Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Viner topic

peter1981
Forum-lid

peter1981 17 mar 2017 21:36

Afbeelding

Afbeelding

Of deze 2 aangezien ik rode nippels in de wielen heb en op dat gebied niet meer kan veranderen aangezien de wielen erg veel geld gekost hebben ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 17 mar 2017 23:55

Haha ik weet heel zeker dat hij tube to tube is van Dedaccai carbon, dat is goed aan de constructie te zien. Er zijn er zeer weinig van dit model. Niet zomaar een China carbon framepje zoals je ze ook bij andere merken kan vinden. Z115 slaat op een model achtervork dat gebruikt is.Hij is ook te zien in de eerder link in dit topic. Verder is het een standaard carbon buizenset die ook op de site van dedaccai te vinden was. Die leveren ze voor framebouw. (die buizensets zullen dan vast weer ergens in china gemaakt worden). Wie uiteindelijk deze frames heeft gebouwd weet ik dan weer niet. Maar ze lijken toch van dezelfde bouwer te zijn gekomen als de Maxima frames. Carbonreparatie wist het ook niet, maar hij vertelde me dat het best goed werk was, maar dat hij er nog nooit een gezien had. De maxima RS frames kende hij wel.

In 2011/2012 gingen ze inderdaad failliet. Maar volgens mij heeft Planet-x de boedel ergens in 2014 gekocht nadat de doorstart eveneens failliet ging. Goed italiaans gebruik :lol: Nu vind je namelijk daar eigenlijk geen tube to tube maxima RS modellen meer. Maar in t begin nog wel.
http://www.tech-cycling.it/gamma-viner- ... tte-telai/
troducing our latest handmade, fully customizable race machine. Keeping with the strong Viner traditions. Research, development and hand made customization, are the backbone for our latest developments and offerings! Our experienced R&D team are working very closely with our Pro team, road riders, and Pro triathletes to bring you the finest quality and latest technology available. The new Viner TRH1.0 offers cutting edge technology and race studied geometry. A perfect compromise between a full TT bike, and a standard road bike. Resulting in the ultimate, Fast, Light and superbly handling race machine. Developed with our Pro triathletes Ritchie Nicholls and Eimear Mullan, the TRH1.0 is designed to handle the most demanding and technical course triathlons and fast road race courses, where aerodynamics and great handling are a must. Constructed completely by hand, using “tube to tube” carbon wrapped technology. We have combined super light, custom drawn Dedacciai Z-115 Toray IM600 HM carbon fibre tubing, with our new TRH (TRI ROAD HYBRID) geometry. Specifically engineered to give the rider a forward, low, aerodynamic position on the bike, without jeopardising handling and control. The key features of the TRH geometry, are a steeper seat tube, shorter reach and lower front end, compared with traditional road geometry. Allowing the rider to adopt a position similar to that of a full TT bike, both with standard drop handlebars, and also in full aero position, with the addition of triathlon handlebars. Super light at 850 gr +/- (unpainted size m) The TRH1.0 can also conquer the longest and steepest of climbs. And thanks to its perfectly balanced setup and responsive front end and RS carbon fork, it will also return you safely to the bottom, even on the most rigorous, twisty descents. Super light Dedacciai Z-115 Toray IM600 HM Carbon fibre tubing Hand made “tube to tube” technology (customizable) Stiff and responsive Direct Drive chainstays and monocoque carbon dropouts Conical 1”1/8 – 1”1/2 steerer tube Aerodynamic. Internal, brake and gear cable routing RS Carbon IM600HM 1”1/8 – 1”1/2 monocoque carbon front fork 3K (360g) BSA bottom bracket shel
En er zijn dan ook weer verschillen in de kleine maten en de grote met aanzethoogte van de achtervork.
Laatst gewijzigd door thestudent op 18 mar 2017 00:19, 4 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

peter1981
Forum-lid

peter1981 17 mar 2017 23:56

Feit is dat het een mooi frame is de rest is bijzaak toch :winkthumb:
Giant Ease e-bike

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 18 mar 2017 00:14

Ach het is ergens toch jammer dat Planet x het nu als stickermerk gebruikt om een wat duurdere modellenlijn te voeren. Overigens vind ik het bovenstaande frame best mooi. En eigenlijk de echte topframes de deur uit heeft gedaan. Oh btw. OH en neem alleen WIT als je van poetsen houdt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

peter1981
Forum-lid

peter1981 21 mar 2017 15:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stuur zal morgen komen maar stuurpen was niet op voorraad dus even wachten daarop
Zadel ga ik zo bestellen en zal denk ik deze worden

Afbeelding

Even tijdens een fiets ritje over na denken :P
Giant Ease e-bike

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2017 16:07

Wordt mooi!!!!!!!
Less is bore

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 21 mar 2017 16:29

Idd, strak!
Maak joe woar

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 21 mar 2017 16:50

Inderdaad heel erg fraai !! :like:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 21 mar 2017 18:00

Is het frame zonder voorvork?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mar 2017 18:09

Ziet er fraai uit. Dat zadel lijkt er wel voor gemaakt. Zo'n Fizik lintje met die lettertje weet ik dan weer niet. Ik zie liever de effen variant. Een iets fijnere en bij mij in ieder geval duurzamere variant daarop is de Specialized S-Wrap Classic.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2017 18:14

Gewoon Fizik egaal wit pakken idd.
Less is bore

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 mar 2017 18:19

Mooi project. Die massieve driehoek bij de staande buis vind ik niet zo heel mooi, maar in het geheel valt het misschien wel mee.

Plaats reactie