Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

SPD-SL schoenen van de ALDI. Goede kwaliteit?

Superstick
Forum-lid

Gebruikersavatar Superstick 16 sep 2011 11:46

drestar schreef:weet nog niet of ik klikpedalen ga gebruiken,als ik onderweg ergens een mooi strand of bos tegenkom wil ik daar ook gelijk een stukje kunnen wandelen en dat lijkt me niet lekker gaan op klikschoentjes,
Je moet wel lezen, Drestar, anders wordt het wel een heel lang verhaal. ;)
Zoals eerder gezegd, er zijn ook schoenen voor klikpedaaltjes (in ieder geval voor de SPD), waarbij de plaatjes in de zool verzonken zijn. Vooral voor mountainbikers/veldrijders, omdat zij nog weleens moeten afstappen. Daarmee kun je prima lopen. Dus dat zou geen belemmering moeten zijn. Begrijp me niet verkeerd, jij en jij alleen beslist hoe je gaat fietsen, al doe je het op een slof en een oude voetbalschoen (mooi hè?). :D

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 16 sep 2011 17:11

kan me niet voorstellen dat die net zo lekker lopen als m'n nike's ,maar oke om een lang verhaal kort te maken, ik hou gewoon niet van al die speciale kledij aan te trekken,heb alleen een broekje met bescherming voor de langere afstanden omdat je anders harder zit en een s'hirt met opbergvakjes om eten mee te nemen en thats it, ook geen helm en handschoenen dus want heb het al warm zat als ik rijd, :mrgreen:

Superstick
Forum-lid

Gebruikersavatar Superstick 16 sep 2011 17:48

Wederom: alleen jij maakt uit waarin je gaat fietsen, dus doe vooral wat je zelf prettig vindt.
Wat ik nog wel even kwijt wil: volgens mij is de hoofdfunctie van een helm niet warmte geven... ;)

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 16 sep 2011 19:40

haha nee idd, maar je kan er wel flink onder gaan zweten, :lol:

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 sep 2011 20:50

Een goede helm zorgt juist voor verkoeling...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 17 sep 2011 17:48

En nu hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, let op nu komt een vraag: " hoe zijn de ervaringen met de aldi schoenen ?".
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

liemburg
Forum-lid

liemburg 17 sep 2011 18:45

Hoi,

Nieuwe schoenplaatjes bevestigd(SPD), viel me op dat er veel schroefdraadjes zitten maar er is maar 1 plek met er 2 naast elkaar, heb dus geen keuze
In vergelijking met mijn andere schoenen zitten plaatjes op de Aldi schoenen meer naar de achterkant , zal ik daar wat van merken of moeten ze echt meer naar de voorkant zitten
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo

liemburg
Forum-lid

liemburg 18 sep 2011 20:09

1ste rit gemaakt met nieuwe schoenen en ja hoor na 35 km onderuit gegaan in bochtje met modder.lange broek kapot, schaafwonden en beschadigde knie, ook het lipje van bovenste sluiting van de schoen afgebroken.
weinig plezier van gehad dus. zaten verder goed, voelde alleen wel een doordruk op zijkant van mijn voet van de bovenste sluiting.
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 18 sep 2011 21:11

echt klote man! kwamen je schoenen dan wel op tijd los van de pedalen? ik slip ook wel eens weg en vang dat op door in een reflex een voetje uit te steken,je kon misschien niet op tijd je voet aan de grond zetten

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 sep 2011 23:16

Yeah right, als je echt onderuit schuift op de racefiets dan heeft 't uitsteken van een been echt geen zin meer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 19 sep 2011 09:28

@drestar; of je bent net zo eigenwijs als mijn dochter óf/én je bent net zo'n volhouder als mijn doch...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

liemburg
Forum-lid

liemburg 19 sep 2011 10:03

Hoi,

De schoenen kwamen snel los, ging allemaal zo snel dat het allemaal onbewust ging.
Fiets heeft gelukkig niks (viel op de linkerkant), daarna verder gefietst maar kwam er snel achter dat linkerschoen niet meer uit de clips was te krijgen.
Kon schoen ongeveer 90 graden op pedaal draaien en nog kwam hij niet los, ga vanavond maar eens weer mijn poude schoenen aandoen om te kijken waar het aan ligt.
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo

Plaats reactie