Tot welke prijsklasse behoort je fiets?
Een veel te dure fiets kopen:
1. je zal maar op je bek gaan, duizenden euro's naar de ******. Dit weekend de nieuwe Colnago met die da Vinci afbeeldingen zien staan, daar durf je toch niet op te rijden. Zo'n fiets zet je in de woonkamer neer, er midden in, zodat je er de hele dag naar kan kijken. En in een sneeuw- of hagelbui kan je niet naar buiten want dat is zonde van je fiets... Steenslag, janken joh!!! Fiets achterin de auto, neem de wielen maar op schoot. Op de fietsdrager achterop de auto, ik dacht t niet...
2. net of je met dat 'ik heb al duizend posts op mijn naam staan op het fiets-forum' lichaam merkt dat je fiets 300 gram lichter is, rijd je een berg op, want daar zou je minder gewicht moeten merken, plak je twee 0,75L bidonnen aan je frame vast.... efficient!!
3. diegenen die een fiets van duizenden euros kunnen betalen hebben een 50 urige werkweek en rijden dus met een gemiddelde van 23km/h. En dat ziet er nog beschamender uit dan fietsen met een bierbuik die op je stuur hangt.
4. Na twee jaar ben je uitgekeken op je fiets en wil je een andere... gaan weer duizenden euro's!
kortom, zolang je niet professioneel fietst maar wel vaak met een beetje snelheid en in de bergen te keer gaat (steenslag, valpartijen, kuilen in de weg) is t mijns inziens absoluut zonde om 6000 euro voor een fiets uit te geven. Ik stond gisteren mijn fiets schoon te maken en was blij dat mijn Bianchi van 2 jaar oud maar 1900 euro kostte want er zitten meer krassen op dan de originele Celest groene lak nog aanwezig is.... ik koop weer een nieuw frame voor 6 a 700 euro en kan er weer twee jaar tegen aan..
En wat pas ECHT zonde is, een Colnago of De rosa (etc..) kopen en daar een Veloce groep op zetten... maar ja dat zien de echte kenners toch niet want die rijden met een snelheid van 30 km/h meer langs je (liefst aan de rechterkant omdat jij net een plas water ontwijkt) en kijken toch niet om......
1. je zal maar op je bek gaan, duizenden euro's naar de ******. Dit weekend de nieuwe Colnago met die da Vinci afbeeldingen zien staan, daar durf je toch niet op te rijden. Zo'n fiets zet je in de woonkamer neer, er midden in, zodat je er de hele dag naar kan kijken. En in een sneeuw- of hagelbui kan je niet naar buiten want dat is zonde van je fiets... Steenslag, janken joh!!! Fiets achterin de auto, neem de wielen maar op schoot. Op de fietsdrager achterop de auto, ik dacht t niet...
2. net of je met dat 'ik heb al duizend posts op mijn naam staan op het fiets-forum' lichaam merkt dat je fiets 300 gram lichter is, rijd je een berg op, want daar zou je minder gewicht moeten merken, plak je twee 0,75L bidonnen aan je frame vast.... efficient!!
3. diegenen die een fiets van duizenden euros kunnen betalen hebben een 50 urige werkweek en rijden dus met een gemiddelde van 23km/h. En dat ziet er nog beschamender uit dan fietsen met een bierbuik die op je stuur hangt.
4. Na twee jaar ben je uitgekeken op je fiets en wil je een andere... gaan weer duizenden euro's!
kortom, zolang je niet professioneel fietst maar wel vaak met een beetje snelheid en in de bergen te keer gaat (steenslag, valpartijen, kuilen in de weg) is t mijns inziens absoluut zonde om 6000 euro voor een fiets uit te geven. Ik stond gisteren mijn fiets schoon te maken en was blij dat mijn Bianchi van 2 jaar oud maar 1900 euro kostte want er zitten meer krassen op dan de originele Celest groene lak nog aanwezig is.... ik koop weer een nieuw frame voor 6 a 700 euro en kan er weer twee jaar tegen aan..
En wat pas ECHT zonde is, een Colnago of De rosa (etc..) kopen en daar een Veloce groep op zetten... maar ja dat zien de echte kenners toch niet want die rijden met een snelheid van 30 km/h meer langs je (liefst aan de rechterkant omdat jij net een plas water ontwijkt) en kijken toch niet om......
Quoten: Origineel geplaatst door patrick op 01 Maart 2005
Een veel te dure fiets kopen:
1. je zal maar op je bek gaan, duizenden euro's naar de ******. Dit weekend de nieuwe Colnago met die da Vinci afbeeldingen zien staan, daar durf je toch niet op te rijden. Zo'n fiets zet je in de woonkamer neer, er midden in, zodat je er de hele dag naar kan kijken. En in een sneeuw- of hagelbui kan je niet naar buiten want dat is zonde van je fiets... Steenslag, janken joh!!! Fiets achterin de auto, neem de wielen maar op schoot. Op de fietsdrager achterop de auto, ik dacht t niet...
2. net of je met dat 'ik heb al duizend posts op mijn naam staan op het fiets-forum' lichaam merkt dat je fiets 300 gram lichter is, rijd je een berg op, want daar zou je minder gewicht moeten merken, plak je twee 0,75L bidonnen aan je frame vast.... efficient!!
3. diegenen die een fiets van duizenden euros kunnen betalen hebben een 50 urige werkweek en rijden dus met een gemiddelde van 23km/h. En dat ziet er nog beschamender uit dan fietsen met een bierbuik die op je stuur hangt.
4. Na twee jaar ben je uitgekeken op je fiets en wil je een andere... gaan weer duizenden euro's!
kortom, zolang je niet professioneel fietst maar wel vaak met een beetje snelheid en in de bergen te keer gaat (steenslag, valpartijen, kuilen in de weg) is t mijns inziens absoluut zonde om 6000 euro voor een fiets uit te geven. Ik stond gisteren mijn fiets schoon te maken en was blij dat mijn Bianchi van 2 jaar oud maar 1900 euro kostte want er zitten meer krassen op dan de originele Celest groene lak nog aanwezig is.... ik koop weer een nieuw frame voor 6 a 700 euro en kan er weer twee jaar tegen aan..
En wat pas ECHT zonde is, een Colnago of De rosa (etc..) kopen en daar een Veloce groep op zetten... maar ja dat zien de echte kenners toch niet want die rijden met een snelheid van 30 km/h meer langs je (liefst aan de rechterkant omdat jij net een plas water ontwijkt) en kijken toch niet om......
Jaloers omdat je zelf niet zo'n fiets kunt betalen?? Wat een onzin kraam je uit. Een ieder is toch vrij om zoveel geld voor een fiets te betalen als hij zelf wil. Als ik het geld had kocht ik ook een Ferrari. Ook absoluut niet nodig maar wel erg mooi. Dat geld ook voor een fiets. Een hobby mag geld kosten en als je dat hebt dan geef je dat uit.
Trouwens ik heb ook een dure fiets, werk ook meer dan 40 uur maar goede baan dus kan het betalen. En toch rijd ik flink harder dan 23 in het uur. En ik zou de hard werkende wielrenners niet de kost willen geven die jouw voorbij rijden.
Het enigste waar ik het mee eens ben is dat je op een duur frame geen veloce moet zetten. Daar hoort alleen record of chorus op.
Een veel te dure fiets kopen:
1. je zal maar op je bek gaan, duizenden euro's naar de ******. Dit weekend de nieuwe Colnago met die da Vinci afbeeldingen zien staan, daar durf je toch niet op te rijden. Zo'n fiets zet je in de woonkamer neer, er midden in, zodat je er de hele dag naar kan kijken. En in een sneeuw- of hagelbui kan je niet naar buiten want dat is zonde van je fiets... Steenslag, janken joh!!! Fiets achterin de auto, neem de wielen maar op schoot. Op de fietsdrager achterop de auto, ik dacht t niet...
2. net of je met dat 'ik heb al duizend posts op mijn naam staan op het fiets-forum' lichaam merkt dat je fiets 300 gram lichter is, rijd je een berg op, want daar zou je minder gewicht moeten merken, plak je twee 0,75L bidonnen aan je frame vast.... efficient!!
3. diegenen die een fiets van duizenden euros kunnen betalen hebben een 50 urige werkweek en rijden dus met een gemiddelde van 23km/h. En dat ziet er nog beschamender uit dan fietsen met een bierbuik die op je stuur hangt.
4. Na twee jaar ben je uitgekeken op je fiets en wil je een andere... gaan weer duizenden euro's!
kortom, zolang je niet professioneel fietst maar wel vaak met een beetje snelheid en in de bergen te keer gaat (steenslag, valpartijen, kuilen in de weg) is t mijns inziens absoluut zonde om 6000 euro voor een fiets uit te geven. Ik stond gisteren mijn fiets schoon te maken en was blij dat mijn Bianchi van 2 jaar oud maar 1900 euro kostte want er zitten meer krassen op dan de originele Celest groene lak nog aanwezig is.... ik koop weer een nieuw frame voor 6 a 700 euro en kan er weer twee jaar tegen aan..
En wat pas ECHT zonde is, een Colnago of De rosa (etc..) kopen en daar een Veloce groep op zetten... maar ja dat zien de echte kenners toch niet want die rijden met een snelheid van 30 km/h meer langs je (liefst aan de rechterkant omdat jij net een plas water ontwijkt) en kijken toch niet om......
Jaloers omdat je zelf niet zo'n fiets kunt betalen?? Wat een onzin kraam je uit. Een ieder is toch vrij om zoveel geld voor een fiets te betalen als hij zelf wil. Als ik het geld had kocht ik ook een Ferrari. Ook absoluut niet nodig maar wel erg mooi. Dat geld ook voor een fiets. Een hobby mag geld kosten en als je dat hebt dan geef je dat uit.
Trouwens ik heb ook een dure fiets, werk ook meer dan 40 uur maar goede baan dus kan het betalen. En toch rijd ik flink harder dan 23 in het uur. En ik zou de hard werkende wielrenners niet de kost willen geven die jouw voorbij rijden.
Het enigste waar ik het mee eens ben is dat je op een duur frame geen veloce moet zetten. Daar hoort alleen record of chorus op.
Quoten: Origineel geplaatst door patrick op 01 Maart 2005
3. diegenen die een fiets van duizenden euros kunnen betalen hebben een 50 urige werkweek en rijden dus met een gemiddelde van 23km/h. En dat ziet er nog beschamender uit dan fietsen met een bierbuik die op je stuur hangt.
Dit is absoluut gelul in de ruimte.
kortom, zolang je niet professioneel fietst maar wel vaak met een beetje snelheid en in de bergen te keer gaat (steenslag, valpartijen, kuilen in de weg) is t mijns inziens absoluut zonde om 6000 euro voor een fiets uit te geven. Ik stond gisteren mijn fiets schoon te maken en was blij dat mijn Bianchi van 2 jaar oud maar 1900 euro kostte want er zitten meer krassen op dan de originele Celest groene lak nog aanwezig is.... ik koop weer een nieuw frame voor 6 a 700 euro en kan er weer twee jaar tegen aan..
Heb net mijn twee jaar oude fiets ingeruild na 20.000. En ja er zat een krasje op. Is een kwestie van zuinig zijn en je fiets onderhouden. Dat er bij jou meer krassen dan orginele lak aanwezig is zegt meer over jezelf dan over je fiets.
En wat pas ECHT zonde is, een Colnago of De rosa (etc..) kopen en daar een Veloce groep op zetten... maar ja dat zien de echte kenners toch niet want die rijden met een snelheid van 30 km/h meer langs je (liefst aan de rechterkant omdat jij net een plas water ontwijkt) en kijken toch niet om......
Misschien dat jij het niet ziet maar de echte kenners wel. En wat is er mis met een basis Colnago frame met veloce?
3. diegenen die een fiets van duizenden euros kunnen betalen hebben een 50 urige werkweek en rijden dus met een gemiddelde van 23km/h. En dat ziet er nog beschamender uit dan fietsen met een bierbuik die op je stuur hangt.
Dit is absoluut gelul in de ruimte.
kortom, zolang je niet professioneel fietst maar wel vaak met een beetje snelheid en in de bergen te keer gaat (steenslag, valpartijen, kuilen in de weg) is t mijns inziens absoluut zonde om 6000 euro voor een fiets uit te geven. Ik stond gisteren mijn fiets schoon te maken en was blij dat mijn Bianchi van 2 jaar oud maar 1900 euro kostte want er zitten meer krassen op dan de originele Celest groene lak nog aanwezig is.... ik koop weer een nieuw frame voor 6 a 700 euro en kan er weer twee jaar tegen aan..
Heb net mijn twee jaar oude fiets ingeruild na 20.000. En ja er zat een krasje op. Is een kwestie van zuinig zijn en je fiets onderhouden. Dat er bij jou meer krassen dan orginele lak aanwezig is zegt meer over jezelf dan over je fiets.
En wat pas ECHT zonde is, een Colnago of De rosa (etc..) kopen en daar een Veloce groep op zetten... maar ja dat zien de echte kenners toch niet want die rijden met een snelheid van 30 km/h meer langs je (liefst aan de rechterkant omdat jij net een plas water ontwijkt) en kijken toch niet om......
Misschien dat jij het niet ziet maar de echte kenners wel. En wat is er mis met een basis Colnago frame met veloce?
Alleen maar Campa en niets anders!
-
- Forum-lid
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03
Letterlijk genomen zit er misschien wat onzin in de woorden van Patrick.
Maar er zo persoonlijk op in gaan jongens, dat zegt weer meer iets over de schrijvers zelf.
Laat hem zijn mening vertellen, en ga vooral de mening van iemand anders niet degraderen tot (slap gelul of id).
Ik zou graag in een Rolls rijden, met op het dak een C-50.
Maarja, niet alles is gratis.
Daarom moet eenieder de keuze maken hoeveel geld hij of zij over heeft voor zijn hobby.
Maar er zo persoonlijk op in gaan jongens, dat zegt weer meer iets over de schrijvers zelf.
Laat hem zijn mening vertellen, en ga vooral de mening van iemand anders niet degraderen tot (slap gelul of id).
Ik zou graag in een Rolls rijden, met op het dak een C-50.
Maarja, niet alles is gratis.
Daarom moet eenieder de keuze maken hoeveel geld hij of zij over heeft voor zijn hobby.
be Special, ride a Special
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@Patrick Iedereen mag zelf weten waar ie zijn geld aan uitgeeft. Sommige mensen schieten met oud en nieuwe voor honderden of duizenden euro's de lucht in. Ben je na een lange avond ook door je geld heen. Zijn mensen die ieder jaar een nieuw bankstel kopen, kost ook een hoop geld. Je hebt ook mensen die om de 2 jaar een nieuwe auto kopen. Dan heb je ook nog personen die 2 auto's hebben van allebei meer dan €50.000, is natuurlijk niet echt noodzakelijk, maar wel gaaf. Waarom mag iemand geen plezier hebben van zijn geld in de vorm van mooie fietsen? Sommige hoeven minder voor t geld te doen dan andere, maar zo zit de hele Westerse samenleving in elkaar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 690
- Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14
En nog even der achteraan: volgens mij was dit topic bedoeld om een beeld te krijgen van wat mensen over hebben voor hun hobby en niet om daar over te oordelen.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)
fietsen, zoals ik mijn hobby beoefen in ieder geval, gaat om de FIETSbeleving, de kramp in je kuiten na 150km amstel gold race, de bloedsmaak in je mond als je met 50km/h achter een brommer aan gaat (zelfs profs hebben hier last van, Hans de Clercq tijdens het Sporza verslag van Kuurne Brussel Kuurne had t er zondag ook over, ik was verbaasd), t zweet dat in je ogen prikt als je met 30 graden C een alpencol op rijdt, de tranen die over je wangen lopen als je met 70+ diezelfde col aan de andere kant afrijdt, en de herinnering aan deze momenten als je in de sportschool in de winter tegen de dikke dijen van een (laten we t eens oneerbiedig zeggen) huisvrouw aan zit te kijken......
ik geef alleen mijn mening, en die is dat ik kan het echt niet begrijpen dat mensen op een fiets van 5000+ euro durven te rijden... Daar zijn die fietsen mijns inziens niet voor bedoeld.... net zoals een ferrari niet over een verkeersdrempel komt.
Ik zeg zeker niet dat een fiets er niet mooi uit moet zien, maar er zijn grenzen, en als ik een berg af zou moeten kruipen omdat ik bang ben om te vallen of een steentje tegen mijn fiets aan te krijgen, zou IK niet lekker op mijn fiets zitten....
ik geef alleen mijn mening, en die is dat ik kan het echt niet begrijpen dat mensen op een fiets van 5000+ euro durven te rijden... Daar zijn die fietsen mijns inziens niet voor bedoeld.... net zoals een ferrari niet over een verkeersdrempel komt.
Ik zeg zeker niet dat een fiets er niet mooi uit moet zien, maar er zijn grenzen, en als ik een berg af zou moeten kruipen omdat ik bang ben om te vallen of een steentje tegen mijn fiets aan te krijgen, zou IK niet lekker op mijn fiets zitten....
Quoten: Origineel geplaatst door patrick op 01 Maart 2005
fietsen, zoals ik mijn hobby beoefen in ieder geval, gaat om de FIETSbeleving, de kramp in je kuiten na 150km amstel gold race, de bloedsmaak in je mond als je met 50km/h achter een brommer aan gaat (zelfs profs hebben hier last van, Hans de Clercq tijdens het Sporza verslag van Kuurne Brussel Kuurne had t er zondag ook over, ik was verbaasd), t zweet dat in je ogen prikt als je met 30 graden C een alpencol op rijdt, de tranen die over je wangen lopen als je met 70+ diezelfde col aan de andere kant afrijdt, en de herinnering aan deze momenten als je in de sportschool in de winter tegen de dikke dijen van een (laten we t eens oneerbiedig zeggen) huisvrouw aan zit te kijken......
ik geef alleen mijn mening, en die is dat ik kan het echt niet begrijpen dat mensen op een fiets van 5000+ euro durven te rijden... Daar zijn die fietsen mijns inziens niet voor bedoeld.... net zoals een ferrari niet over een verkeersdrempel komt.
Ik zeg zeker niet dat een fiets er niet mooi uit moet zien, maar er zijn grenzen, en als ik een berg af zou moeten kruipen omdat ik bang ben om te vallen of een steentje tegen mijn fiets aan te krijgen, zou IK niet lekker op mijn fiets zitten....
Allereerst, tegenwoordig kost een mooie/goeie/lichte fiets al een hoop geld. Sinds ik gebeten ben door het ligfietsvirus, heb ik lang moeten sparen voor m'n eerste. Die kost standaard al ruim 1782 €. Wil je het beste van het beste, betaal je minstens het dubbele. Zo heb ik er eentje voor het werk, en de andere voor training. Ikzelf vind die prijzen ook wel overdreven, maar we leven niet meer in de jaren 60. Vroeger betaalde je voor een brood 0.2 euro, nu is dat al het zestigvoud. Een auto, huis, een stuk grond van hetzelfde. Wat is er eigenlijk mis met een 50-urenweek? Ikzelf zit in dat stelsel & rij dagelijks met de ligfiets naar het werk, het weer maakt me (meestal) niet uit. Dit tegen een aardig tempo, over de 30. In het weekende loopt dit met m'n trainingsfiets uit naar 37-47. Als ik val, is dat zo. Gedane zaken nemen geen keer, of dat nu is met een fiets van 1000 of 5000 euro.. Stel dat het frame onherstelbaar geraakt is met die van 1000, wat dan? Hopla, weer een nieuwe. Waarmee ik bedoel dat je jarenlang plezier kunt hebben van je dure fiets, ofwel de pech van de wereld met een minder dure en meermaals een nieuwe moet aanschaffen. Btw, als fietsen van +5000 euro niet bedoeld waren om op te rijden, dan hadden Armstrong & co wel eentje van 700 genomen, toch?.
fietsen, zoals ik mijn hobby beoefen in ieder geval, gaat om de FIETSbeleving, de kramp in je kuiten na 150km amstel gold race, de bloedsmaak in je mond als je met 50km/h achter een brommer aan gaat (zelfs profs hebben hier last van, Hans de Clercq tijdens het Sporza verslag van Kuurne Brussel Kuurne had t er zondag ook over, ik was verbaasd), t zweet dat in je ogen prikt als je met 30 graden C een alpencol op rijdt, de tranen die over je wangen lopen als je met 70+ diezelfde col aan de andere kant afrijdt, en de herinnering aan deze momenten als je in de sportschool in de winter tegen de dikke dijen van een (laten we t eens oneerbiedig zeggen) huisvrouw aan zit te kijken......
ik geef alleen mijn mening, en die is dat ik kan het echt niet begrijpen dat mensen op een fiets van 5000+ euro durven te rijden... Daar zijn die fietsen mijns inziens niet voor bedoeld.... net zoals een ferrari niet over een verkeersdrempel komt.
Ik zeg zeker niet dat een fiets er niet mooi uit moet zien, maar er zijn grenzen, en als ik een berg af zou moeten kruipen omdat ik bang ben om te vallen of een steentje tegen mijn fiets aan te krijgen, zou IK niet lekker op mijn fiets zitten....
Allereerst, tegenwoordig kost een mooie/goeie/lichte fiets al een hoop geld. Sinds ik gebeten ben door het ligfietsvirus, heb ik lang moeten sparen voor m'n eerste. Die kost standaard al ruim 1782 €. Wil je het beste van het beste, betaal je minstens het dubbele. Zo heb ik er eentje voor het werk, en de andere voor training. Ikzelf vind die prijzen ook wel overdreven, maar we leven niet meer in de jaren 60. Vroeger betaalde je voor een brood 0.2 euro, nu is dat al het zestigvoud. Een auto, huis, een stuk grond van hetzelfde. Wat is er eigenlijk mis met een 50-urenweek? Ikzelf zit in dat stelsel & rij dagelijks met de ligfiets naar het werk, het weer maakt me (meestal) niet uit. Dit tegen een aardig tempo, over de 30. In het weekende loopt dit met m'n trainingsfiets uit naar 37-47. Als ik val, is dat zo. Gedane zaken nemen geen keer, of dat nu is met een fiets van 1000 of 5000 euro.. Stel dat het frame onherstelbaar geraakt is met die van 1000, wat dan? Hopla, weer een nieuwe. Waarmee ik bedoel dat je jarenlang plezier kunt hebben van je dure fiets, ofwel de pech van de wereld met een minder dure en meermaals een nieuwe moet aanschaffen. Btw, als fietsen van +5000 euro niet bedoeld waren om op te rijden, dan hadden Armstrong & co wel eentje van 700 genomen, toch?.
Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 02 Maart 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Lowracer op 02 Maart 2005
Vroeger betaalde je voor een brood 0.2 euro, nu is dat al het zestigvoud.
Duur broodje!
Ja, eentje in de vorm van een duikboot met afmeting 1.5/2 0.02 zal al volstaan zeker? Dan zal het het 80-voud zijn.
Quoten: Origineel geplaatst door Lowracer op 02 Maart 2005
Vroeger betaalde je voor een brood 0.2 euro, nu is dat al het zestigvoud.
Duur broodje!
Ja, eentje in de vorm van een duikboot met afmeting 1.5/2 0.02 zal al volstaan zeker? Dan zal het het 80-voud zijn.