DeRosa nog steed in het land van herkomst , italy dus.......of is dat schone schijn misschien kom op heren laat deze discussie lekker rusten en wees lekker blij met je fiets , ongeacht het merk.


Net even doorgelezen... pfff, al dat gezeur. En iemand "lomp" noemen en je post afsluiten met halve verwijten is ook niet echt fijnzinnig.
Over herkomst van frames hoorde ik deze week een topman van Ridley in het duidingsmagazine Ter Zake op tv. Geïnterviewd nav de nationale staking, voer hij als een echte yuppie-CEO van in de dertig uit tegen de vakbonden (hij kwam over als zo'n werkgever die nauwelijks stakingsrecht erkent), zeggende dat de vakbondstop beter eens naar het oosten zou gaan kijken om de economische evoluties te aanschouwen... en dat zijn bedrijf nog steeds in België zat!  Oeps, jammer dat de journalist geen pijnlijke vaststelling maakte over de herkomst van zijn Ridley's... de bijhorende beelden uit de fabriek toonden overigens enkel lakken van frames, niet produceren!! (point: maakt wat mij betreft niet uit waar een frame gemaakt wordt, maar je moet daarover niet rond de pot draaien)