Pagina 5 van 7

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 29 jun 2005 09:10
door sparko
cauberg ga ik op met 42 - 18, is het lichtste verzet wat ik op me ouwe ragbeest zitten.

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 03 jul 2005 23:05
door polleke
Neem aub een 28 mee of liever nog een 30 achter. Misschien kun je voor binnen nog een 38 laten monteren dan ben je helemaal klaar.

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 09 aug 2005 21:07
door livestrong2006
ik heb een hekel aan de rijsteil van Der Jan daarom heb ik een 28 en 32 laten plaatsen omdat ik in de alpen de 11 en 12 toch niet gebruik. Heerlijk ontspannen de Col du telegraphe en de Galibier mee opgereden.
_________________________________________________________        
liever een triple dan afzien met een dubbel..     

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 10 aug 2005 00:21
door bike_add1ct
Liever een dubbel dan er niet uit zien met een triple.

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 10 aug 2005 00:55
door amclassic-fan
en om het compleet te maken: Liever een triple dan een pannenkoek achterop.

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 10 aug 2005 09:52
door harry_sz
Ik had echt geen idee dat je voor lul zou rijden met een triple.
Ik heb gisteren mijn nieuwe Giant TCR opgehaald met een triple namelijk, maar het boeit me echt niet dat sommige anderen dat voor mietjes zouden vinden.Ik vind het ideaal dat ik gewoon elke heuvel op kom, zelfs al ben ik helemaal kapot.
En als ik ingehaald wordt omdat ik met 14 km/u de Ameronge berg op rijd met mijn carbon-framepje en iemand komt me voorbij rijden op een Giant Speeder van 10 jaar oud, dan doet me dat ook niks. Ik heb niet veel tijd om te trainen/fietsen en ben daardoor minder snel, maar dat betekent niet dat ik minder plezier in het fietsen heb.Ik denk dat hetzelfde geldt voor die mannen op een dure DeRosa of andere dure fiets die jij inhaalt op die bultjes.
@Berggeit : Je bent BMW of Alfa-liefhebber! Audi heeft niks met deze historische ruzie te maken. :-)

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 10 aug 2005 14:29
door ponsteen
Het is een hele speciale categorie die moeite heeft met een triple, namelijk de groep die in principe aan 39 / 26 genoeg heeft, tot het moment dat dat echt niet meer genoeg is. Uitstellen helpt niet en al je clubgenoten kunnen aan je fiets zien dat je een dagje ouder wordt (een compact komt natuurlijk op hetzelfde neer). Je kunt het dan wel nalaten, maar dan ga je harken (en dat ziet er ook niet uit).
Voor normale fietsers zijn dit helemaal geen overwegingen. Als je op de zware cols hele stukken 13 km/uur en lager rijdt, dan moet je echt aan de triple (39 / 30, 30 / 23). En ik denk dat meer dan driekwart in die categorie valt.

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 10 aug 2005 14:52
door gvanloo
Quoten: Origineel geplaatst door Harry_sz op 10 Augustus 2005


Ik denk dat hetzelfde geldt voor die mannen op een dure DeRosa of andere dure fiets die jij inhaalt op die bultjes.
@Berggeit : Je bent BMW of Alfa-liefhebber! Audi heeft niks met deze historische ruzie te maken. :-)


Verstandige fietsers maken zich ook niet druk als er een malloot je snel wil inhalen. Komt regelmatig voor. Je rijdt rustige duurrit laten we zeggen rond de 30 gem, haal je fietsers in, gaan ze in je wiel hangen en daarna gaan ze je hard voorbij. Na een paar honderd meter zie je ze achterom kijken waar je blijft. Nou ik blijf gewoon mijn rustige duurtraining rijden op mijn dure derosa. Hebben zij thuis wat te vertellen.. ik heb een dure derosa ingehaald, mooi toch.
Harry_sz. Toch geen eigenaar van een alfa sz?

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 10 aug 2005 15:25
door schmo
Of ze scheuren je met een noodvaart voorbij tot een paar honderd meter voor je, dan vallen ze stil...

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 10 aug 2005 16:01
door composite
Hee Bergeit,
Hoe hard ga jij dan tegen de Amerongseberg omhoog??
De Amerongse"berg" ligt ook in mijn vaste rondjes, ik heb hetzelfde luxeprobleem als jij: Ik ben echt nog nooit ingehaald op de Amerongse berg (ben ik jou zeker nog niet tegengekomen....).
Nu ben jij zelf ook zo'n mannetje met een dure fiets (je had toch een Scott CR1 gekocht?), tja dan moet je er natuurlijk niet afgereden worden op zo'n stukje vals plat als de Amerongse berg!!
Succes ermee, en misschien tot op de Amerongse "col".

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 10 aug 2005 16:05
door amclassic-fan
Ben je mij nog niet tegen gekomen :P pas ben ik er 's avonds 2x tegen opgereden, beide keren niet onder de 31 geweest. De weken daarvoor nog ziek geweest, dus kan nog best stuk harder is goeie benen heb.

Versnellingen voor cols

Geplaatst: 10 aug 2005 16:18
door composite
Klinkt bikkel-achtig... maar fiets jij hem maar 2 keer??
Meestal minimaal 5 keer voor deze jongen...(afhankelijk van de tijd die ik heb natuurlijk)!!
Die 31 is trouwens wel een redelijk serieuze snelheid!! Hoelang doe jij erover als je vanaf de streep "beneden" bij het verkeersbord naar boven fietst tot de op het fietspad getekende streep?? (vanaf de kant van scherpenzeel natuurlijk).