Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gestolen Cervelo RS gevonden

ron69
Forum-lid

ron69 05 dec 2010 20:37

De eigenaar is gevonden!!! Uiteindelijk via mijn marktplaats advertentie. Hiermee is een deel van misterie opgelost, want de dief heeft zich niet gemeldt.
De fiets blijkt uit de trein gestolen te zijn. De eigenaar was op weg van Zwolle naar Middelburg om te daar te gaan fietsen dat weekend. Hij zat op het balkon waar de fiets ook stond, echter na die lange reis viel hij even in slaap en werd wakker toen de trein in BoZ stopte...en dus de fiets weg was! Hij is er naar buiten gegaan maar zag niets. Is de trein nog verder afgelopen en heeft de conducteur gesproken, maar tevergeefs. Vervolgens is hij verder gereisd naar Middelburg en heeft daar aangifte gedaan bij zowel de spoorweg- als gewone politie. Ook gelijk alle fietswinkels in de buurt van BoZ gebeld of ze uit wilde kijken naar een aanbieder van een Cervelo RS.
Ook vertelde hij me dat hij ook op internet wel gezocht heeft, maar zonder resultaat (met als zoek term "...gezocht..." en niet "...gestolen..." wat dus niet de hit opleverde blijkbaar). Totdat hij dus op de advertentie op marktplaats stuitte en mij mailde met de juiste details, bv welk merk cadans-sensor er op zat.
Het gekke is dat de politie in BoZ tegen hem heeft gezegd, dat er nog geen aangifte was gedaan van de gevonden fiets!!! En ook op het moment dat mijn vader aangifte deed er dus niets (of nog niets) gedaan is door de politie.
Nou ja, ik hoop maar dat het allemaal ook administratief snel geregeld kan worden en de fiets terug kan!
En dan blijft het verhaal van de dief nog open. Een kwajongensstreek en spijt gekregen? Of tevergeefs proberen te verkopen en gedumpt?
De eigenaar was iig heeeel erg blij natuurlijk en ik voel me nu ook een beetje Sinterklaas. :)

perik
Forum-lid

perik 05 dec 2010 20:42

Top! Je inspanningen om de eigenaar te achterhalen zijn dus niet voor niets geweest!

gbjhillman
Forum-lid

gbjhillman 05 dec 2010 20:43

Ron69 schreef:De eigenaar is gevonden!!! Uiteindelijk via mijn marktplaats advertentie. Hiermee is een deel van misterie opgelost, want de dief heeft zich niet gemeldt.
De fiets blijkt uit de trein gestolen te zijn. De eigenaar was op weg van Zwolle naar Middelburg om te daar te gaan fietsen dat weekend. Hij zat op het balkon waar de fiets ook stond, echter na die lange reis viel hij even in slaap en werd wakker toen de trein in BoZ stopte...en dus de fiets weg was! Hij is er naar buiten gegaan maar zag niets. Is de trein nog verder afgelopen en heeft de conducteur gesproken, maar tevergeefs. Vervolgens is hij verder gereisd naar Middelburg en heeft daar aangifte gedaan bij zowel de spoorweg- als gewone politie. Ook gelijk alle fietswinkels in de buurt van BoZ gebeld of ze uit wilde kijken naar een aanbieder van een Cervelo RS.
Ook vertelde hij me dat hij ook op internet wel gezocht heeft, maar zonder resultaat (met als zoek term "...gezocht..." en niet "...gestolen..." wat dus niet de hit opleverde blijkbaar). Totdat hij dus op de advertentie op marktplaats stuitte en mij mailde met de juiste details, bv welk merk cadans-sensor er op zat.
Het gekke is dat de politie in BoZ tegen hem heeft gezegd, dat er nog geen aangifte was gedaan van de gevonden fiets!!! En ook op het moment dat mijn vader aangifte deed er dus niets (of nog niets) gedaan is door de politie.
Nou ja, ik hoop maar dat het allemaal ook administratief snel geregeld kan worden en de fiets terug kan!
En dan blijft het verhaal van de dief nog open. Een kwajongensstreek en spijt gekregen? Of tevergeefs proberen te verkopen en gedumpt?
De eigenaar was iig heeeel erg blij natuurlijk en ik voel me nu ook een beetje Sinterklaas. :)

Er bestaan gelukkig nog goede mensen op deze wereld. En Ron69 is er een van.
� De toestand in de bergen *

pascal2323
Forum-lid

pascal2323 05 dec 2010 20:50

@ron69
Daat mag jij wel een groot glas bier of fles Champagne voor krijgen van de eigenaar, voor al die inspanningen die jij verricht hebt! HULDE de wereld is nog niet vergaan ;)) van slechte mensen!!
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 05 dec 2010 20:56

alleen nu moet je als nog op bezoek naar een nieuwe fiets, omdat je deze weer in moet leveren aan de echte eigenaar ;-)

nee, even serieus goed gedaan, dat te bedenken dat in het begin mensen nog aan je verhaal twijfelden
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 05 dec 2010 21:06

GBJ Hillman schreef:
Ron69 schreef:De eigenaar is gevonden!!! Uiteindelijk via mijn marktplaats advertentie. Hiermee is een deel van misterie opgelost, want de dief heeft zich niet gemeldt.

Er bestaan gelukkig nog goede mensen op deze wereld. En Ron69 is er een van.

Inderdaad! En hoewel normaal, want waarom zou je niet gewoon eerlijk zijn? ... , fijn dat de fiets zo bij de eigenaar terugkomt! Goeie aktie Ron69!
... más allá ...

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 05 dec 2010 22:05

Ik vindt het wel heel mooi van je, dat je je eigen niet hebt rijk gerekend met een cervelo en alles op alles hebt gezet om de eigenaar te vinden. wat gelukt is.
(wat is dat normaal 10% vinders loon) grapje
misschien even voor dragen voor een lintje met Koninginnedag voor en goede daad.

ik denk dat 50% het niet gedaan zou hebben. wel aangifte en dan maar afwachten en hopen dat het niet opgehaald word.

nogmaals Hulde
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 05 dec 2010 23:50

Heel mooi. Hopelijk krijgt de Ron69 een mooie beloning van de eigenaar, want ik ben van mening dat eerlijk gedrag beloond mag worden (en de moeite die Ron gedaan heeft, was ook niet mis).

Zo te horen was het een gelegenheidsdief (dat zijn de meeste) die spijt heeft gekregen en de fiets ergens achtergelaten heeft.

PS. Trouwens wel weer typisch dat de politie geen enkele hulp was.

basko
Forum-lid

basko 06 dec 2010 00:17

Super! Het gevoel de originele eigenaar z'n fiets terug te bezorgen zal toch wel heel wat beter zijn dan het gevoel rond te rijden op een fiets die je eidenlijk niet toebehoort!

Nogmaals: Hulde (met de hoofdletter 'H'!

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 06 dec 2010 00:30

Als er een heldentopic was zou jij er zeker in vernoemd moeten worden, klasse daad Ron! Die man moet ongelofelijk blij zijn met het terug vinden van zijn fiets. Ik hoop dat diegene dit topic nog eens doorleest om te zien wat je er voor gedaan hebt (en ziet dat je de in mijn ogen grote verleiding hebt weerstaan om de fiets maar zelf te houden op een gegeven moment).

Vorige week trouwens vrijwel exact hetzelfde meegemaakt met mijn moeders fiets. Werd gestolen hier in Roosendaal en een dag later gevonden door een bejaarde man die de fiets op een opvallende plek vond staan bij zijn huis. Hij belde vervolgens stad en land af en binnen 24 uur na de diefstal stond de fiets hier weer thuis :). Die beste man hoort ook zeker in het heldentopic :D!!
Canyon Ultimate CF SL 2016

corniel
Forum-lid HC

corniel 06 dec 2010 10:49

Klinkt allemaal zeer plausibel. Vinder blij, oorspronkelijke eigenaar blij. Daar moet op gedronken worden! :D

@Ron69: Je hebt juist gehandeld. Ik hoop dat velen - in geval van - je goede voorbeeld zullen volgen. Ik ga in ieder geval m'n best doen!

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 06 dec 2010 12:57

Goed gedaan Ron69!! Complimenten van een mede krab (weliswaar niet meer woonachtig maar wel geboren en getogen!).
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Plaats reactie