Batavus
-
- Forum-lid
Update van afgelopen zaterdag.
Klaar voor de retro toerrit op de Utrechtse Heuvelrug in september:
Batavus Professional SLX 1991 in "AMEV" kleurstelling.
Gekocht als frameset bij Stormvogel in Wageningen.
Afbouw met diverse merken onderdelen uit die tijd:
3ttt stuur en voorbouw
Stronglight Delta headset
Campagnolo Croce d'Aune naven en zadelpen
Selle San Marco Rolls zadel
Suntour GPX/Sprint shifters en derailleurs
Shimano Dura Ace bottom bracket
Shimano 600 Ultegra "tricolor" crankstel, pedalen, remhendels en remmen
Sachs 8sp freewheel
Mavic Open 4cd velgen
Pariba folding 23mm bandjes
Batavus Professional SLX 1991 in "AMEV" kleurstelling.
Gekocht als frameset bij Stormvogel in Wageningen.
Afbouw met diverse merken onderdelen uit die tijd:
3ttt stuur en voorbouw
Stronglight Delta headset
Campagnolo Croce d'Aune naven en zadelpen
Selle San Marco Rolls zadel
Suntour GPX/Sprint shifters en derailleurs
Shimano Dura Ace bottom bracket
Shimano 600 Ultegra "tricolor" crankstel, pedalen, remhendels en remmen
Sachs 8sp freewheel
Mavic Open 4cd velgen
Pariba folding 23mm bandjes
-
- Forum-lid
Mijn pas aangeschafte Batavus AX'Light. Doekje er overheen, beetje olie en gaan
Shimano RX100 afgemonteerd, Rigida DP18UP velgjes en overlijdende Pariba 23-622 banden. Die gaan dus zsm vervangen worden door waarschijnlijk een daar Schwalbe Durano's. En die berggroep 11-30 kan écht niet in Nederland - die is daarna met ketting aan de beurt
Shimano RX100 afgemonteerd, Rigida DP18UP velgjes en overlijdende Pariba 23-622 banden. Die gaan dus zsm vervangen worden door waarschijnlijk een daar Schwalbe Durano's. En die berggroep 11-30 kan écht niet in Nederland - die is daarna met ketting aan de beurt
Mijn Batavus Course en zo'n 25 jaar geleden als mijn eerste racefiets gekocht. Niet in showroomconditie aangezien ik er bij mooi weer af en toe nog op fiets. Ondertussen andere fietsen gehad maar deze Batavus altijd er bij gehouden. Meeste zijn nog de originele onderdelen. Stuurlint en banden niet
Misschien leuk om mijn Batavus professional ook even te showen.
Had hem al in het retro topic geplaatst, maar mag hier ook niet ontbreken!
Is mijn daily driver btw....
Deze is reeds 20 jaar in mijn bezit en daarvoor jaren in bezit van een maat van me.
Ik ken de fiets dus al erg lang!, Het is een Professional frame in de maat 59cm en heeft Columbus SP buizen.
Hij is voorzien van Campagnolo Gran sport schakel en remsysteem, Cinelli stuur en stuurpen en Look pedalen. De wielen zijn niet retro en zijn van Easton.
Hier een foto!
Groeten Chris.
Had hem al in het retro topic geplaatst, maar mag hier ook niet ontbreken!
Is mijn daily driver btw....
Deze is reeds 20 jaar in mijn bezit en daarvoor jaren in bezit van een maat van me.
Ik ken de fiets dus al erg lang!, Het is een Professional frame in de maat 59cm en heeft Columbus SP buizen.
Hij is voorzien van Campagnolo Gran sport schakel en remsysteem, Cinelli stuur en stuurpen en Look pedalen. De wielen zijn niet retro en zijn van Easton.
Hier een foto!
Groeten Chris.
Hoi Walter,
Mooie fiets is/wordt dit, die slx is redelijk zeldzaam, wat weegt de fiets?
Welke tandwielen en cassette heb je erop zitten?
Groeten Chris.
Mooie fiets is/wordt dit, die slx is redelijk zeldzaam, wat weegt de fiets?
Welke tandwielen en cassette heb je erop zitten?
Groeten Chris.
Walter G schreef:Bijna klaar!
We naderen de afronding: nieuw zadel, nieuwe ketting en cassette. Wielen vervangen door de Oran Z 54. Continental GP 4-seasons banden gemonteerd.
Nu alleen nog stuurlint erop en kabels (waar nodig) vervangen.
Hoi Bart,
Dank, ik vind het juist wel mooi die kleur en zie je niet veel! buiten dat, hij is origineel zo en ik wil hem niet gaan spuiten
Het is waarschijnlijk de kilometertellerkabel om de remkabel die je aandacht pakt!
Groet Chris.
Dank, ik vind het juist wel mooi die kleur en zie je niet veel! buiten dat, hij is origineel zo en ik wil hem niet gaan spuiten
Het is waarschijnlijk de kilometertellerkabel om de remkabel die je aandacht pakt!
Groet Chris.
BartNL schreef:mooi frame en bling-bling stuurpen, ben zelf bij oudere fietsen meer gevcharmeerd van lichtere kleuren. Achterrem bekabeling lijkt bij het stuur op vreemde manier / rommelig naar bovenbuis te lopen of mis ik hier iets?
Sinds gisteravond ook de eigenaar van een Batavus. Mijn eerste racefiets voor een mooi prijsje tweedehands overgenomen. Proefritje op gemaakt en het fietst lekker licht (maar dat zal elke racefiets wel doen). Een echte instapper en ik hoop er mee uit te vinden of wielrennen iets voor mij is (en in de tussentijd gewicht verliezen en conditie opdoen). Nu nog even wat kleren online bestellen (schoenen en een helm kon ik ook overnemen) en ik kan hopelijk in het weekend mijn eerste uurtje hierop fietsen.
P8289640 by jer81, on Flickr
P8289642 by jer81, on Flickr
P8289640 by jer81, on Flickr
P8289642 by jer81, on Flickr
Gefeliciteerd met de aanschaf.