Nieuwe superfiets Ditec 900
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 16 September 2005
Zoals ik al zei, een vrien van mij heeft de 890 echt gewoon f8cking licht!
(op de wielen na die zijn gewoon in 3 letters te beschrijven en slap en ook te duur bij cycles4u staan ze voor veel minder alleen zonder de ditec logos)
De foto spreekt wel voor zich, frame is een beetje groot dus zadelpen staat laag. De nokon kabels zijn ook erg leuk naast de tufo bandjes.
Zie ik nu zo slecht of zie ik geen Nokonkabels en enkele de originele shimano kabels ?
Zoals ik al zei, een vrien van mij heeft de 890 echt gewoon f8cking licht!
(op de wielen na die zijn gewoon in 3 letters te beschrijven en slap en ook te duur bij cycles4u staan ze voor veel minder alleen zonder de ditec logos)
De foto spreekt wel voor zich, frame is een beetje groot dus zadelpen staat laag. De nokon kabels zijn ook erg leuk naast de tufo bandjes.
Zie ik nu zo slecht of zie ik geen Nokonkabels en enkele de originele shimano kabels ?
Je ziet het goed, ik heb zelf niet goed gekeken ik ahd al een mailtje van hem binnen dat er geen Nopkon kabels opzitten. Foutje!
Wel goed dat je de fiets zo aandachtig hebt bekeken. De fiets doet me een beetje denken aan een monocoque Cervelo R2.5(is lugged) maar dan een die goedkoop en leverbaar is
Wel goed dat je de fiets zo aandachtig hebt bekeken. De fiets doet me een beetje denken aan een monocoque Cervelo R2.5(is lugged) maar dan een die goedkoop en leverbaar is
pas op! paaltje!
Ik vind het een mooie fiets. Het maakt me niet uit waar het ding vandaan komt, of dat de mal ook voor andere merken gebruikt wordt. Wat telt zijn de looks en de kwaliteit. En laten we niet doen alsof het een wetenschappelijke doorbraak is dat we frames van 900 gram kunnen maken. Het kan gewoon, kwestie van het juiste materiaal in de juiste vorm op je juiste manier op elkaar leggen. Het is geen formule 1. Mensen rijden op fietsen van 3,8 kg rond. Kun je gewoon in elkaar zetten en het is blijkbaar voldoende stijf.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Is goed kheb geen keukenweegschaal dus moet die even lenen.
Die fiets met Ditec wielen weegt geloof ik 7.6 met Zipp 404 clinchers en tufo elite jet 7.3. Maat XL
Kheb het deze week druk op school maar probeer de week daarna tijd in te ruimen om mijn 900 op te bouwen en de onderdelen te wegen.
Moet ik ook nog dura ace spulletjes wegen?
@TS-biker, hoe bevallen jou easton wielen? Tis een 404 tube velg en die zijn nogal gevoelig voor kwetsuren, merk je dat?
Die fiets met Ditec wielen weegt geloof ik 7.6 met Zipp 404 clinchers en tufo elite jet 7.3. Maat XL
Kheb het deze week druk op school maar probeer de week daarna tijd in te ruimen om mijn 900 op te bouwen en de onderdelen te wegen.
Moet ik ook nog dura ace spulletjes wegen?
@TS-biker, hoe bevallen jou easton wielen? Tis een 404 tube velg en die zijn nogal gevoelig voor kwetsuren, merk je dat?
pas op! paaltje!
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 September 2005
Is goed kheb geen keukenweegschaal dus moet die even lenen.
Die fiets met Ditec wielen weegt geloof ik 7.6 met Zipp 404 clinchers en tufo elite jet 7.3. Maat XL
Kheb het deze week druk op school maar probeer de week daarna tijd in te ruimen om mijn 900 op te bouwen en de onderdelen te wegen.
Moet ik ook nog dura ace spulletjes wegen?
@TS-biker, hoe bevallen jou easton wielen? Tis een 404 tube velg en die zijn nogal gevoelig voor kwetsuren, merk je dat?
Klopt, ik heb er slechts 5x met gereden, 1ste maal velg achter stuk, vervangen in garantie. Daarna velg voor stuk. Ik werd er zo moedeloos van dat ik ze heb teruggegeven. Heb ondertussen iets anders in bestelling in de plaats van de Easton Tempest Carbon.
Is goed kheb geen keukenweegschaal dus moet die even lenen.
Die fiets met Ditec wielen weegt geloof ik 7.6 met Zipp 404 clinchers en tufo elite jet 7.3. Maat XL
Kheb het deze week druk op school maar probeer de week daarna tijd in te ruimen om mijn 900 op te bouwen en de onderdelen te wegen.
Moet ik ook nog dura ace spulletjes wegen?
@TS-biker, hoe bevallen jou easton wielen? Tis een 404 tube velg en die zijn nogal gevoelig voor kwetsuren, merk je dat?
Klopt, ik heb er slechts 5x met gereden, 1ste maal velg achter stuk, vervangen in garantie. Daarna velg voor stuk. Ik werd er zo moedeloos van dat ik ze heb teruggegeven. Heb ondertussen iets anders in bestelling in de plaats van de Easton Tempest Carbon.
Zonder meer een degelijke fiets met high end materiaal, XLR8R, maar ik word er absoluut niet warm van: nogal stijlloos vind ik. De kleuren en belettering vind ik wat strakjes en de vormgeving springt ook niet echt in het oog. Blij dat jij er enthousiast over bent, da's ten slotte het belangrijkste!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Het zijn ongetwijfeld uitstekende en hele mooie goede wielen. Laten we eerlijk zijn CSC en Phonak rijden ook met dezelfde velg en zonder problemen. Ze hoeven niet om de 500km de velgen weg te gooien.
Maar voor gebruik als nederlandse of vlaamse wedstrijdrenner zijn ze niet optimaal vanwege de duurzaamheid. Ik zou zelf altijd opteren voor de Zipp 404 of 303 Cross of 404 clydesdale omdat de velgen een tiental grammen zwaarder zijn maar een stuk meer ïmpact resistant" Maar evengoed zijn de easton hele mooie wielen met goede naven en volgens tour magazin voldoende stijf. stijver dan bv Lightweigts of Zipp 808 of de Bontrager, Xentis en nog een aantal. Zonder gewichtsbeperking.
Voorkeur is momenteel wel Zipps.
Maar voor gebruik als nederlandse of vlaamse wedstrijdrenner zijn ze niet optimaal vanwege de duurzaamheid. Ik zou zelf altijd opteren voor de Zipp 404 of 303 Cross of 404 clydesdale omdat de velgen een tiental grammen zwaarder zijn maar een stuk meer ïmpact resistant" Maar evengoed zijn de easton hele mooie wielen met goede naven en volgens tour magazin voldoende stijf. stijver dan bv Lightweigts of Zipp 808 of de Bontrager, Xentis en nog een aantal. Zonder gewichtsbeperking.
Voorkeur is momenteel wel Zipps.
pas op! paaltje!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 September 2005
Het zijn ongetwijfeld uitstekende en hele mooie goede wielen. Laten we eerlijk zijn CSC en Phonak rijden ook met dezelfde velg en zonder problemen. Ze hoeven niet om de 500km de velgen weg te gooien.
Oh hoeveel km rijden de profs er dan mee. Kan me niet voorstellen dat ze een heel seizoen met 1 setje wielen rijden.
Ik heb al van iets te veel mensen gehoord, waar zipp wielen heel snel sneuvelden. Moet je maar eens een keer zoeken op het ww forum dan vind je er al heel wat :S.
Het zijn ongetwijfeld uitstekende en hele mooie goede wielen. Laten we eerlijk zijn CSC en Phonak rijden ook met dezelfde velg en zonder problemen. Ze hoeven niet om de 500km de velgen weg te gooien.
Oh hoeveel km rijden de profs er dan mee. Kan me niet voorstellen dat ze een heel seizoen met 1 setje wielen rijden.
Ik heb al van iets te veel mensen gehoord, waar zipp wielen heel snel sneuvelden. Moet je maar eens een keer zoeken op het ww forum dan vind je er al heel wat :S.