Pagina 5 van 5

Oude racefiets vernieuwingskuur

Geplaatst: 26 jun 2005 21:48
door sunadumari
Nieuwe foto's op http://www.turboman.nl/racefietssunadumari.html
STi Sora 7s, Shimano 105 voorderailleur
 

 
 

Oude racefiets vernieuwingskuur

Geplaatst: 26 jun 2005 21:54
door scepticus
Een dunnere zadelpen zou dus comfortabeler zijn

Oude racefiets vernieuwingskuur

Geplaatst: 26 jun 2005 22:03
door sunadumari
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 26 Juni 2005

Een dunnere zadelpen zou dus comfortabeler zijn

kep er nooit last van gehad.... voor 24 mm is er daarnaast niks te vinden, dus moet me er mee ''behelpen''

Oude racefiets vernieuwingskuur

Geplaatst: 03 aug 2005 19:17
door chief
Je hebt een hele mooie fiets in elkaar gezet! Ik ben nu ook bezig met een oud koga frame (mooi, slanke stalen buizen) te strippen en opnieuw op te bouwen. Ik zal hem gebruiken voor woon-werkverkeer en heb er een single-speed van gemaakt, is weer eens wat anders en geen gehannes met nog smallere, duurdere kettingen en derailleurs, gewoon een nette trapfrequentie aanhouden dus.
 Hij is bijna af, maar het zadel moet er nog op. Ik weet dat de zadelkeuze iets heel persoonlijks is natuurlijk, maar vroeg me af hoe jouw zadel bevalt.

Oude racefiets vernieuwingskuur

Geplaatst: 23 sep 2005 01:38
door specializedm2
Toch een mooi karretje! Had ik niet verwacht toen ik vanavond begon met het doorlezen van deze topic. Geweldige discussie! Alleen je pioriteiten zijn me nogsteeds niet duidelijk.

Ik persoonlijk had net zolang doorgezocht tot ik onderdelen bij elkaar had die ook echt bij mekaar passen. Sora, 105 nieuw, 105 oude, futoristische stuurpennen, Biopace etc., ik vind het een ratjetoe. Ikzelf ben een echte retro/kult fan en koop me helemaal scheel op eBay.de en in mindere mate Marktplaats.nl. Overigens let ik wel op de kleintjes en ken m'n prijs. Wat betreft retro onderdelen is het echt een feest in Duitsland, ze hebben er nog alles. En dan bedoel ik niet alleen het top-spul. Ikzelf ben van het middensegment (en Specialized natuurlijk), dus Ultegra 600, 105 SC, Deore XT en Deore DX. Dit omdat Dura Ace en XTR zich soms slecht laten mixen en ook 'tweedehands' nog duur blijven. Campa is (nog) niet mijn ding. Beschikbaarheid, ook in Duitsland, is beperkt, dus rete duur. Maar laatst een schitterend Specialized Epic SE frame (carbon met alu-lugs) gekocht op Marktplaats, 12 jaar oud, nog perfect in de verf voor 110 euro, gewoon niet normaal.

Wanneer mijn studie is afgerond, komende zomer, ga ik bijna al mijn fietsen uit elkaar halen en weer opbouwen. Ik verheug me er nu al op en daarom kijk ik weer eens een beetje rond wat anderen zoal doen.

Toch ff voor jullie info, mijn frames (+opbouw):

Specialized M2 Pro 1994 (Ultegra 10)
Specialized M2 Pro 1995 (105 8 speed, moet wat vervangen)
Specialized Epic SE (geen idee, zal wel een mix met Ultegra 600 worden)

Specialized Rockhopper 1998 (opbouwen met Deore XT 8 speed en titanium! RockShox)
Giant Terrago 1994 (jeugdliefde, opbouwen met Deore DX 7 speed)

Klinkt wat sentimenteel, maar elk onderdeel (enkele dozen vol) heeft z'n waarde en z'n verhaal, dus daarom begrijp ik wel hoe jouw 'Peugeot' zo is gekomen. Heb voor de vakantie voor een vriend ooit nog eens een stalen Gazelle overgespoten en opgebouwd met wat oude onderdelen. Vooral het opbouwen, uitzoeken, kijken of het past en denken dat je goedkoop uit bent, is supermooi. Dat zou elke liefhebber een keer gedaan moeten hebben.

ndanks de economische waarde van het frame (5 euro?, voor het spuiten dan toch!) heeft het wel wat. Is dat trouwens de motorkap van je auto?

Oude racefiets vernieuwingskuur

Geplaatst: 24 sep 2005 00:12
door buddo
Quoten: Origineel geplaatst door sunadumari op 10 Juni 2005
Uiteindelijk ben ik ca. 800 euro kwijt en kon daarvoor ook een Sora fiets kopen (nieuw model). Als ik alles optel ben ik nog steeds goedkoper uit (verschillende aanbieders), het scheelt gewoon klauwen met geld (800 euro is voor mij de limiet).


Ehh... en een goede tweedehands kopen en die van een leuk kleurtje voorzien?? Ik heb bijvoorbeeld voor 550 Euro een goede tweedehands Giant TCR gekocht volledig 105 afgemonteerd. Volgens mij heb ik dan voor minder geld een lichtere fiets met betere onderdelen.... dan houd ik nog 250 euro over om hem van een uniek kleurtje te voorzien!
Wellicht niet jouw stijl (modern en sloping) en ook niet zelf opgebouwd, maar volgens mij technisch wel een betere fiets.

Oude racefiets vernieuwingskuur

Geplaatst: 02 nov 2005 23:06
door sunadumari
Quoten: Origineel geplaatst door Chief op 03 Augustus 2005


Je hebt een hele mooie fiets in elkaar gezet! Ik ben nu ook bezig met een oud koga frame (mooi, slanke stalen buizen) te strippen en opnieuw op te bouwen. Ik zal hem gebruiken voor woon-werkverkeer en heb er een single-speed van gemaakt, is weer eens wat anders en geen gehannes met nog smallere, duurdere kettingen en derailleurs, gewoon een nette trapfrequentie aanhouden dus.
 Hij is bijna af, maar het zadel moet er nog op. Ik weet dat de zadelkeuze iets heel persoonlijks is natuurlijk, maar vroeg me af hoe jouw zadel bevalt.


Dank je. Het zadel bevalt prima, maar slijt wel snel aan de zijkant (Selle Italia logo). De fiets rijd zeer strak en is best wel een blikvanger.

Oude racefiets vernieuwingskuur

Geplaatst: 02 nov 2005 23:13
door sunadumari
Quoten: Origineel geplaatst door Specialized M2 op 22 September 2005

Toch een mooi karretje! Had ik niet verwacht toen ik vanavond begon met het doorlezen van deze topic. Geweldige discussie! Alleen je pioriteiten zijn me nogsteeds niet duidelijk. Ik persoonlijk had net zolang doorgezocht tot ik onderdelen bij elkaar had die ook echt bij mekaar passen. Sora, 105 nieuw, 105 oude, futoristische stuurpennen, Biopace etc., ik vind het een ratjetoe. Ikzelf ben een echte retro/kult fan en koop me helemaal scheel op eBay.de en in mindere mate Marktplaats.nl. Overigens let ik wel op de kleintjes en ken m'n prijs. Wat betreft retro onderdelen is het echt een feest in Duitsland, ze hebben er nog alles. En dan bedoel ik niet alleen het top-spul. Ikzelf ben van het middensegment (en Specialized natuurlijk), dus Ultegra 600, 105 SC, Deore XT en Deore DX. Dit omdat Dura Ace en XTR zich soms slecht laten mixen en ook 'tweedehands' nog duur blijven. Campa is (nog) niet mijn ding. Beschikbaarheid, ook in Duitsland, is beperkt, dus rete duur. Maar laatst een schitterend Specialized Epic SE frame (carbon met alu-lugs) gekocht op Marktplaats, 12 jaar oud, nog perfect in de verf voor 110 euro, gewoon niet normaal.Wanneer mijn studie is afgerond, komende zomer, ga ik bijna al mijn fietsen uit elkaar halen en weer opbouwen. Ik verheug me er nu al op en daarom kijk ik weer eens een beetje rond wat anderen zoal doen.Toch ff voor jullie info, mijn frames (+opbouw):Specialized M2 Pro 1994 (Ultegra 10)Specialized M2 Pro 1995 (105 8 speed, moet wat vervangen)Specialized Epic SE (geen idee, zal wel een mix met Ultegra 600 worden)Specialized Rockhopper 1998 (opbouwen met Deore XT 8 speed en titanium! RockShox)Giant Terrago 1994 (jeugdliefde, opbouwen met Deore DX 7 speed)Klinkt wat sentimenteel, maar elk onderdeel (enkele dozen vol) heeft z'n waarde en z'n verhaal, dus daarom begrijp ik wel hoe jouw 'Peugeot' zo is gekomen. Heb voor de vakantie voor een vriend ooit nog eens een stalen Gazelle overgespoten en opgebouwd met wat oude onderdelen. Vooral het opbouwen, uitzoeken, kijken of het past en denken dat je goedkoop uit bent, is supermooi. Dat zou elke liefhebber een keer gedaan moeten hebben.ndanks de economische waarde van het frame (5 euro?, voor het spuiten dan toch!) heeft het wel wat. Is dat trouwens de motorkap van je auto?


Ja, het is voor mij ook een nieuwe ervaring, maar die fiets heb ik al zo lang en heb er overal mee gefietst, o.a. in Frankrijk en Duitsland en dus wil ik er geen afstand van doen (call me crazy!). De fiets was na een lange stilstand niet fris meer en dit jaar kreeg ik weer de kriebels en ben niet op vakantie gegaan en aldus had ik wat euri's ''over'' en die gingen dus naar de fiets.
Op m'n site wil ik nog nieuwe foto's plaatsen, wegens chromen Peugeot  logo's die ik op de fiets heb geplakt (het is en blijft een Peugeot). Als ik weer eens een digitale camer te pakken krijg zet ik ze online.
WEL op m'n site onderaan de pagina een foto van het origineel, Peugeot Chamonix. Foto is van iemand uit Duitsland, maar de mijne was identiek.