Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2011 Kopenhagen

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 sep 2011 19:52

wie het filmpje ziet met de aankomst bergop ziet ook dat het eerst bergaf gaat: dus indien er genoeg renners, pakweg 50 nog bij elkaar zijn komen ze tegen tussen de 70 en 80 kms/ uur aangestormd en zijn ze aan de finish voor je het weet. Dus, voor mij wint een spurter pur sang.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 sep 2011 09:31

Poels moet gewoon 100/150 kilometer knechten of zich leegrijden in een vroege vlucht en mag dan uit de koers stappen. Daarvoor wordt hij meegenomen. Zulke renners heb je nu eenmaal ook nodig. Neem je in plaats van hem Bos of Veelers mee naar Kopenhagen dan moet weer een ander de rol van knecht op zich nemen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 14 sep 2011 10:09

de vroege vlucht is tegenwoordig voor de mannen uit de B-landen. Daar moet Nederland zich helemaal niet mee willen bemoeien.

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 14 sep 2011 10:14

Ik geloof dat de aankomst bij het WK vergelijkbaar is met die van gisteren, niet waar? Al zal de motivatie van de renners natuurlijk niet vergelijkbaar zijn. Maar het kan nooit een slecht teken zijn, dat Boom daar won... En Boom ziet er goed uit met regenboogtrui, dat weten we al, niet waar? ;)

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 14 sep 2011 10:30

Gisteren was de koers hard door waaiers.. Daardoor hebben ze cavendish kunnen verrassen. Toch wordt cavendish gisteren 'gewoon' vierde in de etappe in dezelfde tijd.
Op een WK speelt de afstand ook nog een rol. Iets waar cavendish zich al op bewezen heeft als voormalig winnaar van Milaan-Sanremo.

Gebruikersavatar
jan-willem84
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011 10:43

Gebruikersavatar jan-willem84 14 sep 2011 12:49

de zwarten schreef:Gewoon een vraag (spreek me tegen als ik het verkeerd zie):
- ik neem dus aan dat de aankomst licht bergop loopt...
- Hoeveel keer heeft Cav. een sprint licht bergop gewonnen? Ik herinner me er alvast eentje in de tour, waarbij Gilbert tweede werd. Maar ik denk dat het er verder niet zoveel zijn.

Ik denk dus dat, ALS het effectief meer bergop loopt dan pakweg de Champs Elysees (in Belgische krant vergelijking met de Vandekerckhovelaan in Gent gezien, en die is toch wel 3-4%), een pure sprinter zoals Cavendish het lastig krijgt na 260km WK ten opzichte van een machtssprinter zoals Hushovd/Gilbert/Sagan (zeg maar mannen die een helling opsprinten).

edit: dit lijkt toch net iets teveel op macht en te weinig op pure snelheid voor Cavendish:
http://www.youtube.com/watch?v=BmdQoN0U ... age#t=864s" onclick="window.open(this.href);return false;
Het voordeel voor ontsnappers is dat er behoorlijk wat lastige bochten en obstakels in het parcours zitten. Volgens mij is het wel te doen voor onze ploeg. Geen Cavendish aankomst vind ik.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 sep 2011 13:03

stokie schreef:de vroege vlucht is tegenwoordig voor de mannen uit de B-landen. Daar moet Nederland zich helemaal niet mee willen bemoeien.
Wil je zeggen dat Nederland momenteel een A-land is?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 14 sep 2011 13:15

waarom renners meenemen naar het WK als "beloning" voor een goed seizoen?

Ik vind dat je de beste renners voor dit parkoers mee moet nemen, niet degene die
in een andere wedstrijd goed hebben gereden. Neem de renners mee waarmee je
de grootste kans hebt om deze wedstrijdte winnen.

mijn selectie zou er als volgt uitzien;

Sebastiaan Langeveldt
Jetse Bol
Niki Terpstra
Lars Boom
Pim Ligthart
Maarten Tjallingii
Pieter Weening
Koen de Kort
pure sprinter; veelers of bos, als ze nooit zulke lange koersen rijden weet je ook niet of ze het aankunnen.

dus mannen die meekunnen in een ontsnapping en daarin ook nog behoorlijk kunnen aankomen. En mocht het aankomen
op een massasprint (95% kans) heb je nog een sprinter die tenminste mee kan sprinten voor een top 5 plek.
En het verschil tussen plek 5 en podium is niet groot.....

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 14 sep 2011 13:20

Jetse Bol? wil je zeggen dat die beter is dan de gemiddelde nederlandse prof? Bol heeft nog nooit een grote koers gereden, die neem je dan toch niet mee?

Nederland is niet echt een B land. Misschien geen kanshebber om het WK te winnen, maar niet echt een B land.
Ik zat meer te denken aan ierland, marokko, kenia, zuid afrika en portugal

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 sep 2011 13:22

Langeveld is geblesseerd aan z'n knie. Jetse Bol is pas net stagaire bij het ProTour team, op een WK tussen de grote mannen komt hij er echt niet aan te pas na 270 km, dat kan je gewoon niet verwachten.

De reden dat Poels mee gaat is denk ik dat het WK volgend jaar in Valkenburg is. Als hij nu 't WK al een keertje heeft gereden dan weet hij hoe 't in z'n werk gaat enz.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 14 sep 2011 14:17

Dat denk ik ook. En wat mij betreft is dat ook een prima argument voor zijn selectie.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 14 sep 2011 14:26

nee, want koen de kort reed prima in de vuelta en die valt buiten de boot ten faveure van een renner die dus niks hier te zoeken heeft..
Poels kan beter een heel jaar oefenen op: Hoe het wiel van gilbert te houden op de cauberg. Daar heb je meer aan dan hem in kopenhagen te laten starten.

Plaats reactie