Pagina 5 van 31

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 14 aug 2005 14:50
door ts-biker
Dat komt nog, ik hou jullie verder in spanning

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 14 aug 2005 21:57
door sharkman
Wedden dat je Conti tubes gaat rijden TS

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 15 aug 2005 13:31
door ts-biker
Quoten Origineel geplaatst door Sharkman op 14 Augustus 2005

Wedden dat je Conti tubes gaat rijden TS

???, 't zouden misschien ook banden uit een naburig oostblokland kunnen zijn

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 15 aug 2005 16:25
door ts-biker
als ik echt voluit voor het gewicht zou gaan moet ik campa ergos nemen (scheelt 100 gram), maar ik moet er mij ook goed op voelen en dat gevoel heb ik meer bij de Shimano's.

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 15 aug 2005 16:37
door diogenes
Of een buiscommandeur i.p.v. de linkershifter.

Gr, Diogenes

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 15 aug 2005 16:37
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 15 Augustus 2005


De remkabels zal ik één van deze dagen doen (Nokon). Is toch wel een specialere, langdurige montage tov gewone kabels !

Ik ben erg benieuwd. Ik heb ook Nokon Kabels (Race en Cyclo) en ben er niet erg enthousiast over. Ben benieuwd of het iets met de montage te maken kan hebben.

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 15 aug 2005 22:49
door ts-biker
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 15 Augustus 2005

Of een buiscommandeur i.p.v. de linkershifter.Gr, Diogenes

Kan niet op een Scott !

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 15 aug 2005 23:08
door sharkman
Tenzijn je met pattex aan de gang gaat.
Geef toe dit ziet er cool uit (heb ik zelf ook....)
http://www.carbonsports.de/Zubehoer_Reifen.lasso

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 18 aug 2005 18:43
door ilgrasso
De vraag is dan ook nog of je dit soort hi-tec tweewielers nog een fiets moet noemen als die naam ook gebruikt wordt voor, ik noem maar wat, een stalen Batavus uit 1973 zonder versnellingen en met spatborden.

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 18 aug 2005 18:53
door vassago
Het idee is en blijft hetzelde natuurlijk. Alleen de materialen en de uitvoeringen verschillen wat. :)

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 20 aug 2005 15:01
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 05 Augustus 2005

...
ps : heb net bericht gehad dat ik nog 6 weken moet wachten op de carbon crew, ik heb trouwens naar jou geluisterd en een 20-spaaks voorwiel besteld ipv het 16-spaaks !


 
Heb me even aan het lezen van deze topic gezet. Prachtig werk, TS-Biker!!
 
Hier bedoel je een 20-spaaks LW? Zou ik ook eerder voor gaan, wat extra stijfheid. Maar is er reden om aan te nemen dan de 16-spaaks écht minder is (Zabel rijdt er bv. toch Milaan-San Remo mee)?
 

Montage van mijn Scott CR1

Geplaatst: 20 aug 2005 15:18
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 12 Augustus 2005

De mijne zit op 5.7 kg. in globaal dezelfde opbouw als die van TS (maar dan in XL). Lichter kan maar het moet wel rijdbaar blijven


Wow. Leuk. Ik heb het onderdelenlijstje van TS-Biker gelezen en daarmee kan ie inderdaad perfect een superlichte fiets mét betrouwbaar materiaal opbouwen.
Ik heb nooit gereden met een fiets lichter dan 6,7kg en ik merkte dat toen al... mag ik 'ns vragen of je in bepaalde omstandigheden geen last hebt dat je je fiets TE licht vindt? Dit bijvoorbeeld bij zijwind (los van sommige ongemak van hoge velgen dan), of als je aan hoge snelheid een verkeersdrempel overgaat (je fiets verplaatst zich snel onder je)... ?