Klimclassic (Steven Rooks Classic)
Ik zie niets verkeerds in een competitie element middels tijdsopnames op klimmetjes.. wie heeft er last van als je de redoute in 4 minuten op fietst in plaats van in 10 minuten maar tijdens zo'n drukke tocht zo'n route zo snel mogelijk afleggen leidt vaak tot achterlijk gedrag. Denk dat het al een hoop scheelt als "de prestaties" naderhand niet meer op de website worden geplaatst. Dat scheelt een hoop Egopijperij.
Laatst gewijzigd door zipper op 21 mei 2012 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb eigenlijk amper vervelende dingen gezien. Ook het gedrag van de fietsers om mij heen kan ik niet verwerpelijk noemen. Ik denk gewoon dat de frustratie erg hoog zit bij de lokale bewoners (en wellicht ook de politie), omdat er te veel tochten zijn . En het steeds drukker wordt. Je zult zelf maar aan een weg wonen waar elke week een paar duizend renners langsrijden.
Nee klopt, ben ik helemaal met je eens, ik wou alleen duidelijk maken dat het een kleine minderheid betreft!eelcoz schreef:Tja, ik lees hierboven al dat iemand 11e is geworden in .... (vul tijd in), terwijl nota bene op de website van de Klimclassic staat vermeld dat het geen wedstrijd is. Dan heb je dus gewoon voor een zo snel mogelijke tijd gereden met bijbehorend (verwerpelijk) gedrag.cliors schreef:@eelcoz & zipper,
even voor de goede orde, het overgrote deel gedroeg zich gewoon wel afgelopen donderdag
het is helaas een kleine minderheid die dit niet doet en het dus verpest voor de andere..... (maar dat is vaker zo)
Hier op het forum lijkt het nogal mee te vallen (misschien ook omdat hier minstens net zo veel toerfietsers als hardrijders zitten), maar wat je op bijv. een forum als dat van Wielertoerist leest in de topics over toertochten is triest. Gezellige toertochten worden beschouwd als koninginneritten in de Tour en termen als 'rammen', 'het gas vol open draaien' etc. zijn schering en inslag. Vreemd he, dat de 'locals' kotsberoerd van dat volk worden.
Verder wat Bottecchia zegt.
Overigens betreft dit dus echt niet alleen maar wannebee racers, er zitten ook net zo hard toerders etc.. tussen die
om een voorbeeld te noemen: niet snel kunnen klimmen maar vervolgens wel geheel links van de weg tegen het verkeer in afdalen als een kamikaze.....

-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Dat lijkt me een hele zinvolle suggestie. Ik dacht ook eigenlijk dat dit het geval zou zijn. (had ik geweten dat er een klassement was, dan had ik ook wel top tien gereden.....zipper schreef:Ik zie niets verkeerds in een competitie element middels tijdsopnames op klimmetjes.. wie heeft er last van als je de redoute in 4 minuten op fietst in plaats van in 10 minuten maar tijdens zo'n drukke tocht zo'n route zo snel mogelijk afleggen leidt vaak tot achterlijk gedrag. Denk dat het al een hoop scheelt als "de prestaties" naderhand niet meer op de website worden geplaatst. Dat scheelt een hoop Egopijperij.
..geintje)
Los daarvan kan ik het me goed voorstellen dat als je de conditie en de capaciteiten hebt, je het dan leuk vind om te kijken hoe hard je kan. En als dat dan gelukt is, dan snap ik ook dat je daar trots op bent. Dat hoeft niet per definitie tot aso fietsgedrag te leiden, dus om iemand te veroordelen op z'n hoge klassering, dat gaat mij te ver.
Alhoewel ik kan snappen dat sommige locals wel een beetje klaar zijn met al die fietsers, hoeven "we" ook niet altijd de hand in eigen boezem te steken. Inrijden op fietsers (+verkeersregelaar) omdat je het wachten beu bent: dan verdien je het om met je auto rond een boom gevouwen te zitten. Iets soortgelijks voor die frustie die fietsers met zijn MTB gaat bekogelen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- ridefreeordie
- Forum-lid
Toch is ook het argument: "ik heb niets raars gezien" niet echt representatief. Je rijdt meestal met dezelfde mensen op. Mensen langs de route krijgen met alle deelnemers te maken. Een paar procent debielen op duizenden deelnemers wordt dan al gauw heel wat.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
- Nee het is geen wedstrijd, maar ik wil me graag testen op een selectief parcours. Was er geen tijdsmeting geweest + klassement geweest, dan was ik trots geweest op mijn gemiddelde. Vroeger was ik ook bezig met mijn prestaties en toen reed ik 3 km/u langzamer reed (en 328ste ofzo werd). Competitie zit in me. Als ik met vrienden train, wil ik ze op de tempo-trainingen ook verssan op de lekdijk, grebberg en koerberg etc.eelcoz schreef: Tja, ik lees hierboven al dat iemand 11e is geworden in .... (vul tijd in), terwijl nota bene op de website van de Klimclassic staat vermeld dat het geen wedstrijd is. Dan heb je dus gewoon voor een zo snel mogelijke tijd gereden met bijbehorend (verwerpelijk) gedrag.
....
- Daarbij gedraag ik me, mijn inziens.
- Ik ben me niet bewust van verwerpelijk gedrag, maar als jij hebt geconstateerd heb dat ik me verwerpelijk gedraag, hoor ik het graag. PB me anders even. Ik sta zeker open voor suggesties over hoe ik minder overlast kan veroorzaken.
Ik word er idd. een beetje ziek van dat het je niet gedragen door net iets te veel mensen gekoppeld wordt aan hard rijden. Het lijkt erop dat er makkelijk naar elkaar gewezen wordt. Zou het dan toch niemands schuld zijn?
Misschien ging ik iets te kort door de bocht met m'n conclusie. Feit blijft wel dat volle bak rijden (met name in afdalingen en op het vlakke, bergop is het natuurlijk een heel ander verhaal) niet echt bijdraagt aan een goede verstandhouding met omwonenden, mijns inziens.