Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Muziek met fietsen!

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 06 jan 2006 17:18

Quoten: Origineel geplaatst door Toni op 06 Januari 2006


Horen jullie wel iets van die muziek? Ik heb zelf afgelopen 2 weken met een MP3 speler rondgereden met "oordopjes". Metname het windgeruis zorgt ervoor dat voornamelijk de lage tonen voor een belangrijk deel wegvallen.  Om de muziek echt hoorbaar te houden zou je het volume zo hoog moeten zetten dat je gegarandeerd gehoorbeschadiging oploopt.
Ik rijd nu weer rond zonder muziek en geniet van de stilte om me heen. Straks als de dagen weer wat langer worden, hoor ik ook graag de vogels fluiten onderweg naar mijn werk, daar kan geen ipod tegenop!

mja, nu is het winter en hoor je veel meer, en moet je ze niet zo luid zetten doordat mijn muts ze tegen mijn oren drukt...Beste aanrader om te trainen;(als je dat graag hoordt) dat is drum n bass en techno! Dan val je haast noot stil en zou je altijd willen rapper fietsen, ideaal om te trainen dus...(ik zei wel,je moet het graag horen!)
Mijn Canyon Ultimate CF

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 06 jan 2006 21:24

Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 06 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Toni op 06 Januari 2006


Horen jullie wel iets van die muziek? Ik heb zelf afgelopen 2 weken met een MP3 speler rondgereden met "oordopjes". Metname het windgeruis zorgt ervoor dat voornamelijk de lage tonen voor een belangrijk deel wegvallen.  Om de muziek echt hoorbaar te houden zou je het volume zo hoog moeten zetten dat je gegarandeerd gehoorbeschadiging oploopt.
Ik rijd nu weer rond zonder muziek en geniet van de stilte om me heen. Straks als de dagen weer wat langer worden, hoor ik ook graag de vogels fluiten onderweg naar mijn werk, daar kan geen ipod tegenop!

mja, nu is het winter en hoor je veel meer, en moet je ze niet zo luid zetten doordat mijn muts ze tegen mijn oren drukt...Beste aanrader om te trainen;(als je dat graag hoordt) dat is drum n bass en techno! Dan val je haast noot stil en zou je altijd willen rapper fietsen, ideaal om te trainen dus...(ik zei wel,je moet het graag horen!)

En als er nou plotseling een auto van achteren komt  .   Heren dit is niks met een MP3 speler op de weg levensgevaarlijk
cornelli racing cycles Uden

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 06 jan 2006 21:27

Ikzelf heb de volgende telefoon:



Een 'walkman' phone dus!

Ik heb hem vaak mee op de fiets, 1 oortje in, microfoontje bij m'n rits, altijd bereikbaar dus ;)

Het zijn alleen 'in-ear' oordopjes, dus je hoort 0,0 omgevingsgeluid. Heb er daarom altijd 1tje in! Het moet veilig blijven he ;)
be Special, ride a Special

.marcel.
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 aug 2005 23:01

.marcel. 06 jan 2006 22:04

Quote: Origineel geplaatst door .marcel. op 06 Januari 2006
ben van plan om deze bescherming voor mijn (toekomstige) ipod nano te kopen

check de verwijzing naar weight weenies





http://www.macned.nl/news.php?id=2463&s ... 4515a9fdbe


dit bedoelde ik
hit the road jack

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 09 jan 2006 18:02

Ik vind meestal met een MP3 speler, lekker pop en rock.Op de fiets ook, maar dan wel als ik over uitsluitend fietspaden en op wegenmet veel fietsruimte.
Thuis op de trainer, plug ik ook die MP3 erin; in de stereo in de garage dan dus.  En eigenlijk elke 3 a 4 dagen met dezelfde nummers een uurtje trappen, dus wissel 2 keer in de week van nummers.
over de speakers lekker hard en op de kop telefoon zo dat ik een luid tuuterende auto nog net kan horen . En veel kijken als je met muziek rijdt.
 

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 09 jan 2006 22:33

Ik heb geen muziek nodig. Af en toe zing ik zelf wat.
kiekeboe

.marcel.
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 aug 2005 23:01

.marcel. 31 jan 2006 22:27

zit nu mn rondjes te fietsen op de muziek van een belgisch onzijdig persoon die ik zondag bij de vrienden van amstel live zag.(zij/hij zong een duet met racoon.het nummer wat ik heb is:not an addict.)
hit the road jack

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 31 jan 2006 23:45

Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 06 Januari 2006

Ikzelf heb de volgende telefoon:Een 'walkman' phone dus! Ik heb hem vaak mee op de fiets, 1 oortje in, microfoontje bij m'n rits, altijd bereikbaar dus ;)Het zijn alleen 'in-ear' oordopjes, dus je hoort 0,0 omgevingsgeluid. Heb er daarom altijd 1tje in! Het moet veilig blijven he ;)

Altijd bereikbaar?? Ik ben blij dat ik op de fiets onbereikbaar ben!! Er zijn weinig andere situaties waar ik nog onbereikbaarder wil zijn dan op de fiets!Ik kan er maar twee verzinnen en die hebben gemeen dat ze meestal iets met mijn slaapkamer te maken hebben
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 01 feb 2006 00:14

Quote: Origineel geplaatst door Jee-eS op 31 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 06 Januari 2006Ikzelf heb de volgende telefoon:



Een 'walkman' phone dus!

Ik heb hem vaak mee op de fiets, 1 oortje in, microfoontje bij m'n rits, altijd bereikbaar dus ;)

Het zijn alleen 'in-ear' oordopjes, dus je hoort 0,0 omgevingsgeluid. Heb er daarom altijd 1tje in! Het moet veilig blijven he ;)Altijd bereikbaar?? Ik ben blij dat ik op de fiets onbereikbaar ben!!
Er zijn weinig andere situaties waar ik nog onbereikbaarder wil zijn dan op de fiets!
Ik kan er maar twee verzinnen en die hebben gemeen dat ze meestal iets met mijn slaapkamer te maken hebben



hahaha

Ik wel :) Vind het ook wel handig eigenlijk, maar kan net zo goed altijd niet opnemen.

Maar ik heb een paar vrienden voor wie ik altijd bereikbaar wil zijn. Vandaar :)

's Nachts *gedurende het slapen ;)* staat de telefoon ook altijd aan, alleen wordt ik er nooit wakker van ;)
be Special, ride a Special

wielerjournaal
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2006 08:55

wielerjournaal 07 feb 2006 09:37

Buiten geen muziek voor mij. Binnen op mijn fietstrainer echter wel. Ik heb een muziekstuk in elkaar gesleuteld van 15 minuten met 100 beats per minute. Leek me handig om te trainen op 100 omwentelingen per minuut. Daarnaast elke minuut een geluidsignaal (voor intervallen). Ik zal er geen TMF award mee winnen, maar mocht je er een keertje gebruik van willen maken: www.wielerjournaal.nl (zoek naar 100RPM).

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 07 feb 2006 10:16

Quoten: Origineel geplaatst door WielerJournaal op 07 Februari 2006

Buiten geen muziek voor mij. Binnen op mijn fietstrainer echter wel. Ik heb een muziekstuk in elkaar gesleuteld van 15 minuten met 100 beats per minute. Leek me handig om te trainen op 100 omwentelingen per minuut. Daarnaast elke minuut een geluidsignaal (voor intervallen). Ik zal er geen TMF award mee winnen, maar mocht je er een keertje gebruik van willen maken: www.wielerjournaal.nl (zoek naar 100RPM).

Goed idee. Ik zal je creatie deze week eens testen op de Tacx.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie