Over de wielersport en zijn beoefenaars.

MyLaps fietschips.

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 15 dec 2010 15:27

Als je inlogt op mijn KNWU (indien je bekend bent bij de KNWU) ga je naar Chip/stuurbord en daar staat nu een linkje naar Mylaps. Als je dan je bondsnummer invult dan krijg je de korting verwerkt.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

razorblade
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 nov 2006 16:25

razorblade 15 dec 2010 15:55

roro27 schreef:Als je inlogt op mijn KNWU (indien je bekend bent bij de KNWU) ga je naar Chip/stuurbord en daar staat nu een linkje naar Mylaps. Als je dan je bondsnummer invult dan krijg je de korting verwerkt.



Thanks, en het wordt huren..

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 16 dec 2010 19:16

thomwittendorp schreef: ook heb ik nog een email gestuurd met wat er nou precies gebeurd met de chip naar een valpartij, als ik daar dan antwoord op heb gehad zal ik het ook op deze manier plaatsen.

de genen die de hele mail willen mogen mij nog steeds een pm sturen


nu ook op deze vraag antwoord gekregen, wat hieronder staat:

hallo,

nu is er nog een vraag die mij onbeantwoord is, wat wordt gezien als "normaal" gebruik?
dus bij een harde valpartij, en de chip gaat daarbij stuk, valt dat dan ook onder de garantie?

met vriendelijk groet, Thom Wittendorp

__________________________________________________________________

Geachte heer Wittendorp,


De transponders zijn door meerdere testfases heen en kunnen zeker tegen een stootje.

Met ‘normaal gebruik’ word bedoeld dat het chip bijv. niet 5 uur lang op de lus blijft liggen (als u uw fiets bij de detectie lus laat staan, dat zend de chip continue signaal uit, en de batterij raakt sneller leeg).



Ik vertrouw erop om u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Mariya Popova

Phone: + 31 23 7600204
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 16 dec 2010 20:35

En dat is eigenlijk nog steeds geen cocreet antwoord. Want wat als je nu bij een valpartij betrokken bent en de chip is kapot. Krijg je dan een nieuwe of moet je een deel zelf betalen voor je een nieuwe krijgt of moet je hem helemaal zelf betalen?
Lijkt wel of die lui bij Mylaps het zelf ook niet weten, want zo moeilijk is het toch niet om een vraag normaal te beantwoorden?

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 16 dec 2010 20:43

jasper,

waarschijnlijk is het zelfs zo erg dat ze zo van de kwaliteit van die chip zijn overtuigd, dat ze denken dat het nooit kapot kan gaan.
maar als het echt zo is als hoe skimons het beschreef, dat het maar een klein chip is, dan is het ook niet raar als het tegen een stootje kan. dan zullen we namelijk de conclusie moeten trekken dat de rest gewoon omhulsel is en/of bescherming is.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 16 dec 2010 20:47

Zou best kunnen aangezien dat ding best gigantisch is.

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 17 dec 2010 21:17

jsparie schreef:Ze zijn niet voor niets overgenomen door een investeringsmaatschappij. Daar moet goed geld verdiend worden met deze prijzen. Aandelen HAL kopen als je mee wilt profiteren.

Even een vraagje over die gele chip. Begrijp ik het goed dat jij die al jaren probleemloos gebruikt bij het fietsen ? En is het ook geen probleem als ik zo'n geel ding koop om die te laten registreren bij een wielerwedstrijdje ? Of gaat dat ergens niet goed omdat ze zeggen dat ik niet juiste chip heb ?

Had inderdaad ook begrepen dat die gele niet krachtig genoeg zou zijn om fietsers altijd goed te kunnen registreren.


Ja en nee, je kunt de gele chip niet registreren op de knwu site.
(Begrijpelijk hebben ze daar een stokje voor gestoken)
� De toestand in de bergen *

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 23 dec 2010 22:32

De chip gaat 3 tot 5 jaar mee. Dit is niet gegarandeerd dus als het tegenzit ben je met kopen duurder uit dan met huren.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 23 dec 2010 22:45

jah klopt,
ik heb hem toch maar gehuurd, heb hem vandaag ook binnen gekregen, alleen mijn ouders hebben hem ingepakt voor kerst, dus dan zal komend weekend wel even een foto maken van hoe de chip eruit ziet.

de huurchip is grijs, voor de gene die het willen weten ;) dat had ik nog wel gezien maar meer niet.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

vezelf
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 nov 2007 22:24

vezelf 24 dec 2010 21:38

Chip onlangs binnen gekregen. Is ter grote van groot twee euro muntstukken. Valt mee.

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 25 dec 2010 14:20

Nou, houd het maar op een zilveren tientje ;)

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 26 dec 2010 19:23

hier bij nog de beloofde afbeelding van de chip.


(code is al geactiveerd ;) )[img=http://img403.imageshack.us/img403/7417/26122010037.jpg]
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Plaats reactie