Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley Exalibur !!!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2006 14:37

Och nu word ik toch bang, of is dat de bedoeling niet?
Maar ik ben dus zeker gewoon al totaal ouderwets geworden. Dus het is tegenwoordig dood normaal dat je gewoon maar een beetje met je fiets loopt te gooien. Je vind het zeker ook normaal als een tenisser zijn racket het publiek in smijt uit woede? Een voetballer die z'n tegenspeler express keihard neer haalt met een langdurige blessure tot gevolg? Een golfer die z'n club kapot gaat slaan tegen een boom...???  ndanks dat ik veel met een computer kan ga ik er ook niet mee lopen gooien...
Ridley had gewoon grote kwaliteitsproblemen met de carbon frames, allicht dat het nu is opgelost, maar dan blijft nog altijd dat Ridley glashard liegt tegen de consumenten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

edvr
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:26

edvr 03 dec 2006 15:49

Zeg Pietlalala leer is normaal argumenteren.Je mag het best ergens niet mee eens zijn.Maar kom dan met argumenten en niet met voorbeelden zoals iemand heeft er 3 wereldbekers mee gewonnen dus het moet wel een goed frame zijn.En dan vervolgens beginnen te dreigen met iemand die am-classic wel is even zal aanspreken volgend jaar is natuurlijk helemaal stijlloos.

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 03 dec 2006 22:54

de helft die hier praat, heeft er zelf nooit een gehad, (op enkele na dan)
ik rijd een damocles, van het jaar idd gescheurt(wel geen excaliber maar wel ridley) kreeg gewoon nieuwe,   das toch ook weer een voordeel he?? 1 seizoen mee gereden winter rijd ik op mijn winterfiets, dus ik kon mijn nieuwe damocles mooi opbouwen,ik ken er ook genoeg met een ridley die er al een poos op rijden en geen mee hebben, mijn volgende frame die ik koop zal wss ook geen ridley meer worden, maar zo slecht zijn ze nou ook weer niet hoor
en parijs roubaix er mee rijden zegt ook niet veel. net als die wereldbekerwedstrijden,  ook al zou hij er 3 jaar alle wedstrijden mee rijden en nog niet breken, dat zegt dan niet dat hij ineens heel sterk is, miss heeft hij gewoon geluk gehad? naja ik snap de vele discussies niet, want als je hem slecht vind, nou dan koop je hem toch niet,

kristofw
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jul 2006 17:33

kristofw 04 dec 2006 08:28

@Pietalala, gaat het over Joris ...? Die zie ik wel in staat om zo'n dinges te doen met zen fiets.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 dec 2006 12:55

Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 02 December 2006

Je mag zeggen wat je wilt, schelden doe je zeker niet! Godverdomme Marc, waarom noem je hem nu debiel... Hij is zeker niet debiel, volgend seizoen zal je het maar tegen hem zelf moeten zeggen. Debiel! We zullen zien wat zen reactie is!Ps: Die debiel heb jij vorig jaar alleen maar langs achter kunnen bekijken!


Dat hij een sterke renner is doet er niet toe, maar even met een fiets (gesponsord of zelf betaald) 2 meter hoog en ik-weet-niet-hoe-ver smijten... hmmm, dan ben je nog niet tot de jaren van verstand gekomen, me dunkt! En dan kan het me niet schelen wie hij is, maar dat zijn manieren van pubers; iets soortgelijk heb ik ooit eens gezegd tegen een renner van een Pro Tour ploeg met wie ik trainde, en sindsdien doet hij zo'n zaken niet meer als ie met mij op training is.
Een renner in onze ploeg die dit zou doen vliegt er trouwens gegarandeerd uit: uit respect voor de sponsor op je trui en fiets gedraag je je volwassen, punt.
Of zag hij zijn Excalibur niet graag?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 04 dec 2006 16:56

Ook of zelfs net een prof dient goed met z'n spullen om te gaan, helaas gaat het vaak wat te makkelijk. Je moet goed met je vak bezig zijn en daar hoort ook de fiets bij.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 dec 2006 18:28

Je kunt het vergelijken met lease-rijders die hun auto afraggen omdat hij toch van de baas is. Beiden hebben te maken met professionaliteit (voorbeeldfunctie!) en met fatsoen.

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 04 dec 2006 19:44

Quoten: Origineel geplaatst door kristofw op 04 December 2006

@Pietalala, gaat het over Joris ...? Die zie ik wel in staat om zo'n dinges te doen met zen fiets.


Joris reed op een Eddy Merckx (enige uitzondering)
....
Oké, slechte argumenten, wou even zeggen wat deze fiets wel niet kan hebben.
Toen DGR vorig jaar op stage was in Spanje en 6 kaders brak, hebben ze onmiddelijk Ridley gecontacteerd. Deze heeft de productie stopgezet en sindsdien hebben ze er "bijna" geen meer binnen gekregen. Dus er zal wel over nagedacht zijn en ze wat steviger gemaakt zijn.
Sorry voor de 'idiote' reactie,....
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

kristofw
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jul 2006 17:33

kristofw 04 dec 2006 20:26

Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 04 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door kristofw op 04 December 2006

@Pietalala, gaat het over Joris ...? Die zie ik wel in staat om zo'n dinges te doen met zen fiets.


Joris reed op een Eddy Merckx (enige uitzondering)
....

Idd, je hebt gelijk! Sorry, ik had niet goed nagedacht, maar omdat hij ook wel eens 'ruw' durft om te gaan, dacht ik daaraan.

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 05 dec 2006 14:00

Ruw is het minste wat je kan zeggen....
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

mancebo&ridley
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mar 2006 21:50

mancebo&ridley 12 dec 2006 22:25

Ik heb vorig jaar een excalibur gekocht, en het was idd geen goede kader. Hij begon effectief te trillen bij hoge snelheden, maar wat mij het meest stoorde was bij zware belasting of in snelle bochten het achterwiel tegen de liggende achtervork schuurde juist achter het bracket. Na een paar duizend kilometers zat ik bijna door de carbon. Dit gemeld aan Ridley, en direct een nieuwe kader gekregen, maar wat hadden ze nu gedaan op die zwakke plaats twee plaatjes in chroom gekleefd. Omdat het seizoen volop bezig was heb ik er dan maar met gereden tot november. Ze beloofden mij weer een nieuw kader met de zekerheid dat alle problemen opgelost waren, maar mijn vertrouwen in de excalibur was verdwenen.Drie kaders in één seizoen was een beetje teveel van het goede. Ik had graag mijn geld teruggekregen, maar dat bleek onmogelijk. Zodanig dat ik dan maar heb opgelegd voor een Noah. Idd alweer een nieuw model waar geen feedback van was. Maar het feit dat de kader versterkt was met kevlar, en de achterpad in titanium is, hebben mij samen met de ongelooflijk mooi ogende kader (naar mijn smaak natuurlijk, en daar valt niet over te twisten) over de streep getrokken. Ik heb nu een CARBN Ridley, en ben er zeer tevreden van. Het is idd waar, al die verhaaltjes van "van horen zeggen", zijn frustrerend.
 

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 12 dec 2006 22:40

Quote: Origineel geplaatst door mancebo&ridley op 12 December 2006
Ik heb vorig jaar een excalibur gekocht, en het was idd geen goede kader. Hij begon effectief te trillen bij hoge snelheden, maar wat mij het meest stoorde was bij zware belasting of in snelle bochten het achterwiel tegen de liggende achtervork schuurde juist achter het bracket. Na een paar duizend kilometers zat ik bijna door de carbon. Dit gemeld aan Ridley, en direct een nieuwe kader gekregen, maar wat hadden ze nu gedaan op die zwakke plaats twee plaatjes in chroom gekleefd. Omdat het seizoen volop bezig was heb ik er dan maar met gereden tot november. Ze beloofden mij weer een nieuw kader met de zekerheid dat alle problemen opgelost waren, maar mijn vertrouwen in de excalibur was verdwenen.Drie kaders in één seizoen was een beetje teveel van het goede. Ik had graag mijn geld teruggekregen, maar dat bleek onmogelijk. Zodanig dat ik dan maar heb opgelegd voor een Noah. Idd alweer een nieuw model waar geen feedback van was. Maar het feit dat de kader versterkt was met kevlar, en de achterpad in titanium is, hebben mij samen met de ongelooflijk mooi ogende kader (naar mijn smaak natuurlijk, en daar valt niet over te twisten) over de streep getrokken. Ik heb nu een CARBN Ridley, en ben er zeer tevreden van. Het is idd waar, al die verhaaltjes van "van horen zeggen", zijn frustrerend.

het feit dat je achterwiel tegen de liggende achtervork schuurde heeft meer te maken met je wiel (slag of naaf niet gecentreerd) of de plaatsing van je wiel in het frame. zou het een productiefout geweest zijn dan zouden er vele excaliburs ingeruild geweest zijn met dat probleem, mar de meeste problemen waren toch met "scheurende" kaders????? . nee ik denk dat je voordat je gaat fietsen of nadat je je wiel uitgenomen en herplaatst hebt je altijd moet controleren of je wiel gecentreerd in je frame staat!!!!!! doe je dat dan kun je geen schurende delen hebben
RIDLEY the speed weap&#111;n

Plaats reactie