Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenners omgang met elkaar

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 25 nov 2010 01:21

Mij stoort niks, ik wil ze alleen VER achter me laten.

En verder vind ik het niet op jouw weg liggen om voor mij uit te mogen maken wat mij eventueel mogelijkerwijs stoort.
Cheap light strong, choose two

zappf
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jul 2010 12:27
Locatie: Houten

zappf 25 nov 2010 08:43

Het is toch een eer om op kop te mogen rijden!

Rij gewoon lekker je eigen training en als iemand behoefte heeft om een stukje mee te rijden is dat geen probleem voor mij. Een groet als de wegen zich scheiden is dan wel op zijn plaats.

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 25 nov 2010 09:43

Afgelopen week een rondje wes-Friesland gereden, komt er op een gegeven monent een pro van achterop aan kachelen die naast mij in de ankers gaat en vraagt of ik het gezellig vind als hij even een stukje met mij oprijd , een Noordhollandse pro met een slechte reputatie is toch een vriendelijke wielrenner ;) en geen wieltjes plakker off hij had geen zin in wiel geplak.
Na een heel lang saai stuk gezellig kletsen over vrouwen en vrouwen (10 km rechte weg) te hebben gehad slaat hij la en ik ra .

Ook nog een van de medewerkers van de rabo ploeg tegemoet gefietst nabij Hoorn, ook van daar uit een groet en een zwaai .

hier in NH kan het dus nog wel
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 nov 2010 11:51

Wie bij me wil aanpikken mag dat gerust (je slipstream kost toch niks?), maar dan heb ik wel liefst dat ze ofwel blijven zitten, ofwel na een tijd netjes overnemen: beetje wielhangen om er dan als een idioot vandoor te spurten vind ik maar kleintjes (maar meestal kom je die lui een halve kilometer verder alweer tegen, waarna het hele spelletje zich herhaalt) :)
En groeten: op een weg waar ik af en toe een fietser zie groet ik wel, maar op wegen waar heel druk gefietst wordt is het onbegonnen werk, dus dan laat ik het maar.

Waar ik me wel aan stoor is de arrogantie van heel wat fietsers in clubtenue: als ze hetzelfde pakje aanhebben lijken ze te vinden ze dat ze bij het kruisen naast elkaar mogen blijven rijden, en het steevast aan de anderen is om plaats te maken. Hufters!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

razorblade
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 nov 2006 16:25

razorblade 25 nov 2010 11:57

Gisteren vanuit Rotterdam naar huis was het weer goed raak.. Zie 3 gasten voor me rijden en ik liep niet echt op ze in, maar ineens was ik erbij omdat er eentje iets uit z'n handen liet vallen, dus ik ga ze voorbij en ja hoor even later zaten er 3 man in m'n wiel!! Type dikke buik, wijde regenjacks (het regende niet eens) en maar in m'n wiel blijven hangen.. Toen was de maat vol en dus maar even op de 53 en na een bochtje even aangezet..zucht..
Ik heb ze niet gegroet..

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 25 nov 2010 12:00

Het is vast al 'ns eerder opgemerkt, maar van wieltjeszuigers heb je zelf een aerodynamisch voordeel...

freakish
Forum-lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 25 nov 2010 13:32

Ik heb geen probleem met wieltjeszuigers, zolang ze maar ver genoeg achter me blijven. Een paar maanden geleden zat er een achter me, die te dicht op me zat. Gevolg, hij raakte mijn achterwiel en ging met 40+ km/u op zijn plaat. Daarna 6 weken mogen rusten vanwege een gebroken sleutelbeen en wat schaafwonden.
Ik heb hem overigens wel gegroet.

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 25 nov 2010 15:00

freakish schreef: Ik heb hem overigens wel gegroet.


haha, droog...
accepteren kun je leren!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 nov 2010 15:30

Wat zijn we weer lief voor elkaar.

En dan hebben we het hier nog maar enkel over andere "wielrenners" gehad en nog niet eens over andere weggebruikers (automobilisten, voetgangers, schoolkinderen op de fiets, ouderen op de fiets, enz).
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 25 nov 2010 15:48

johanandijk schreef:Afgelopen week een rondje wes-Friesland gereden, komt er op een gegeven monent een pro van achterop aan kachelen die naast mij in de ankers gaat en vraagt of ik het gezellig vind als hij even een stukje met mij oprijd , een Noordhollandse pro met een slechte reputatie is toch een vriendelijke wielrenner ;) en geen wieltjes plakker off hij had geen zin in wiel geplak.
Na een heel lang saai stuk gezellig kletsen over vrouwen en vrouwen (10 km rechte weg) te hebben gehad slaat hij la en ik ra .


Toch niet die donkere krullenbol uit Dirkshorn?
Die ben ik ook weleens tegen gekomen.
Ben daardoor ondanks z'n reputatie fan van geworden.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 26 nov 2010 14:48

Groeten tussen collega's onderling, dat zie je overal en nergens. Denk aan buschauffeurs bijv (nogal fanatiek soms: licht aan, eventueel raampje open...). Groeten op zich vind ik prima, mits ik er behoefte aan heb, of kan zien dat de ander dat op prijs stelt (i.m.o. de meesten NIET)

Overdrijven is ook een kunst trouwens. Ik postte dit filmpje hier eens eerder:

De blije fietser. Blijft leuk om naar te kijken.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 26 nov 2010 15:27

Theo V schreef:
johanandijk schreef:Afgelopen week een rondje wes-Friesland gereden, komt er op een gegeven monent een pro van achterop aan kachelen die naast mij in de ankers gaat en vraagt of ik het gezellig vind als hij even een stukje met mij oprijd , een Noordhollandse pro met een slechte reputatie is toch een vriendelijke wielrenner ;) en geen wieltjes plakker off hij had geen zin in wiel geplak.
Na een heel lang saai stuk gezellig kletsen over vrouwen en vrouwen (10 km rechte weg) te hebben gehad slaat hij la en ik ra .


Toch niet die donkere krullenbol uit Dirkshorn?
Die ben ik ook weleens tegen gekomen.
Ben daardoor ondanks z'n reputatie fan van geworden.


Snap zowiezo niet zoveel van die reputatie. Lijkt me een toffe gast en vind m een prachtrenner. Hij maakt fouten en smijt met geld, so what?! Heb zelf ook genoeg fouten gemaakt, en mocht ik het geld hebben, smeet ik dr net zo hard mee.. Iemand daar op beoordelen vind ik nogal ouwewijverig.. Zo, dat is eruit. Word altijd beetje giftig als het over hem of Ricco of Boonen hun "misdrijven" gaat. Maar het ging vooral over de vrouwtjes dus? Hihi, lijkt me wel een "player" ook ja.

Plaats reactie