Heh, waar haal je dat van de sportklasse vandaan? Heb je feiten om dat te onderbouwen?ophetkantje schreef:Komt niet heel veel voor, maar ik ben het een keer echt helemaal met je eens.amclassic-fan schreef:Dat geloof je toch zelf niet? Duizende mannen die staan te popelen om wedstrijden te fietsen willen ze al niet bedienen met een fatsoenlijke categorie indeling. Als het aan de KNWU ligt wordt de Sportklasse morgen nog opgedoekt en kan iedereen die geen elite is bij de Amateurs gaan rijden. Breedtesport interesseert ze totaal niet, ze gaan liever naar Zuid-Afrika met de dames op vakantie.
En hiermee zeg je helemaal niets over wanneer een dame meetelt of niet, maar alleen over de opstelling van de KNWU, om maar meteen op de vorige poster te reageren.
Over de vrouwen het volgende:
Wat ik weet van het merendeel van de vrouwen (door het met vrouwen over dit onderwerp te hebben en niet door vanachter mijn computer conclusies te trekken) is dat veel vrouwen er niet op zitten te wachten om lid te worden van een club. De knwu heeft nog niet zo lang het basis lidmaatschap, daarvoor was het lidworden wat hoogdrempeliger. Dus om leden getallen van de NTFU en KNWU te vergelijken? Dat kan, maar dan moet je dat meenemen in je berekening. Een 1 op 1 vergelijking klopt namelijk niet.
Daarbij weet ik, dus niet vemoed ik, dat er wel vanuit de KNWU iets wordt gedaan en in het verleden al gedaan is voor vrouwen.