Over de wielersport en zijn beoefenaars.

armstrong stopt NIET

schmo
Forum-lid

schmo 07 sep 2005 15:45

Quote: Origineel geplaatst door giant-Eric op 07 September 2005
denken jullie er nog uit te komen met z'n allen ? gewoon een vraagej tussen door, verder lees ik met plezier alle voors en tegen.Wat ik mij tevens afvraag is waarom er zo'n heisa is rond iemand die 7 keer de tour wint, maar niet rond iemand die na ruim 20 dagen gem op nog geen 7min staat in het klassement voor onderhand de 7 of 8 ste keer. Alsof dat een normalere prestatie is..

Omdat LA altijd een "holier than thou" attitude ten toon gespreid heeft tav doping terwijl het net zo hard een pakker is als Pantani dat was of Riis. De schaamteloze hypocrisie van de man is wat er voor zorgt dat mensen zich erover opwinden.

giant-eric
Forum-lid

giant-eric 07 sep 2005 15:48

Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 07 September 2005

Quote: Origineel geplaatst door giant-Eric op 07 September 2005

denken jullie er nog uit te komen met z'n allen ?

gewoon een vraagej tussen door, verder lees ik met plezier alle voors en tegen.
Wat ik mij tevens afvraag is waarom er zo'n heisa is rond iemand die 7 keer de tour wint, maar niet rond iemand die na ruim 20 dagen gem op nog geen 7min staat in het klassement voor onderhand de 7 of 8 ste keer. Alsof dat een normalere prestatie is..

Omdat LA altijd een "holier than thou" attitude ten toon gespreid heeft tav doping terwijl het net zo hard een pakker is als Pantani dat was of Riis. De schaamteloze hypocrisie van de man is wat er voor zorgt dat mensen zich erover opwinden.

Kijk, mits het waar is, kan in mij geheel vinden in deze tekst..
dan zal het nu wel klaar zijn hier .. of niet ?
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

dario
Forum-lid

dario 07 sep 2005 16:05

Uw veronderstellingen zijn ook nogal zwakjes, besef je zelf toch? Iemand die wil geloven dat Armstrong een dopeur is zal je geloven als je zegt "waarom zouden die medewerkers liegen?", iemand die het van een andere kant bekijkt zal zich afvragen "waarom zou Armstrong liegen?". Dat brengt ons geen stap dicht en het antwoord op die vragen is een gefundeerde "daarom!".

1° ofwel tutoyeer je me, ofwel spreek je me met u aan, maar doe het wel consequent
2° ik veronderstel zelf niets, ik zeg juist dat ik niet weet of die bezwarende getuigenissen waar zijn maar neem enkel nota van het feit dat ze vrij talrijk bestààn; ze klakkeloos voor waar aannemen heeft geen zin, ze klakkeloos negeren echter evenmin, ze onderzoeken daarentegen wèl; overigens gaat het niet enkel om ontslagen werknemers, dus dat - gemakkelijke - argument gaat niet helemaal op
3° Armstrong zou daarentegen natuurlijk wel gegronde redenen hebben om te liegen, als al deze beschuldigingen waar zijn - waarmee ik overigens niet stel dat dat per definitie zo is, voor je me dat weer in de mond legt!
Over zijn samenwerking met Ferrari - waarop ik ook geen verder gaande conclusies bouw - heeft LA doorheen de jaren ook tegenstrijdige verklaringen afgelegd: als ik het wel heb beweerde hij ooit niets met de man te maken te hebben, dan verklaarde hij dat die dokter boven alle verdenking verheven was, en tenslotte nam dat hij ten stelligste afstand van zijn methoden. Tja.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

casran
Forum-lid HC

casran 07 sep 2005 16:35

Quoten: Origineel geplaatst door Dario op 07 September 2005

ofwel tutoyeer je me, ofwel spreek je me met u aan, maar doe het wel consequent

Is een gevolg van de verwarring zoals die in de Vlaamse spreektaal heerst (waar men bv. niet weet of de "ge" equivalent van je of u is). Sorry als je je er aan stoort.

Over zijn samenwerking met Ferrari - waarop ik ook geen verder gaande conclusies bouw - heeft LA doorheen de jaren ook tegenstrijdige verklaringen afgelegd: als ik het wel heb beweerde hij ooit niets met de man te maken te hebben, dan verklaarde hij dat die dokter boven alle verdenking verheven was, en tenslotte nam dat hij ten stelligste afstand van zijn methoden. Tja.

Kan me niet herinneren dat hij beweerde nooit iets met Ferrari te maken te hebben, maar de andere verklaringen lijken me niet per se tegenstrijdig en een logisch parcours.
Als iemand uit mijn entourage onder verdenking zou staan, zou ik ook eerst die persoon steunen en onschuldig verklaren tot bewijs van het tegendeel (zeker als ik het dossier maar van veraf kan volgen; tegen beter weten in zou ik dat natuurlijk niet verklaren). Worden de verdenkingen naderhand bewezen geacht, dàn kan je nog steeds afstand doen van die persoon. Dat is het meest loyale, en m.i. de meest eerbare houding. Het lijkt me ook de houding die je als supporter nu ten opzichte van Armstrong kan aannemen.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dario
Forum-lid

dario 07 sep 2005 16:38

Quoten: Origineel geplaatst door Gunter op 07 September 2005

Ik snap niet dat er velen hier zo blind kunnen zijn voor de dopingproblematiek en alles halsstarrig blijven ontkennen.

Vind je jezelf niet wat oud om je eigen gelijk te beargumenteren door de ander naïviteit/blindheid te verwijten?

Die uitspraak komt weliswaar niet van mij maar van een ander, maar toch krijg ik ook wel eens de indruk dat je idolatrie - waar niks mis mee is hoor: toen ik nog jong genoeg was om fan van iemand te zijn had ik dat ook met Pantani - misschien inderdaad je blik wat vertroebelt (waardoor je iedereen die aan Armstrong durft twijfelen of hem durft bekritiseren al gauw verdenkt van heksenjagerij en rabiate Armstrong-vijandigheid). Maar zoals gezegd: dat is enkel een indruk.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

casran
Forum-lid HC

casran 07 sep 2005 17:01

Quote: Origineel geplaatst door Dario op 07 September 2005
Die uitspraak komt weliswaar niet van mij maar van een ander, maar toch krijg ik ook wel eens de indruk dat je idolatrie misschien inderdaad wel je blik wat vertroebelt (waardoor je iedereen die aan Armstrong durft twijfelen of hem durft bekritiseren al gauw verdenkt van heksenjagerij en rabiate Armstrong-vijandigheid). Maar zoals gezegd: dat is enkel een indruk.

Ik vind in het algemeen (niet enkel mbt Armstrong) het argument om iedereen die anders aankijkt tegenover doping in het wielrennen naïef te noemen nogal vervelend: enorme dooddoener en getuigt van weinig respect voor je discussiepartner.

Voorts kan ik jullie standpunten ivm Armstrong best wel begrijpen... alleen, ik zie het zo niet en hou niet van voorbarige uitspraken... en nog minder van een reeks kwakkels (dit niet specifiek op jou bedoeld, maar je ziet er vaak nogal wat geschreven staan).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dario
Forum-lid

dario 07 sep 2005 17:12

Naïef heb ik je alvast nooit genoemd hoor (maar er lopen hier - in beide "kampen" overigens - inderdaad wel grotere naïevelingen rond )

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 07 sep 2005 17:31

wo 7 sep 2005, 12:19

Ullrich gelooft niet in rentree Amstrong

NEUSS - Jan Ullrich is niet in paniek geraakt van het bericht dat Lance Armstrong overweegt in 2006 toch aan de Tour mee te doen. De Duitse wielrenner, die de afgelopen jaren als grote uitdager steeds werd afgetroefd door de Amerikaan, gelooft niet dat de zevenvoudig winnaar komende zomer weer aan de start zal staan. "Ik kan me na zijn afscheidsfeest in Parijs niet voorstellen dat hij nog een keer aan de Tour zal meedoen", reageerde Ullrich. "Ik maak me er zeker niet druk om."
Bron: Telegraaf.nl
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

dario
Forum-lid

dario 07 sep 2005 17:41

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 07 September 2005

reageerde Ullrich. "Ik maak me er zeker niet druk om."

tja, waar maakt die zich ooit wèl druk om? 

schmo
Forum-lid

schmo 07 sep 2005 17:49

The real reason Lance is Coming Out of Retirement
Scoop! Lance Armstrong Comes Out of Retirement!

Friends, Family, Sheryl Crow Heave Collective Sigh of Relief

Austin, TX, August 24 (Fat Cyclist Fake News Service) – Less than four weeks after winning what was presumably the final race of his career, Lance Armstrong today announced in a hastily-called media conference that he is coming out of retirement.

Said the rumpled, unshaven seven-time Tour de France champion, "Uh, I guess I'll be racing the Tour de France next year." Then, after pausing for a few seconds while exchanging glances with Sheryl Crow, Armstrong continued, "I'll also be racing the Giro d'Italia." Another five silent seconds elapsed, after which Armstrong finished, "And the Vuelta Espana."

Armstrong concluded the media conference abruptly by saying, "No questions. I have to go ride my bike now."

Crow Gives the Go-Ahead

Rock star Sheryl Crow, who has been dating Armstrong for more than a year now, explained Armstrong's decision. "He's racing again because I was going to completely lose my mind if he didn't get out of the house and do something. I swear, if he isn't at Home Depot buying new power tools or downstairs playing Halo — I haven't yet told him Halo 2 has come out — he's catching up on seven years' worth of television. Yesterday, he watched the entire second season of 24. You know how long that took? All day and night."

Crow took a deep breath and continued, "Back when he was preparing for the Tour, Lance and I used to talk about how great it would be when he was retired and he'd have time to do nothing but relax. I had no idea he meant that so literally."

At this moment, Crow stopped and took three deep breaths before continuing, "So, yeah, he's going to start racing again."

Neighbors Enthused for Armstrong Comeback

Armstrong's next-door neighbor, James Scott, reports being pleased with Armstrong's decision to re-enter the peloton. "A few weeks ago I was washing my car and Lance comes over, wearing pajama bottoms and an 'I won the Tour de France 7 times and all I got was this lousy t-shirt' shirt."

"We start talking about the Tour," said Scott, "and he's helping me wash my car. Nice guy, really. And then I realize he's rubbing down my car with one of his yellow jerseys. I told him he should be protecting them for posterity and he says, 'Oh, I've got a million of 'em. You want it?' And of course I said 'yes.' I mean, who wouldn't want one of Armstrong's jerseys?"

"That was nine jerseys ago," continued Scott. "Now anytime I go outside to water the lawn, trim the hedge, whatever, he's out there with an excuse to talk about glory days and try to unload one of those jerseys. I've started avoiding him, if you want the truth."

Armstrong Reacts

"I'm ready to get back into the routine," said the record-holding Tour winner when reached for comment. "At first, it's fun to be a full-time dad, but after a couple days you find yourself trying to remember which of the twins always wants to wear purple and which wants to wear pink, and how you're going to get Luke back home from soccer practice when it's the girls' naptime, and there are still dishes in the sink from two days ago."

"And have you ever been forced to watch "Dora the Explorer?" asked Armstrong, his face growing animated. "Now, there's a time trial for you. And they want to watch the same episode like three times per day. I swear, if I hear that 'I'm the Map' song one more time...."

"There've been times when I'm making three different kinds of soup for lunch," continued Armstrong. Grace likes Chicken and Stars (with the chicken bits taken out), Isabelle wants Cream of Chicken, and Luke wants Cream of Tomato, unless he changes his mind after I've made it and decides he wants Spaghettio's. That's when I think, 'OK, who's the domestique now?' So no, I'm not too upset about having to get back on the bike."

Asked about his plan to race all three grand tours in 2006, Armstrong said, "Can I win all three? I have no idea. That's not even the point. I'm just doing what I'm told."

And when will Armstrong retire permanently? "I dunno," says Armstrong. "When will the twins be in school full time?"

rolandt
Forum-lid

rolandt 07 sep 2005 17:49

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 07 September 2005

reageerde Ullrich. "Ik maak me er zeker niet druk om."

tja, waar maakt die zich ooit wèl druk om? 

Of ie niet toevallig in oktober toch een paar koersen moet rijden, want dat zou betekenen dat ie niet aanwezig zou kunnen zijn op de naderende "Oktober Festen"
Want grote pullen bier drinken, dat kan Der Jan wel!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 sep 2005 18:39

Quoten: Origineel geplaatst door Pieter-Paul op 07 September 2005

beste mensen,
ik begrijp de hele discussie niet zo goed. Denken jullie nu echt dat alleen Armstrong gepakt heeft en dat iemand die in een ronde die 3 weken duurt binnen een paar minuten staat niet pakt?
Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat bepaalde renners bij bepaalde teams beter / minder presteren. Noem bijvoorbeeld een Oscar Sevilla bij T-mobile en diverse zogenaamde toppers zoals Leipheimer die bij Rabobank gefietst hebben. Noem een Botero die bij T-Mobile achterin meedeed en nu ineens bij Phonak de sterren van de hemel rijd.
Er zijn mijns inziens bepaalde teams die de schijn niet mee hebben,  maar het is wel opmerkelijk te noemen. Noem bijvoorbeeld CSC / Phonak / Discovery, uitleg lijkt mij overbodig. Een ander voorbeeld is de Euskatel ploeg. Nadat hun dokter ontslagen is rijden ze nog geen deuk in een pakje boter (op een aantal klasseringen na)

Mij verbazen die prestaties niet zoveel, want hoe reedt Botero voor z'n tijd bij T-mobile, volgens mij toch vrij behoorlijk hij won tijdritten in de Tour enzow. Sevilla heeft al eens het jongeren klassement gewonnen in de tour, heeft alleen een paar jaar minder gereden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie