Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Fiets blijkt oude te zijn dan de dealer verteld heeft

Faluro
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jul 2011 14:32

Faluro 26 jul 2011 22:44

Carrinthe schreef:Mooi, ik ben blij voor je dat de winkelier zonder gezeur zijn verantwoordelijkheid neemt. :D Gezien zijn verkoopverhaal is het wel heel duidelijk wat zijn voorkeur is nl. dat je de fiets houd voor de prijs die je betaald hebt. M.b.t. welke keuze je moet maken zijn er anderen op dit forum die veel meer verstand van zaken hebben. Ik zou, zoals hier eerder gesuggereerd is, de specificaties van je huidige fiets hier plaatsen zodat daar door de experts hier een mening over gegeven kan worden.

Mijn mening met mijn beperkte kennis. Ik kan me voorstellen, gezien de snelle ontwikkelingen in de techniek, dat zelfs een fiets van 5000,- na 6 jaar technisch achterhaald is door een moderne nieuwe fiets van 1200,- die je bij een prijskraker als bijvoorbeeld Math Salden kan kopen. Van de CAAD 10 lees ik overal dat die een geweldig frame heeft. De Trek 2.5 mooie fiets met goede afmontage. En natuurlijk vind ik mijn eigen Giant TCR 0 (1069,- bij Math Salden) geweldig voor het geld :)

you right, ben zeker blij dat hij z'n verandwoordleijkheid heeft genomen want je weet maat nooit. Maar goed ik ben heel rustig geweest en was ook verder niet nodig om daar te gaan knallen maar als het moest dan had ik het wel gedaan, ook al is dat totaal mijn ding niet....

specs: heb ik denk ik al zoveel mogelijk vermeld in dit topic dus mocht ik nog dingen niet benoemd hebben laat mij het dan weten.

Fiets: Synapse carbon fiets (vlgs serienr: 2005 model)
Afmontage: deels afgemonteerd met Dura ace en deels Ultegra.
Crankset hollowgram
wielen: voor= Mavic open pro achter Mavic cxp 33

hoop dat het duidelijk is zo

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 jul 2011 22:52

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat de specs van deze fiets, of de staat van de onderdelen, helemaal niet meer belangrijk zijn. Je hebt een behoorlijke domper gehad na de aankoop, en dan is het goede gevoel over je aanwinst wel verpest. En een goed gevoel is wel heel belangrijk!
Dus ik zou 'm nu zeker terug doen naar de winkel, en je vooral afvragen of je de volgende nieuwe fiets hier wel/niet wilt kopen...

Faluro
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jul 2011 14:32

Faluro 26 jul 2011 23:26

btw: kwam deze fiets tegen bij Salden: Bike-Tech BT1200 Carbon Ultegra prijs normaal 1995 bij hun 1195.
Carbon frame met ultegra afmontage. Lijkt haast te goedkoop om waar te zijn! is dat wat???

Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 27 jul 2011 08:20

Non name chinees frame + oude Ultegra groep. Niet doen. Staar je niet blind op carbon frame. Alu net zo goed. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de CAAD10 maar de Trek is ook een top fiets. Ga gewoon voor wat je zelf mooi vindt.
What makes the boat go faster?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 27 jul 2011 09:05

Met de fiets is weinig mis en die crank is inderdaad een Si die tot drie jaar terug met als inderdaad tussen de 750 en 850 Euro op moest brengen. Gezien de staat (fiets is zo te zien redelijk intensief gebruikt) zou ik de waarde op 900-950 schatten. Als je daar het fietsenplan verhaal bij betrekt zou de dealer je er max. 1050-1100 voor mogen rekenen (korting krijg je sowiezo al niet aangezien het fp plan de dealer ook aardig wat geld extra kost).
Ik zou hem inderdaad retourneren. Niet omdat het een slechte fiets betreft maar wel omdat de stuurpen al omgedraaid staat en een nieuwe gewoon op lengte afgesteld kan worden (een Caad10 met betere wielen zou inderdaad een goede optie zijn waar je maar weinig op bij hoeft te betalen).

Dealer heeft hierin overigens prima geacteerd en een goed voorstel gedaan.

Faluro
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jul 2011 14:32

Faluro 27 jul 2011 10:53

sharkman113 schreef:Met de fiets is weinig mis en die crank is inderdaad een Si die tot drie jaar terug met als inderdaad tussen de 750 en 850 Euro op moest brengen. Gezien de staat (fiets is zo te zien redelijk intensief gebruikt) zou ik de waarde op 900-950 schatten. Als je daar het fietsenplan verhaal bij betrekt zou de dealer je er max. 1050-1100 voor mogen rekenen (korting krijg je sowiezo al niet aangezien het fp plan de dealer ook aardig wat geld extra kost).
Ik zou hem inderdaad retourneren. Niet omdat het een slechte fiets betreft maar wel omdat de stuurpen al omgedraaid staat en een nieuwe gewoon op lengte afgesteld kan worden (een Caad10 met betere wielen zou inderdaad een goede optie zijn waar je maar weinig op bij hoeft te betalen).

Dealer heeft hierin overigens prima geacteerd en een goed voorstel gedaan.

Thanks voor je deskundige advies en info!! :) De CAAD10 staat mij ook heel erg aan jah, alleen de prijs ligt wel een stukje hoge(1799 euro) dan de 1200 euro natuurlijk mocht ik er geen korting op krijgen. Dan ligt die Trek 2.5 dichter in de buurt, want deze is nu sowieso in de aanbieding. Normaal is de Trek even duur als de CAAD10. Op internet kan ik ook helaas geen vergelijktesten vinden. Iemand enig idee of deze ook qua kwaliteit in hetzelfde segment zitten?

MooMoo
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:34

MooMoo 27 jul 2011 11:08

Je kunt natuurlijk ook voor de Caad 8 gaan. Alleen zit je dan vast aan maximaal Shimano 105 afmontage (al is dat ook geen straf). De Trek 2.5 vind ik trouwens wel veel mooier dan de Caad 10, die is toch wat saai (maar dat is persoonlijk natuurlijk).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13454
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 jul 2011 13:57

Om een prijs te bepalen gaat het er niet om wat de fiest gekost heeft maar wat ie nu waard is. Je koopt een verglijkbaar afgemonteerde fiets nu met nieuwe spullen voor 2500-3000 euro nieuw.
Wat sharman zegt het ziet re naar uit dat er veel op gereden is. De bedragen die Sharkman noemt vind ik nog er hoog. ik zou zeggen € 750.

Wat zou ik adviseren, duidelijk de Caad 10 met eventueel een wielupgrade.

Faluro
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jul 2011 14:32

Faluro 27 jul 2011 17:09

Oke inmiddels ben ik er achter gekomen dat je twee CAAD10 versies hebt: een afgemonteerd met 105 en de andere met Ultegra.
De 105 versie kost net zoveel momenteel als de Trek 2.5 Ultegra die momenteel in de aanbieding is. Op het eerste oog lijkt daarmee de Trek een gunstige prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Maar is dat ook zo???? Ik hoor van vele dat het frame van de CAAD10 geweldig moet zijn. Is het frame van de Trek dan minder goed of vergelijkbaar? In dat geval is de Trek met de Ultegra afmontage in het voordeel ofniet?

martijn78
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:28

martijn78 27 jul 2011 19:13

De caad is een geweldig frame, de afmontage is goed.
ik zou niet te lang twijfelen, een keuze maken (Caad) en snel de weg op :arrow:
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 27 jul 2011 19:22

Gewoon eisen dat je de caad 10 (ultegra) kunt krijgen voor de prijs van de fiets die je nu hebt. De fm heeft je verkeerd voorgelicht en dus moet hij maar op de blaren zitten, zegt al genoeg dat hij ook direct maar bij andere frames ging controleren of het jaartal klopte.

Eventueel gewoon flink wat korting regelen, dus dat je maar een klein beetje bij hoeft te betalen.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 27 jul 2011 19:39

Faluro schreef:Oke inmiddels ben ik er achter gekomen dat je twee CAAD10 versies hebt: een afgemonteerd met 105 en de andere met Ultegra.
De 105 versie kost net zoveel momenteel als de Trek 2.5 Ultegra die momenteel in de aanbieding is. Op het eerste oog lijkt daarmee de Trek een gunstige prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Maar is dat ook zo???? Ik hoor van vele dat het frame van de CAAD10 geweldig moet zijn. Is het frame van de Trek dan minder goed of vergelijkbaar? In dat geval is de Trek met de Ultegra afmontage in het voordeel ofniet?
De CAAD word universeel gezien als één van de beste aluminium frames. Echter denk ik dat de Trek ook een uitstekende fiets met betere afmontage is en wat voor jouw het beste zal zijn is ook van andere dingen afhankelijk. Je hebt de gelegenheid om beide fietsen bij de FM te testen. Ga er eens op zitten en rij een rondje. Welke zit voor jou comfortabeler? Merk je verschil in schakelen tussen de Ultegra en de 105? Welke vind je qua looks mooier? Ik denk dat je met beide een zeer goede keus maakt en dus niet snel een miskoop doet als de maat maar klopt. Koop dus degene waar je je het lekkerst op voelt. En vergeet niet foto's te plaatsen als je 'em hebt. :D
Laatst gewijzigd door Carrinthe op 27 jul 2011 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Plaats reactie