Wat vinden de forumleden de beste sportdrank?
Bedoel je die blauwe flesjes met gele dop? Zo ja. Die heb ik vroeger ook heel veel gebruikt. 1 deel water en 1 deel isotone fruitfris. Vond die goed te drinken en werkte voor mijn gevoel ook goed. Ik heb ze dit jaar echter niet gezien in de plaatselijke aldi. Ze worden dus nog wel verkocht?marcvmegroot schreef:Volgens mij is het € 1,59 per 6 stuksscepticus schreef:Daar heb ik ook een stapel van staan ja. Op het laatst waren ze afgeprijsd tot € 1,50 per busbmiller schreef:Ik gebruik nu voor het 2de jaar sportdrank van de Aldi en bevalt me uitstekend. Lekker en vergelijkbaar met andere isotone dranken.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Ik denk dat Scepticus de bussen met poeder bedoeld. Isotonic Sportsdrink staat erop. Ik koop er ook altijd een boel als ze voorradig zijn.
-
- Forum-lid HC
Ik koop altijd maltodextrine 10 kg voor 3,60 de kg, goed droog opslaan blijft gewoon goed.
5 maatscheppen op een bidion, op smaak brengen met siroop naar keuze en een beetje zout,
Voor mij de beste sportdrank en betaalbaar.
5 maatscheppen op een bidion, op smaak brengen met siroop naar keuze en een beetje zout,
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Goede tip @colnagofreak! Waar bestel je die maltodextrine?colnagofreak schreef:Ik koop altijd maltodextrine 10 kg voor 3,60 de kg, goed droog opslaan blijft gewoon goed.
Gerardo
tot 2 uur fietsen water, of als ik niet van tevoren goed heb kunnen eten, dan 1 bidon water en 1 bidon half water/half AA drink of limonade met een mespuntje zout.
In geval van langere tochten stop ik wel graag bij een benzinestation voor een blikje Cola of Redbull.
In geval van langere tochten stop ik wel graag bij een benzinestation voor een blikje Cola of Redbull.
Ik gebruikte al verschillende producten - isostar,decathlon vloibaar en poedermaar ook maar ovrwegend Aldi poeder. smaken doen ze mij allemaal behalve dan de plakkerige vingers.
maar de laatste tijd rijd ik met 1 bidon water en 1 bidon sportdrank.Nu gebruik ik de eerste 2 uren slechts water en dan pas begin ik met de sportdrank; Ik doe dit zo omdat ik er vanuitga dat het eerst uur en een half ik nog voldoende KH in me heb en pas wanneer ik denk dat het tijd wordt (na 1 1/2h of 2h beging ik met de sportdeank. Ik weet alleen niet of dit de goede methode is want als mijn KH-reserves al zijn zouden uitgeput alvorens ik deze bijvul kan ik nooit meer genoeg KH leveren aangzien ik er meer verbruik dan ik kan opnemen.
Heeft iemand hierin het nodige inzichy of kennis om mij hier eventueel te verbeteren als ik het gebruik van de dranjk verkeerrd toepas. ---- dank U
maar de laatste tijd rijd ik met 1 bidon water en 1 bidon sportdrank.Nu gebruik ik de eerste 2 uren slechts water en dan pas begin ik met de sportdrank; Ik doe dit zo omdat ik er vanuitga dat het eerst uur en een half ik nog voldoende KH in me heb en pas wanneer ik denk dat het tijd wordt (na 1 1/2h of 2h beging ik met de sportdeank. Ik weet alleen niet of dit de goede methode is want als mijn KH-reserves al zijn zouden uitgeput alvorens ik deze bijvul kan ik nooit meer genoeg KH leveren aangzien ik er meer verbruik dan ik kan opnemen.
Heeft iemand hierin het nodige inzichy of kennis om mij hier eventueel te verbeteren als ik het gebruik van de dranjk verkeerrd toepas. ---- dank U
stillekracht schreef:rooi1977 schreef:wat is voor jou dan een langer rit stillekracht ? Vergeet niet dat je met water en zweten de belangrijke stoffen mee uit je lichaam spoelt die je nodig hebt om te presteren .. tis daarom niet onverstandig om deze aan te vullen middels sportdrank ... vooral bepaalde mineralen
en bijna 4000m hoogteverschil per dag).
/quote]
Volgens mij klopt hier iets niet. 4000m hoogte verschil, dat bestaat in Europa helemaal niet voor zover bekend. In de hooggebergtes zul je namelijk nooit vanaf 0m beginnen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik drink tijdens trainingen water. Tijdens wedstrijden/lange tochten en na trainingen drink ik een mengsel van:
Palatinose:Carb3D in een verhouding van 1:1
Met verschillende aminozuren
Waar vind ik Palatinose goedkoper dan 8 euro/kg?
Palatinose:Carb3D in een verhouding van 1:1
Met verschillende aminozuren
Waar vind ik Palatinose goedkoper dan 8 euro/kg?
fietsen, da\'s mijn verzetje!
-
- Forum-lid
Water en AA Drink High Energy (de bekende oranje drink van AA) geven een klotsend gevoel aangezien ze vertraagt door de maag gaan. Ze vertragen door de aantal koolhydraten per 100 ml. Als deze samenstelling buiten de 4 tot 8 gr KH per 100 ml houd deze de maag langer vast alvorens deze wordt doorgegeven aan de darmen.
Zorg er dus voor dat je de juiste sportdrank drinkt in de juiste vermening!
Zorg er dus voor dat je de juiste sportdrank drinkt in de juiste vermening!
Fiets Sneller, Presteer Beter!