Ervaringen met Wheel-Tec
Nou Roos, dan zou ik ze maar snel opsturen naar de Koninklijke Hoogheid zelf. En dan maar hopen dat je ze binnen 8 weken terug hebt.
@ Havana, en ik maar denken dat Ernie F. de Koninklijke Hoogheid was...
Gelukkig kan ik het basisonderhoud best zelf, maar als je die gebroken as zo ziet moet er toch iets meer aan de hand zijn geweest lijkt mij.(montagefout vanaf het begin?)
@ csteenbe, ik zou CK zelf ook even dat fotootje sturen; het lijkt mij dat ze daar best interesse in hebben, aangezien ze zelf aangeven heel erg veel vertrouwen in de lange levensduur van hun producten te hebben!
Gelukkig kan ik het basisonderhoud best zelf, maar als je die gebroken as zo ziet moet er toch iets meer aan de hand zijn geweest lijkt mij.(montagefout vanaf het begin?)
@ csteenbe, ik zou CK zelf ook even dat fotootje sturen; het lijkt mij dat ze daar best interesse in hebben, aangezien ze zelf aangeven heel erg veel vertrouwen in de lange levensduur van hun producten te hebben!
Zou ze ook zeker aan CK laten zien.roos69 schreef:@ Havana, en ik maar denken dat Ernie F. de Koninklijke Hoogheid was...
Gelukkig kan ik het basisonderhoud best zelf, maar als je die gebroken as zo ziet moet er toch iets meer aan de hand zijn geweest lijkt mij.(montagefout vanaf het begin?)
@ csteenbe, ik zou CK zelf ook even dat fotootje sturen; het lijkt mij dat ze daar best interesse in hebben, aangezien ze zelf aangeven heel erg veel vertrouwen in de lange levensduur van hun producten te hebben!
Als "neutrale" lezer vraag je je, los van de "klantenservice" van Wheeltec, af waarom je zoveel geld aan CK naven zou uitgeven.
Hmm, ik heb 3 door wheeltec opgebouwde sets en ben er erg tevreden over. Het verhaal verbaast me wel, zowel voor wat betreft het stukgaan van de naven als de reactie van Wheeltec.
Dat Marc een lompe Amsterdamse boer is herken ik totaal niet (maar misschien ben ik er zelf ook wel eentje...). Ik vond alle contact juist erg prettig.
@csteenb: gaat dit verhaal nog een staartje krijgen of is het afgedaan wat jou betreft?
Dat Marc een lompe Amsterdamse boer is herken ik totaal niet (maar misschien ben ik er zelf ook wel eentje...). Ik vond alle contact juist erg prettig.
@csteenb: gaat dit verhaal nog een staartje krijgen of is het afgedaan wat jou betreft?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Wheel-tec is ook niet lastig, je moet echter (zeker in het hoogseizoen) geen haast hebben.
Alles kan problemen krijgen maar je merkt wel dat het oplossingsgericht denken over de gehele branche aan het veranderen is.
En wat betreft de foto, kogelbaan is ingevreten nadat het het lager is drooggelopen en de boel heet is geworden.
CK is best betrouwbaar, maar het is en blijft amerikaans (wegwerp cultuur). De lagers maakt king zelf maar de naven zijn voor een mooie buzz gewoon te spaarzaam van vet voorzien.
King is lang afgerekend voor teveel drag en dat los je op door niet teveel vet te gebruiken (toen is ook het voorschrift van jaarlijks servicen ontstaan).
Ik service al behoorlijk lang deze naven en alhoewel ik geen fan ben zijn er naven waar al 10 jaar dezelfde (door King zelf geproduceerde) lagers in zitten die nog steeds als een zonnetje draaien.
Nadeel van King is dat de tools (en helaas kun je als eigenaar niet zonder) beginnen met 200 voor een CK Tool kit en voor de R45 naaf is een nieuwe kit uitgebracht die niet uitwisselbaar is.
Wil je ook de lagers en andere delen kunnen vervangen dan komt daar nog een vermogen aan aanvullend gereedsschap bij (en dat is het grootste minpunt in vergelijking met naven waar je met een imbusset, schroevedraaier set een een hamer heel erg ver komt)
Alles kan problemen krijgen maar je merkt wel dat het oplossingsgericht denken over de gehele branche aan het veranderen is.
En wat betreft de foto, kogelbaan is ingevreten nadat het het lager is drooggelopen en de boel heet is geworden.
CK is best betrouwbaar, maar het is en blijft amerikaans (wegwerp cultuur). De lagers maakt king zelf maar de naven zijn voor een mooie buzz gewoon te spaarzaam van vet voorzien.
King is lang afgerekend voor teveel drag en dat los je op door niet teveel vet te gebruiken (toen is ook het voorschrift van jaarlijks servicen ontstaan).
Ik service al behoorlijk lang deze naven en alhoewel ik geen fan ben zijn er naven waar al 10 jaar dezelfde (door King zelf geproduceerde) lagers in zitten die nog steeds als een zonnetje draaien.
Nadeel van King is dat de tools (en helaas kun je als eigenaar niet zonder) beginnen met 200 voor een CK Tool kit en voor de R45 naaf is een nieuwe kit uitgebracht die niet uitwisselbaar is.
Wil je ook de lagers en andere delen kunnen vervangen dan komt daar nog een vermogen aan aanvullend gereedsschap bij (en dat is het grootste minpunt in vergelijking met naven waar je met een imbusset, schroevedraaier set een een hamer heel erg ver komt)
Komt bij mij over als een vrij domme actie van Wheel-tec. Hoewel ik het idee krijg dat Wheel-tec technisch gezien gelijk heeft, had hij beter csteenb kunnen vertellen dat wat hij deed qua onderhoud niet kan bij CK en het daarna oplossen zonder kosten te rekenen. Als ik csteenb zo inschat gaat die de komende tijd nog wel wat pecunia aan te dure wielen besteden en met deze actie vergrootte hij de kans dat csteenb dat bij hem zou doen en nog wat vriendjes zou meenemen. Nu haakt die af en hebben een x-aantal anderen ook zoiets van Wheel-tec dat ziet er allemaal leuk uit en klinkt goed, maar bij echte problemen moet je er niet zijn.
Los daarvan krijg ik bij CK het beeld dat wat overhyped is. De prijs van CK en wegwerp past niet in 1 zin en ik raak niet echt onder de indruk van naven die na 10 jaar nog steeds als een zonnetje draaien. Volgens mij lukt je dat ook wel met cup-conus-lagers van Shimano of Campa. Zeker als je ze regelmatig van nieuw vet voorziet.
Beide dingen versterken elkaar natuurlijk onhandige klanteservice bij een product met een naam, faam en prijs, waarbij dit niet mag gebeuren, hoewel het technisch anders ligt, zoals Sharkman goed heeft uitgelegd.
Los daarvan krijg ik bij CK het beeld dat wat overhyped is. De prijs van CK en wegwerp past niet in 1 zin en ik raak niet echt onder de indruk van naven die na 10 jaar nog steeds als een zonnetje draaien. Volgens mij lukt je dat ook wel met cup-conus-lagers van Shimano of Campa. Zeker als je ze regelmatig van nieuw vet voorziet.
Beide dingen versterken elkaar natuurlijk onhandige klanteservice bij een product met een naam, faam en prijs, waarbij dit niet mag gebeuren, hoewel het technisch anders ligt, zoals Sharkman goed heeft uitgelegd.
Net even naar de FM en wielen specialist waar ik de wielen voor onderhoud in eerste instantie had gebracht. Deze was zeer verbaasd over de handelwijze van Wheel-Tec en kon bij demontage niet constateren dat er te weinig smering was geweest. Daarbij zou je dat aan sporen op de as of lagerbaan kunnen zien.
Dus een tekort aan smering is niet de oorzaak geweest had ik zelf ook al vastgesteld omdat ikzelf ook nog de naaf van vetresten had ontdaan voordat ik ze had opgestuurd.
Tja hoe nu verder geen idee, zal me eens gaan bedenken over eventuele verdere stappen....
Dus een tekort aan smering is niet de oorzaak geweest had ik zelf ook al vastgesteld omdat ikzelf ook nog de naaf van vetresten had ontdaan voordat ik ze had opgestuurd.
Tja hoe nu verder geen idee, zal me eens gaan bedenken over eventuele verdere stappen....
YFood !!!
Je bent waarschijnlijk bij handgemaakt.nl geweest denk ik gezien hij dealer is?
Zo ja,wat is volgens hem dan de oorzaak?
Uiteraard blijft het heel vervelend voor je gezien het bedrag wat ck naven koste.
Zo ja,wat is volgens hem dan de oorzaak?
Uiteraard blijft het heel vervelend voor je gezien het bedrag wat ck naven koste.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.