Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrennen en ruitersport, wederzijds onbegrip?

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 22 aug 2011 19:12

Is er geen honden forum waar we kunnen posten? Is er ook een forum voor elektrische fietsen? Deze gaan ook sneller en je hoort ze niet!

Als je in "zeik-modus" staat kun je op alle slakken zout leggen. Wat een ongelofelijke tunnelvisie de opmerking die er gepost wordt dat die fietsen maar allemaal een bel moeten hebben of anders bekeurd moeten worden en dat ze zelf illegaal op een fietspad lopen al hopen achterlatend.....

Dit land zit in sommige plaatsen zo vol dat we elkaar in de weg zitten. Ik ben gisteren tot driemaal toe bijna van de weg gereden in de Alblasserwaard door een tractor met wagen. Is me de afgelopen jaren in Zeeland nog nooit gebeurd. Het was echt te merken hoe opgefokt de mensen daar reageerden.

+1 voor Corniel!
Laatst gewijzigd door rbr op 22 aug 2011 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6097
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 aug 2011 19:19

bmwpower schreef:Honden zijn sowieso erger dan paarden!! Levensgevaarlijk..
Nee, katten! Die zitten nog niet eens aangelijnd
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Roycosoepie
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2011 12:17
Locatie: Oost-Souburg

Gebruikersavatar Roycosoepie 22 aug 2011 21:20

Ik kom geregeld paarden tegen. Er is gewoon wederzijds respect. Zij houden rekening met mij en ik met hun. Tempo aanpassen en ruim passeren. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 23 aug 2011 09:45

Ik kom ook regelmatig paarden tegen. Ik moet eigenlijk ook altijd langs een manege om Almere uit te komen. Eigenlijk is dat nooit een probleem. Ik zorg wel dat men mij aan hoort komen, door even te stoppen met trappen, door even bellen oid. Als er bij het passeren oogcontact is, ook nog even groeten.

Paarden vind ik eigenlijk nog redelijk voorspelbaar. Natuurlijk kunnen ze nog welleens onverwachte dingen doen, maar lang niet zo erg als kinderen of honden. Daar heb ik eigenlijk ook nog niet heel veel problemen mee. Katten en konijnen... Een kat heb ik al eens aangereden en van dat konijntje was er weinig meer over. Probleem van deze beesten is ook dat je ze niet aan ziet komen, het ene moment zitten ze in de struiken en het volgende moment tussen je spaken.

Er zijn meerdere weggebruikers. Daar moet je rekening mee houden. De tijd dat ik mij druk ga maken om rare acties van weggebruikers of mede-weggebruikers die zich druk gaan lopen maken om in hun ogen rare acties van mij (sommigen worden al kwaad als je je bel gebruikt) is al lang voorbij. Als ik dat nog zou doen, zit ik niet meer plezierig op de weg, in de auto, de hond uit laten etc... Verdraagzaamheid, ik verdraag een hoop, helaas doet niet iedereen dat.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 23 aug 2011 17:26

Ik rem altijd voor paarden. Dat staat zo gewoon in de wegcode dat je die beesten niet mag laten schrikken.
Bovenal zitten er zeer vaak schone vrouwen op die beesten. Als ik er te snel voorbijrijd, zie ik daar veel te weinig van :)
(het helpt ook dat mijn ex een amazone is, die heeft me wel wat bijgeleerd over die hypergevoelige beesten)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 23 aug 2011 21:02

de zwarten schreef: Bovenal zitten er zeer vaak schone vrouwen op die beesten. Als ik er te snel voorbijrijd, zie ik daar veel te weinig van :)
+1 :D

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 24 aug 2011 00:07

de zwarten schreef:Ik rem altijd voor paarden. Dat staat zo gewoon in de wegcode dat je die beesten niet mag laten schrikken.
Bovenal zitten er zeer vaak schone vrouwen op die beesten. Als ik er te snel voorbijrijd, zie ik daar veel te weinig van :)
(het helpt ook dat mijn ex een amazone is, die heeft me wel wat bijgeleerd over die hypergevoelige beesten)
Dat doe je dan beter dan ik, ik zie vaak alleen vrouwen op die beesten waarbij ik medelijden krijg met het paard.

Nee, doe mij maar een wat meer afgetrainde vrouw op een racefiets dan.. :D
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 aug 2011 07:39

Kunnen we dit topic een beetje op niveau houden? Het ging zo goed!!
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 24 aug 2011 09:17

Ik mag hopen dat dat laatste ironisch bedoeld was, maar ik vrees ervoor.

Jeetje, als iemand al geen grapje mag maken zonder dat er iemand een schoolmeesterachtig wijsvingertje opsteekt...
(nog los van het feit dat de Zwarten zeker een punt heeft!) :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 24 aug 2011 09:34

Geen problemen met paarden, helaas kom ik het geregeld tegen dat een paard z'n behoefte op het fietspad heeft gedaan. En dat zijn toch flinke hopen!

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 24 aug 2011 10:51

justeltjo schreef:Geen problemen met paarden, helaas kom ik het geregeld tegen dat een paard z'n behoefte op het fietspad heeft gedaan. En dat zijn toch flinke hopen!
idd! de paarden zelf vallen wel mee, alleen die hopen....
In een groepje weten de eerste drie de stront meestal wel te ontwijken, maar zodra er eentje doorgaat spettert het in het rond. bah.

jeroennl
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 16 mei 2009 19:02

jeroennl 24 aug 2011 12:16

Op fietspaden zijn die paarden niet echt een probleem, gewoon er ruim omheen rijden.

Op de weg in een kar echter wel, dan zit er altijd een enorme file achter omdat voor ze elke bocht en hobbel afremmen en dan vervolgens een uur nodig hebben om uiteindelijk weer 60 kmh te gaan rijden.

Volgens mij speelt op het fietspad hetzelfde probleeem als op de weg; Langzame mensen ergeren zich aan snelle mensen, snelle mensen ergeren zich aan langzame mensen. Of het nu om paarden, wandelaars, fietsers, kinderen, honden of wat dan ook gaat.

Niets aan te doen denk ik, als je een 'sloom' karakter hebt zal je nooit begrijpen wat mij beweegt, zo zal ik ook nooit begrijpen waarom mensen, zonder rekening te houden met de overige verkeersdeelnemers, de hele wegbreedte in beslag nemen.

Gewoon rustig blijven, werkt het beste.

Plaats reactie