Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ZIPP 404 Special edition

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 08 apr 2012 20:46

@chaingang no offence hè zo is het niet bedoeld !

Tommetje reed inderdaad met Zipp's mooi hè, blijven mooie wielen. Tommetje betaald die wielen niet zelf en als er iets aan komt kieperen ze zo in de container dat wij ons niet kunnen permitteren ik in iedergeval niet.

Zipp's zijn natuurlijk de laatste jaren veel en veel beter geworden en zoals gezegd mijn 303's waren fijne wielen en de naven waren fantastisch echter mijn VumaQuad die spontaan brak was ik iets minder tevreden over niet dat ie brak maar meer over de custonerservice die me in de kou liet staan. Moet je terugvallen op Zipp dan heb je in mijn ogen pech, wat bij andere leveranciers beter verzorgd is.

En met alle respect voor je FM, geloof het niet.

Ik hoop dat je me zo begrijpt ;)
YFood !!!

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 08 apr 2012 20:55

Tuurlijk niet csteenbe. ;) Begrijp u wel hoor. En zoals u al zei, die mannen betalen niet zelf voor al hun (top)materiaal.

Hopelijk ga ik nooit iets voor hebben met de wielen en zo ja, dan mag mijn FM het voor mij oplossen. Van hem heb ik geen schrik, heeft mij al twee nieuwe SL3 frame's bezorgd. Doet er alles aan om garantiegevallen zo snel mogelijk en correct op te lossen.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 08 apr 2012 21:02

@chaingang: en toch die Firecrests trekken wel een beetje aan me :)

Zipp blijft gewoon mooie dingen maken!

Ik was heel blij met mijn Vumaquad vandaar dat de teleurstelling groot was en geloof me heb alles in beweging gezet bij importeur en head customerservice van Zipp maar voor mij helaas Zipp Zero :)

Veel plezier met je wielen.
YFood !!!

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 08 apr 2012 22:08

Zipp blijft gewoonweg een pracht merk! Op dit moment het mooiste wat er te koop is vindt ik. Service is prima hoor, heb er zelf helaas te veel gebruik van moeten maken ( spaakbreuken en gescheurde velgen ), vandaar dat ik afscheid heb genomen van dit merk helaas...
Hopelijk heb jij meer geluk Chaingang ;-)
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 10 apr 2012 15:57

Chaingang,
Veel plezier met de nieuwe wielen. Als ze zo goed bevallen als mij is er geen vuiltje aan de lucht natuurlijk. En die garantie ...... die krijg je van je fietsenmaker. Hij moet het gewoon goed regelen als er iets mis zou zijn met de wielen. Verder heb ik alleen maar goede verhalen gehoord over de service van Zipp en de kwaliteit van de huidige wielen.

Is er nog een reden dat je voor de Firecrest gekozen hebt?

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 11 apr 2012 08:57

Wou gaan voor full carbon wielen, dus een eventuele kanshebber zoals de Mavic SLR viel dus af. Verder heb ik niets anders dan goede revieuws gelezen over dit wiel dus heeft ook geholpen. Nu maar hopen dat ik veel plezier ga beleven met deze wielen. Nu wachtend op een seintje van m'n FM want ik zit vol ongeduld te wachten. ;)
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 27 apr 2012 15:30

De Zipp's staan er sinds verleden week vrijdag onder. ;) Remmen bij droog weer super. Vergelijkbaar met alu remrand. Bij nat weer................ helaas hetzelfde probleem als met andere carbon clinchers. :cry:
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 28 apr 2012 08:30

Welke remblokken gebruik je? Ik zelf de origineel meegeleverde kurken exemplaren. Ben wel benieuwd naar ervaringen met andere remblokken.
Belangrijke andere vraag: Is je fiets er mooier op geworden? ;)

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 29 apr 2012 08:06

Heb twee dagen rond gereden met de Yellow Kings van Swisstop met de beruchte gele streep als gevolg. En dit irriteerde mij. Met de bijgeleverde Zipp carbon pads was ik ook niks mee want die passen alleen op Shimano/Sram. Aangezien m'n FM geen andere had heeft hij mij Campa remblokken meegegeven voor carbon wielen. Nu lees ik op de site van Zipp zelve dat deze niet aan te raden zijn omdat deze warmte vasthouden en bijgevolg te agressief zouden zijn. Maar doen hun werk wel naar behoren zonder één of ander vieze streep. Heb altijd al met deze remblokken gereden en ben van deze heel tevreden. Zal wel zien wat ik er verder mee doe.

En of m'n fiets er mooier op geworden is? Oordeel zelf maar. ;) En heb er ineens een pic bijgedaan van m'n Rotor crankstel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 29 apr 2012 09:03

Swisstop lightweight editie al geprobeerd?
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 29 apr 2012 12:27

thomwittendorp schreef:Swisstop lightweight editie al geprobeerd?
Heb ik ook al gedacht maar volgens Zipp hebben ze deze nog niet uitgetest.

Blokken die door Zipp goegekeurd zijn http://zipp.com/support/maintenance/brakepads.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 29 apr 2012 16:14

Als het goed is zijn dat toch precies dezelfde blokken als de yellow king, alleen dan in het zwart i.p.v. geel.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Plaats reactie