Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Orbea Orca

lucr
Forum-lid

lucr 19 nov 2004 14:33

Heb uiteindelijk toch de Orca gekocht. Zeeeer tevreden. Vlot rijden,heel comfartabel (groot verschil met een aluminium fiets)en ideale geometrie (dat is eerder toevallig want heb geen testrit gedaan). M.a.w. ben klaar om volgend jaar de 180 km tijdrit in de ironman germany te doen (target 5u 15 minuten).

gerardridley
Forum-lid

gerardridley 19 nov 2004 15:24

Wist niet dat je kwaad werd Bianchi. Tuurlijk zegt een importeur niet dat er kalchten bekend zijn. Commercieel belang? Importeur vind wel dat zijn dealers dat moeten aangeven. Bij twee dealers geweest en hun verhaal is geen probleem ook al weegt u 100 kilo!
Ridley Rides Up!

wibo
Forum-lid

wibo 19 nov 2004 23:51

Aan Lucr: Zie - voor zover niet gedaan - s.v.p. de in deze rubriek eerder geplaatste reacties over de Orca, resp. de reacties waarin de Orca ter sprake komt. Graag wat meer over je ervaringen, fietstype en framemaat (kan je ook je lengte en gewicht melden?). Hoe is het stuurgedrag bij klimmen ("op de pedalen"), dalen, en bij plots uitwijken. Heb je met de verkoper gesproken over de carbonvoorvork?
Ik zie allerlei grappige (en een enkele keer wat minder leuke) conversaties over de diverse fietsen, maar juist ook gedegen testresultaten en ervaringen van berijders, opgedaan onder diverse omstandigheden zijn interessant. Niet met dit forum bekende lieden, die in een bepaald merk/type fiets of fietsonderdeel zijn geïnteresseerd, zien via de zoekmachines ook wat in dit forum gezegd wordt.     
De forumleden die reageerden op mijn Orca-inzending: dank voor jullie opmerkingen en welhaast goede zorg. Mocht iemand nog iets te weten komen, dan houd ik me aanbevolen.

bianchi_euro
Forum-lid

bianchi_euro 20 nov 2004 01:05

Hallo,
Quote: Wist niet dat je kwaad werd Bianchi.
Bedoel je mij? Ik ben niet kwaad hoor. En al helemaal niet op een collega Bianchi piloot. Ben meer benieuwd naar de eerste foto van een gebroken XL carbon frame.
Iemand moet toch jokken... Of die dealers en importeurs die zich niet eens één gebroken XL carbon kunnen herinneren. Of de mensen die op dit forum bosjes foto's van gebroken XL carbon's kunnen aanleveren maar voorlopig nog niet één foto van een gebroken Bianchi (laat staan een XL carbon) hebben kunnen linken. Lijkt me toch eenvoudig om ff een foto van je eigen gebroken exemplaar te maken.
Verder hoor ik ook niets meer over hoe dat frame dan precies gebroken is (breukvlakken etc.).
Ciao, B. 

http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;

bianchi_euro
Forum-lid

bianchi_euro 20 nov 2004 11:34

Hallo,
Nog even dit over die site van Bike Review.
Ze hebben het daar niet over gewoon Bianchi fietsen maar uitdrukkelijk staat vermeld dat het over fietsen van "Bianchi USA inc" gaat. Ik weet niet hoe het met de fietsen zit, maar de kleding lijn die zij op de markt brengen komt in ieder geval niet uit Italië (ze hebben een aantal producten (zoals dat schitterende T-shirt met de oude kampioenen) die niet in Europa te krijgen zijn). De fietsen die je hier in de winkel koopt komen in ieder geval wel echt uit Italië. Het zou misschien nog zo kunnen dat ze daar in Amerika onder licentie Bianchi frames produceren.
Groet, B.
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;

bert
Forum-lid

bert 20 nov 2004 15:55

Cognitieve dissonantie, een term uit de psychologie die vaak van toepassing is op consumenten:
"Consumenten streven ernaar hun kennis, attitudes en gedrag verenigbaar te houden. Soms conflicteren een attitude en een gedrag echter. Een consument kan vb wel weten dat een bepaald product zoals sigaretten of fast food slecht is voor zijn/haar gezondheid, maar toch dit product consumeren. Achteraf kunnen consumenten dan vb de voordelen van hun gedrag uitvergroten of de nadelen afzwakken om hun kennis, attitude en gedrag toch enigzins verenigbaar te houden (= cognitieve dissonantie)."
 ( http://www.feb.ugent.be/MarEco/Site_NL/ ... 3_2005.pdf )
"Cognitieve dissonantie
Een individu kan een spanning ervaren als twee cognities (ideeën, opvattingen, overtuigingen) met elkaar strijdig zijn (cognitieve dissonantie). Zo staan het gemak en comfort van een auto op gespannen voet met de negatieve van autogebruik op de volksgezondheid en de natuur. Een natuurlijke reactie hierop is verdringing, bagatellisering of informatieselectie."
( http://www.ser.nl/_upload/databank_deel ... 1442_3.pdf )
Wie de schoen past, trekke hem aan !

lekker de wieltjes laten rollen

timowr
Forum-lid

timowr 20 nov 2004 16:23

Psychologische profielen kun je ook loslaten op personen die Bianchi zwartmaken. Een consument kan een eigen negatieve ervaring met een produkt projecteren op alle produkten van een fabrikant en hierbij zelfs onkundig gebruik afdoen als "hun schuld".
"Ik heb dat boutje niet te vast aangedraaid, het boutje zelf deugt niet."
Zo toont "Bianchi Euro" aan dat één persoon verantwoordelijk is voor een meervoud aan negatieve recenties. Waarom doet hij dit? Deze persoon zegt dat "in Europa heel veel Bianchi's breken. Voor sommige modellen wel 70 procent." Hoe komt hij aan zijn statistieken? Er moet een bron voor zijn of zijn het verzinsels?
Bert, hoe kom je zelf aan betrouwbare informatie om de kwaliteit van Bianchi's te kunnen beoordelen? Zelf heb ik een aluminium Bianchi die al zeven jaar zonder enig probleem in gebruik is. En dat is ondanks mijn huidige gewicht van ruim honderd kilo.
Ik stelde je eerder een aantal vragen:
Vooralsnog weten we helemaal niets: hoeveel frames maakt Bianchi überhaupt per jaar, hoeveel gaan er daarvan stuk en waarom, gaat het om enkele modellen of over hun hele aanbod, hoe staat dit in verhouding tot andere fabrikanten. Hebben die ook dergelijke problemen of alleen Bianchi.

bianchi_euro
Forum-lid

bianchi_euro 20 nov 2004 22:50

Tja,
Hmm.. een psych... Cognitieve resonantie (of wat was 't ook weer...) maakt nog geen visuele perceptie! Dit betekent dat we ons niet meer op de foto's hoeven te verheugen!? Dat vind ik wel een hoge toon als je in feite gewoon de handdoek in de ring gooit. Ik begin hier een beetje disdiadoggo-kinesie van te krijgen (zoek die maar op in je woordenboek).
Rij al bijna tien jaar Bianchi. Weeg bijna 80kg. Zo een beetje kris kras alle Alpen overgestoken, in Italië de Dolomieten en de Appenijnen van alle kanten doorkruist, daal als een bezetene en klim alsof de zwaartekracht er geen vat op kan krijgen. Doe bijna 10.000km per jaar. Rij nog steeds heel vaak op mijn B van bijna 10 jaar oud en volgens mij gaat hij zo nog eens tien jaar mee. 
Zien = geloven, niet zien = BS...
Vriendelijke groet, B.

bianchi_euro
Forum-lid

bianchi_euro 21 nov 2004 01:01

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 20 November 2004

Psychologische profielen kun je ook loslaten op personen die Bianchi zwartmaken. Een consument kan een eigen negatieve ervaring met een produkt.......

Als ik zo de berichten van Bert lees dan moet ik ineens weer denken aan die man die begin dit jaar voorpagina nieuws was. Hij was met zijn machinegeweer in Amsterdam een flatgebouw binnengedrongen, gijzelde daar het kantoor personeel en blies uiteindelijk het gehele kantoor van de desbetreffende televisie fabrikant op. nderzoek wees uit: "de man was tegen kleuren televisies"..... Herinneren jullie het je weer?
Misschien moeten we toch nog even Enschede (Bianchi Nederland) telefonisch waarschuwen . 
Héhé, na het definitief uitblijven van foto's van gebroken XL carbon frames en de wel lachwekkende psychologische spoed cursus van vandaag kunnen we weer gerust gaan slapen.  
Welterusten, B. 

guyhuygen
Forum-lid

guyhuygen 21 nov 2004 10:14

Wie koopt er nu een Orbea frame.
Taiwanese rommel.
Ik heb een Gibi Fibre frame gekocht : monocoque carbon frame 1,1 kg.
Prijs : 1190€
Fantastische fiets.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 nov 2004 11:15

Quoten: Origineel geplaatst door guyhuygen op 21 November 2004

Wie koopt er nu een Orbea frame.
Taiwanese rommel.
Ik heb een Gibi Fibre frame gekocht : monocoque carbon frame 1,1 kg.
Prijs : 1190€
Fantastische fiets.

Taiwanese rommel????
In Taiwan zit alle kennis van hoe alluminum te gebruiken en bewerken bij elkaar. En ze weten ook wel hoe ze een carbon frame moeten maken. Is namelijk een stuk makkelijker dan een wapen maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bert
Forum-lid

bert 21 nov 2004 11:39

Quoten: Origineel geplaatst door BIANCHI_EURO op 20 November 2004

Tja,
Hmm.. een psych... Cognitieve resonantie (of wat was 't ook weer...) maakt nog geen visuele perceptie! Dit betekent dat we ons niet meer op de foto's hoeven te verheugen!? Dat vind ik wel een hoge toon als je in feite gewoon de handdoek in de ring gooit. Ik begin hier een beetje disdiadoggo-kinesie van te krijgen (zoek die maar op in je woordenboek).
Rij al bijna tien jaar Bianchi. Weeg bijna 80kg. Zo een beetje kris kras alle Alpen overgestoken, in Italië de Dolomieten en de Appenijnen van alle kanten doorkruist, daal als een bezetene en klim alsof de zwaartekracht er geen vat op kan krijgen. Doe bijna 10.000km per jaar. Rij nog steeds heel vaak op mijn B van bijna 10 jaar oud en volgens mij gaat hij zo nog eens tien jaar mee. 
Zien = geloven, niet zien = BS...
Vriendelijke groet, B.

Je zei je degenen die negatief zijn over Bianchi ook psychologisch kunt benaderen, nou, degenen die er een hebben gekocht of die uitgesproken fan van het merk zijn, hebben er veel meer belang bij om een positief imago hoog te houden dan anderen hebben om het af te kraken. Omdat het moeilijk is om nieuwe (slechte) informatie te krijgen over een gemaakte keuze in het verleden. Als het aan sommigen hier ligt, zouden alle (of tenminste de helft) van de geproduceerde Bianchi frames moeten worden getest in een laboratorium, en er zou foto documentatie moeten zijn van alle tests. In aanwezigheid van een notaris, anders krijgen we weer van (het zijn maar 10 foto's die steeds worden gebruikt en veranderd). Get real!! Zo is het nou eenmaal niet. En dat de negatieve kritiek en de alarmsignalen voornamelijk van 1 persoon afkomstig zijn dat klopt gewoon niet. Zie de citaten van Amclassic fan. dat er eentje 2 posts heeft gedaan, ok, is het daarom maar allemaa niet waar wat ook de andere zeggen?? Dat jouw frame is heel gebleven, ontkracht nog helemaal niet de berichten dat bianchi frames vaker kapot lijken te gaan dan andere merken, dat snap je toch zelf.
lekker de wieltjes laten rollen

Plaats reactie