reclame op je shirt of niet?
Geplaatst: 19 jul 2005 18:26
Quote: Origineel geplaatst door Gunter op 19 Juli 2005
Ik vind wel dat je het standpunt van Feryn wat moet nuanceren. Ze hebben namelijk wel allochtonen in dienst, maar niet voor functies waarbij men met klanten in contact komt. Het standpunt van Feryn is spijtig genoeg eerder realisme dan rascisme, want ik vermoed dat er wel degelijk een hele hoop vlamingen zijn die liever geen allochtoon over de vloer krijgen (dat maak ik toch op uit de iedere keer weer zorgbarende verkiezingswinst van het blok).Het zou inderdaad beter zijn als Feryn die klantenbezwaren naast zich zou neer leggen en toch geen onderscheid maakt in haar wervingspolitiek. Maar zoals in zoveel gevallen wint het geld het van het verstand. Het bestempelen van Feryn als een rasistische onderneming vind ik echter ook van veel veralgemening en vooroordelen getuigen.
Echt, ik kots van het standpunt van Feryn:
- ze lieten liever vacatures open (niet invullen!!) dan allochtonen aan te nemen
- ze lieten liever klanten wachten op de installatie van poorten dan er allochtone bekwame werknemers op te zetten
Realisme? Ik heb de indruk dat ze met een dergelijke bedrijfseconomische afweging minstens evenveel geld inschieten... hoe dan ook stellen ze klanten ontevreden. Het getuigt ook van bitter weinig moed naar de klanten toe: als dit de bedrijfsethiek van de toekomst wordt, brrr. En hoe gaat het in z'n werk? Een klant bestelt een poort en annuleert alsnog z'n kwaliteitspoort als er een allochtoon die komt installeren? Komaan zeg... bullshit! En dan nog het argument van de excuus-allochtoon die in het bedrijf achter gesloten deuren werkt, pfff.
Ik heb werkelijk geen goed woord over voor dergelijke houding. Beschamend. (maar ieder zijn mening daar dan over)
Ik vind wel dat je het standpunt van Feryn wat moet nuanceren. Ze hebben namelijk wel allochtonen in dienst, maar niet voor functies waarbij men met klanten in contact komt. Het standpunt van Feryn is spijtig genoeg eerder realisme dan rascisme, want ik vermoed dat er wel degelijk een hele hoop vlamingen zijn die liever geen allochtoon over de vloer krijgen (dat maak ik toch op uit de iedere keer weer zorgbarende verkiezingswinst van het blok).Het zou inderdaad beter zijn als Feryn die klantenbezwaren naast zich zou neer leggen en toch geen onderscheid maakt in haar wervingspolitiek. Maar zoals in zoveel gevallen wint het geld het van het verstand. Het bestempelen van Feryn als een rasistische onderneming vind ik echter ook van veel veralgemening en vooroordelen getuigen.
Echt, ik kots van het standpunt van Feryn:
- ze lieten liever vacatures open (niet invullen!!) dan allochtonen aan te nemen
- ze lieten liever klanten wachten op de installatie van poorten dan er allochtone bekwame werknemers op te zetten
Realisme? Ik heb de indruk dat ze met een dergelijke bedrijfseconomische afweging minstens evenveel geld inschieten... hoe dan ook stellen ze klanten ontevreden. Het getuigt ook van bitter weinig moed naar de klanten toe: als dit de bedrijfsethiek van de toekomst wordt, brrr. En hoe gaat het in z'n werk? Een klant bestelt een poort en annuleert alsnog z'n kwaliteitspoort als er een allochtoon die komt installeren? Komaan zeg... bullshit! En dan nog het argument van de excuus-allochtoon die in het bedrijf achter gesloten deuren werkt, pfff.
Ik heb werkelijk geen goed woord over voor dergelijke houding. Beschamend. (maar ieder zijn mening daar dan over)