25 mm banden
Rijd nu al weer 3 jaar met 25 en 26 en 28 mm racebanden.
De 28 mm heb ik op mijn 29 er liggen als ik op vakantie ga en rijden echt super.
de 25 en 26 MM versie's die ik getest heb zijn van Michelin , Schwalbe , Continental en Vittoria.
Zeer tevreden over het gebruik ( geen lekrijden ) veel comfort en het gevoel dat het lekkerder loopt.
Zeker de Michelin banden in bredere uitvoering hebben mijn voorkeur IVM prijs- kwaliteits verhouding.
Al het gezever op papier vind ik niet zo belangrijk ( ervaringen die ik van mijn klanten terug krijg die ik bredere banden adviseer echter wel en deze zijn zonder uitzondering meer dan goed )
Ik verkoop overigens inmiddels meer breder racebanden dan 23 mm en heb normaal gezien 25 en 28 mm altijd genoeg op voorraad.
Grtz; mtbfool
De 28 mm heb ik op mijn 29 er liggen als ik op vakantie ga en rijden echt super.
de 25 en 26 MM versie's die ik getest heb zijn van Michelin , Schwalbe , Continental en Vittoria.
Zeer tevreden over het gebruik ( geen lekrijden ) veel comfort en het gevoel dat het lekkerder loopt.
Zeker de Michelin banden in bredere uitvoering hebben mijn voorkeur IVM prijs- kwaliteits verhouding.
Al het gezever op papier vind ik niet zo belangrijk ( ervaringen die ik van mijn klanten terug krijg die ik bredere banden adviseer echter wel en deze zijn zonder uitzondering meer dan goed )
Ik verkoop overigens inmiddels meer breder racebanden dan 23 mm en heb normaal gezien 25 en 28 mm altijd genoeg op voorraad.
Grtz; mtbfool
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Kan ik mijn latex binnen banden die tot 23 mm gaan ook in 25 mm banden stoppen.
Heeft hier iemand ervaring mee of dit kan.
Heeft hier iemand ervaring mee of dit kan.
Waar een recreant/toerfietser zich al niet mee bezig kan houden. Verschillen meten in rolweerstand, aerodynamica, gewicht etc.is alleen te meten wanneer alle andere factoren gelijk zijn. Geen combinatie van afmeting/gewicht van fietser-fiets, buiten-binnenbandcombinatie-weersomstandigheid,-wegdek is gelijk voor/onder de recreant/toerfietsers. Verschillen voelen? Tsja...
Ben ik met mijn 24mm bandjes toch mooi een koerstoerder of toerkoerseramclassic-fan schreef:Omdat een bredere band wel meer luchtweerstand heeft, daarnaast is een bredere band ook nog een beetje zwaarder. 23 mm is om te koersen het ideale compromis, daarom is het de standaard. Voor toeren zou 25 mm beter zijn als standaard.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Hoi,
Ciao,
Da's prima maar dat hoor je dan eigenlijk in de MTB sectie van het forum te vermelden. Hier is het niet op zijn plaats.mtbfool schreef:Rijd nu al weer 3 jaar met 25 en 26 en 28 mm racebanden.
De 28 mm heb ik op mijn 29 er liggen als ik op vakantie ga en rijden echt super.
de 25 en 26 MM versie's die ik getest heb zijn van Michelin , Schwalbe , Continental en Vittoria.
Zeer tevreden over het gebruik ( geen lekrijden ) veel comfort en het gevoel dat het lekkerder loopt.
Zeker de Michelin banden in bredere uitvoering hebben mijn voorkeur IVM prijs- kwaliteits verhouding.
Al het gezever op papier vind ik niet zo belangrijk ( ervaringen die ik van mijn klanten terug krijg die ik bredere banden adviseer echter wel en deze zijn zonder uitzondering meer dan goed )
Ik verkoop overigens inmiddels meer breder racebanden dan 23 mm en heb normaal gezien 25 en 28 mm altijd genoeg op voorraad.
Grtz; mtbfool
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Hoi,
Metingen worden gecontroleerd gedaan, niet willekeurig. Altijd relatief aan een absolute waarde. Waar velen moeite mee hebben is de integratie van de meetresultaten in het groter geheel. Dat betekent niet dat de metingen fout zijn en nog minder dat Amclassic-fan fout is, wel integendeel.
Denken in louter mm-breedte termen is gewoon kortzichtig. Qua aerodynamica is een 19mm an sich wel beter maar verder louter voor baangebruik geschikt...
Hamvraag blijft: 25 mm brede banden om wat te doen ?
Ciao,
Neen. Gewoon een dwarsligger.flores schreef:Waar een recreant/toerfietser zich al niet mee bezig kan houden. Verschillen meten in rolweerstand, aerodynamica, gewicht etc.is alleen te meten wanneer alle andere factoren gelijk zijn. Geen combinatie van afmeting/gewicht van fietser-fiets, buiten-binnenbandcombinatie-weersomstandigheid,-wegdek is gelijk voor/onder de recreant/toerfietsers. Verschillen voelen? Tsja...
Ben ik met mijn 24mm bandjes toch mooi een koerstoerder of toerkoerseramclassic-fan schreef:Omdat een bredere band wel meer luchtweerstand heeft, daarnaast is een bredere band ook nog een beetje zwaarder. 23 mm is om te koersen het ideale compromis, daarom is het de standaard. Voor toeren zou 25 mm beter zijn als standaard.
Metingen worden gecontroleerd gedaan, niet willekeurig. Altijd relatief aan een absolute waarde. Waar velen moeite mee hebben is de integratie van de meetresultaten in het groter geheel. Dat betekent niet dat de metingen fout zijn en nog minder dat Amclassic-fan fout is, wel integendeel.
Denken in louter mm-breedte termen is gewoon kortzichtig. Qua aerodynamica is een 19mm an sich wel beter maar verder louter voor baangebruik geschikt...
Hamvraag blijft: 25 mm brede banden om wat te doen ?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Hoi,
Ciao,
Heb je daar echt over nagedacht? Waarvoor dien specificaties eigenlijk?ridley orion schreef:Kan ik mijn latex binnen banden die tot 23 mm gaan ook in 25 mm banden stoppen.
Heeft hier iemand ervaring mee of dit kan.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Hoi,
Bibendum Continental. Vat zowat de hele geschiedenis van de banden van de voorbije eeuw samen.....
Ciao,
Welkom Zwarten, 0, 1 en 2 .de zwarten 2.0 schreef:misschien hebben ze bij MTB'ers wat meer oog en een minder conservatieve kijk op materiaalkeuze?
Producenten/winkels komen goed weg wegens onwetende klanten. Hoe dikwijls heb ik niet bij Van Eyck in Aalst gestaan, waar ze aan de lopende band (no pun intended) Continentals 4000s in 23mm bestellen...
Als het van d gemiddelde klant afhangt, moet er maar 1 bandenfabriek op de wereld zijn: eentje die oersaaie maar dus oerdegelijke allround banden maakt.
Niets tegen Continental, maar gelukkig is er meer in het leven en dus voor elk wat wils
ps: mijn oude account helaas niet meer aan de praat gekregen, dus geen PM's meer ontvangen sedert het nieuwe forum!
Bibendum Continental. Vat zowat de hele geschiedenis van de banden van de voorbije eeuw samen.....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Om te overschrijden Dit zal wel loslopen hoor. De crosser die ik vorig jaar kocht had 37mm banden met gewone binnenbandjes (tot 25mm) en dat ging ook goed, zelfs geen stootlekken met 2 bar. Op een racewielset rijd ik ook met 25mm banden die bij nameten 27mm blijken te zijn. Ik gooi er gewoon binnenbanden in en ga echt niet kijken of er 18-23 of 18-25 op staat (in het laatste geval heb ik nog steeds een probleem en moeten er eigenlijk crossbandjes in 25-35mm? ) Misschien dat het met latex of lichte butyltjes iets eerder gevoelig wordt.fdegrove schreef:Hoi,
Heb je daar echt over nagedacht? Waarvoor dien specificaties eigenlijk?ridley orion schreef:Kan ik mijn latex binnen banden die tot 23 mm gaan ook in 25 mm banden stoppen.
Heeft hier iemand ervaring mee of dit kan.
Inhakend op deze discussie:
Laatst heb ik een nieuw wielsetje gekocht en hier meteen 25 mm banden op laten zetten. Ik zit in de categorie "zwaardere fietsers", vandaar
Op het oog zag ik weinig verschil tussen de banden op mijn oude wielset en die op de nieuwe. Ik heb ze eens gemeten met de schuifmaat.
Oude wielset Schwalbe Durano S, maat 23-622. Werkelijke breedte in opgepompte staat: 24 mm
Nieuwe wielset Continental Ultra Race,, maat 25-622. Werkelijke breedte in opgepompte staat: 23 mm!
Conclusie na één waarneming: de ene bredere band is kennelijk de andere niet.
Laatst heb ik een nieuw wielsetje gekocht en hier meteen 25 mm banden op laten zetten. Ik zit in de categorie "zwaardere fietsers", vandaar
Op het oog zag ik weinig verschil tussen de banden op mijn oude wielset en die op de nieuwe. Ik heb ze eens gemeten met de schuifmaat.
Oude wielset Schwalbe Durano S, maat 23-622. Werkelijke breedte in opgepompte staat: 24 mm
Nieuwe wielset Continental Ultra Race,, maat 25-622. Werkelijke breedte in opgepompte staat: 23 mm!
Conclusie na één waarneming: de ene bredere band is kennelijk de andere niet.
fdegrove schreef:Hoi,
Neen. Gewoon een dwarsligger.flores schreef:Waar een recreant/toerfietser zich al niet mee bezig kan houden. Verschillen meten in rolweerstand, aerodynamica, gewicht etc.is alleen te meten wanneer alle andere factoren gelijk zijn. Geen combinatie van afmeting/gewicht van fietser-fiets, buiten-binnenbandcombinatie-weersomstandigheid,-wegdek is gelijk voor/onder de recreant/toerfietsers. Verschillen voelen? Tsja...
Ben ik met mijn 24mm bandjes toch mooi een koerstoerder of toerkoerseramclassic-fan schreef:Omdat een bredere band wel meer luchtweerstand heeft, daarnaast is een bredere band ook nog een beetje zwaarder. 23 mm is om te koersen het ideale compromis, daarom is het de standaard. Voor toeren zou 25 mm beter zijn als standaard.
Dat ligt me wel ja en daarom gebruik ik o.a ook geen Conti's
Metingen worden gecontroleerd gedaan, niet willekeurig. Altijd relatief aan een absolute waarde. Waar velen moeite mee hebben is de integratie van de meetresultaten in het groter geheel. Dat betekent niet dat de metingen fout zijn en nog minder dat Amclassic-fan fout is, wel integendeel.
Ik ben ook een echte @Amclassic-fan-fan.
Denken in louter mm-breedte termen is gewoon kortzichtig. Qua aerodynamica is een 19mm an sich wel beter maar verder louter voor baangebruik geschikt...
Hamvraag blijft: 25 mm brede banden om wat te doen ?
Ben ik ook nog niet uit.
Ciao,
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Nou, de conclusie lijkt mij helder
Bij gelijke druk opgepompt, gemiddelde snelheden beneden de 40km p/u, de psychologische factor achterwege gelaten en dat de maat op de band in werkelijkheid ook de maat is die vemeld staat kunnen we stellen dat de 25mm band het wint van de 23mm variant op het vlak van comfort en rolweerstand (wel zorgen dat je nog steeds onder de 40km p/u blijft )
Mag een slotje op
Bij gelijke druk opgepompt, gemiddelde snelheden beneden de 40km p/u, de psychologische factor achterwege gelaten en dat de maat op de band in werkelijkheid ook de maat is die vemeld staat kunnen we stellen dat de 25mm band het wint van de 23mm variant op het vlak van comfort en rolweerstand (wel zorgen dat je nog steeds onder de 40km p/u blijft )
Mag een slotje op